View Single Post
Old 10-02-2004, 22:46
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
De Paddock Rookie

Re: Externe Harde Schijf

Quote:
Originally posted by Johan
Heeft er hier iemand enige notie van externe harde schijven : prijzen, tips, waarop letten? enz enz ...
Externe harde schijven zijn dingen waar meer en meer mensen naar vragen de laatste tijd. Het enigste wat ik erop kan zeggen, is dat ik momenteel ga voor een externe hdd case(ongeveer 80 euro) waardat je elke normale harde schijf van je keuze kan insteken: wil je later upgraden, koop je gewoon een andere harde schijf en je kan weer verder. Let daarbij nog op he feit dat je USB2 neemt, firewire heb je ook, maar firewire is zo een beetje van 'het zit in veel nieuwe pc's, maar weinig mensen gebruiken het'. Daarbij zijn er veel reveiws die aangeven dat de snelheid van USB2/firewire verwaarloosbaar is.

Heb je in je PC geen USB2 aansluiting, maar wel eens gewone USB, geen paniek, want USB2 is backworths compatible ;-)

De enige tip die ik je nog kan geven: ik, zelf altijd een Maxtor fan geweest, ga geen maxtor aanschaffen op dit moment; neem de Western Digital variant: even duur en je hebt 2 jaar meer garantie.

(tot slot even: Maxtor vind het goedkoper om hun hele testafdeling op te doeken en alle kapotte harddisks te vervangen; ineens verlagen ze ook hun garatieperiode van 3 naar 1 jaar(is gebeurd rond juni 2003 iirc) iets wat me niet echt vertrouwen inboezemt )
Reply With Quote