Net gelezen op pitstop.tv
Quote:
F3000 - Tielemans testte in Jerez
De naam Olivier Tielemans is vorige week nergens opgedoken tijdens de officiële F3000-test in Jerez, maar de Nederlander, die in Maaseik woont, was weldegelijk aan het testen in het zuiden van Spanje met zijn team Ma-CON.
Ma-CON met Sam Boyle als teammanager testte vorige week vier rijders in Jerez: Tomas Enge, Tony Schmidt, Christopher Bruck en dus Tielemans, die zeker is van zijn zit bij Ma-CON voor 2004.
Vorige dinsdag debuteerde Tielemans in een F3000. Hij reed 26 ronden en kwam in zijn snelste "lap" uit op 1'38", 6 seconden boven de toptijd van Jose Maria Lopez. Tielemans deelde de auto toen met Enge.
De dag erna, op woensdag, pitste Tielemans nog 2 seconden van zijn persoonlijke besttijd af en lukte hij op nieuwe banden een 1'36".
Tielemans: "De afgelopen maanden heb ik hard getraind in het "Esporta"-sportcentrum (complex van BMW-Williams in Oxford nvdr.) en dat heeft me enorm geholpen. Ondanks de stap van Formule Renault naar deze prestigieuze klasse had ik geen fysieke problemen."
Olivier Tielemans gaat weer met Ma-CON testen op 27 en 28 maart in Silverstone.
|
Ik vind het toch maar een vreemde bedoening daar bij Ma-CON! Ze hadden voor de test al twee piloten onder contract (nl. Tony Schmidt en Olivier Tielemans) en dan gaan ze toch nog Tomas Enge en Christopher Bruck testen...