Ik zal ons dan maar weer op het rechte pad brengen door jullie de foto's te tonen die ik je nog verschuldigd was.
Eerst een foto van de afgewerkte koelsleuven en de uitgekraste naden. Daarbij direct een vraag van mij : als je zo naar die uitgefreesde sleuven kijkt, zou ik ze dan niet beter helemaal wegfrezen en vervangen door metalen lamellen? Wat denken jullie?
Dan een foto van de armzalige uitlaten die ik alrap vervangen heb door messing buisjes.
En dan het stuurwiel-probleem : er zit er dus geen in de kit. Maar ik heb wel een oud stuurtje gevonden van een Bburago-kit en ik ben ook in het bezit van een stuur van een Ferrari 512 M uit een andere (Protar) kit. Als ik de 2 naast elkaar leg zie ik dat ik het wiel zelf wel kan gebruiken, maar de naaf trekt er langs geen kanten op. Dan maar een kopie gemaakt van de naaf uit metaalplaat, gaatje erin geboord, op maat geschuurd en aan het stuurwiel gekleefd (nadat ik de verkeerde naaf weggesneden had natuurlijk). Tenslotte nog wat ijzerdraad in minuscule topjes gesneden die de 4 boutjes moeten voorstellen rond de stuurstang. En een stuurstang heb ik meteen ook maar gemaakt, dan past het geheel beter in het dashboard.
Je ziet, eigenlijk is dat allemaal zo moeilijk niet hoor...
Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:16.
|