View Single Post
Old 07-02-2004, 23:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Er zijn waarschijnlijk meer boeken geschreven over het originele Ferrari-rood dan over gelijk welk ander onderwerp. Feit is dat er niet zoiets bestaat als het "originele rood". In de jaren 60 en 70 nam men het niet zo nauw met de juiste kleurstelling of -mengeling en werd er (zeker voor racewagens) het eerste het beste rood genomen dat voor handen was. Het ging dan wel altijd om een schakering van het "Corso Rossa" rood, wat een scharlaken rood was. Het is dus schier onmogelijk om met zekerheid te zeggen welk rood nu exact op de 512 S van 1970 stond. Maar als ik de foto's van de echte wagen vergelijk met die van mijn model kom ik aardig in de buurt. Een vergelijking met de echte 512 S van Ickx in Le Mans 1970 zal ik nooit kunnen doen omdat de wagen halfweg koers gecrasht is en nooit weer opgebouwd werd...

Wat het "appelsien-effect" betreft : met het blote oog kan je het niet zien, het is enkel met een flash erop en uitvergroot dat het op foto zichtbaar is. Maar het is wel de bedoeling dat ik het er toch ga uitpolieren. Hiervoor heb ik speciaal een Micromesh restauration set gekocht waarin schuurpapier vanaf 2400 tot 8000 zit, en polierpasta. Het eindresultaat van deze operatie zal ik je niet onthouden en hier posten van zodra ik klaar ben...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote