View Single Post
Old 18-01-2004, 14:23
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Airco,

Het is dus een nieuwe PC geworden he. Inderdaad niet direct de duurste , dat was niet de bedoeling. Maar ik heb dan ook geen speciale eisen omwille van speciale programma's.

Nu heb ik dus de nieuwe op m'n scherm aangesloten. De oude bak staat hier dus zonder scherm.

Ik lees hier van die dingen dat ik de oude bak als server, firewall, ... kan gebruiken.

Welnu dan als programmeur op AS400 heb ik niet zoveel kaas gegeten van PC's, laat staan netwerken . Hoe kan ik beide PC's best met elkaar in verbinding brengen? Gewoon een netwerkkabeltje tussen de twee hangen? Moet ik ook een scherm hebben voor de andere bak of kan ik de oude besturen vanuit de nieuwe. Er staat overigens Windows XP op de nieuwe , en de eerste kennismaking is vrij aangenaam. Vorige week is elke avond praktisch 3 uur bezig op de oude om iets aan de praat te krijgen. Nu heb ik geen half uur nodig gehad en alles werkt! Scanner, Printer, Internet zelf ... !

Om even samen te vatten : ik vraag me dus af of ik de oude PC op een of andere manier kan aansluiten aan m'n nieuwe zonder dat ik een tweede scherm nodig heb.

Dank en excuses voor de vragen waar jullie om het hardst mee lachen waarschijnlijk.
Reply With Quote