De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-11-2006, 13:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

FIA GT4 2007, de aanloop......

Eigenlijk is de vraag niet juist, in feite bestaat die klasse al sinds 2001 maar is er nooit echt werk van gemaakt. Het succes van GT3 kan wellicht een nieuwe start vormen voor GT4. Aan welke wagens moeten we denken? Lotus Exige, Honda S2000 of Mazda MX-5.

Quote:
Aber auch eine seit langem existierende, aber nie zur Geltung gekommene Kategorie könnte nun zum tragen kommen: Die 2 Liter NGT

http://www.projectlemans.de/fia-gt3/...e-zukunft.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 05-11-2006, 14:59
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Ik vond BTCS al redelijk ingewikkeld, maar nu met al die klasses in de Sportscars en GT's...
De vraag is dan nog waar je die klasse plaatst natuurlijk. Bij de GT3's? In het FIAGT?

Ik zie het wel slagen, maar dan in een apart kampioenschap. Anders wordt het te ingewikkeld...

Last edited by Grig-O; 05-11-2006 at 15:01.
Reply With Quote
Old 05-11-2006, 21:27
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Dat zijn wagens die je inzet in VLN of Nationale 24 uurs kampioenschappen.
Maar niet in FIA wedstrijden in mijn ogen, deze zullen volgens mij te traag zijn om er iets aan te hebben.
Reply With Quote
Old 14-11-2006, 21:52
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Dit lijstje vond ik op het forum van endurande-info:
Lotus Exige, Nissan 350Z, BMW Z4 M Coupe, Audi TT, Alfa GTV, Honda S2000 Mazda RX8, Opel GT, Porsche Cayman, Aston Martin V8 Vantage ou Ford Mustang in races van 30 minuten.

Ik vraag mij toch een beetje het nut af van een mogelijk GT4-kampioenschap...
Reply With Quote
Old 14-11-2006, 21:55
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
BMW Z4 M Coupe
En ik hoopte die wagen nog in GT2 volgend jaar
Reply With Quote
Old 14-11-2006, 23:42
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Als je geen voorprogamma hebt dan er maar zelf 1 maken :P .
Reply With Quote
Old 15-11-2006, 14:37
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Dit lijstje vond ik op het forum van endurande-info:
Lotus Exige, Nissan 350Z, BMW Z4 M Coupe, Audi TT, Alfa GTV, Honda S2000 Mazda RX8, Opel GT, Porsche Cayman, Aston Martin V8 Vantage ou Ford Mustang in races van 30 minuten.

Ik vraag mij toch een beetje het nut af van een mogelijk GT4-kampioenschap...
Veel van dit soort auto's zijn al in het Britcar te vinden, het is een goedkope manier van racen en door het te koppelen aan het FIAGT een goedkope manier om exposure te krijgen en mee te reizen met de grote jongens. Kostenverlaging werkt, kijk maar naar het FIAGT3. Bied een goedkoper alternatief aan en mensen happen.
Reply With Quote
Old 23-11-2006, 13:49
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Exclamation

Met een GT4 klasse en een eventuele 'klassieke/youngtimer' klasse, komt het aantal GT klassen onder SRO paraplu dus uit op 4. Begint zo langzamerhand redelijk weekendvullend te worden. Het gevoel bekruipt mij dat dit een beetje teveel van het goede gaat worden.

Diversiviteit is 1 van de aantrekkingsfactoren van de autosport, niet alleen binnen, maar ook tussen de verschillende kampioenschappen/series/klassen onderling. Een raceweekend met alleen maar GT's zonder formulewagens, cupklassen of sprintseries vind ik veel te ééntonig. Hou de variatie daarom hoog, zou ik zeggen!
Reply With Quote
Old 23-11-2006, 20:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Hou de variatie daarom hoog, zou ik zeggen!
Helemaal juist. Je weet pas wat je mist als het er niet meer is.............m.a.w., ik heb dit jaar de cups en formule wagens gemist bij diverse (Belgsiche) evenementen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-01-2007, 23:18
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Pascal Witmeur heeft nu de GT4 aangekondigd die naast de GT3 in nationale kampioenschappen zou moeten rijden.
Ook mogen ze deelnemen aan de 24u van Spa...
En er is een manche in Spa
Reply With Quote
Old 01-02-2007, 20:10
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Fia GT4, Het begint te komen

http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=5879

G&A Racing heeft een GT4 versie van de BMW Z4 gemaakt. Eerste test is momenteel geweest.
Plannen/onderhandeling voor volledig volledig Belcar seizoen en Euro GT seizoen zijn al gestart

Reply With Quote
Old 01-02-2007, 21:07
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Het principe van de GT4 vind ik op zich geslaagd. Ik hoop echter dat deze wagens geen te groot aandeel van het belcarveld gaan uitmaken binnen dit en enkele jaren. Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ). Bovendien meen ik dat de mensen die niet met autosport vertrouwd zijn niet naar het circuit zullen komen om wagens te zien die ze ook op straat of in de showroom kunnen zien. Maar om misverstanden te vermijden: ik hoop dat dit project van G&A slaagt en wens hen dan ook alle succes toe...
Old 03-02-2007, 00:15
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ).
Quote:
Feitelijk moet de echte race-body er nog rond en zou het geheel nog eens 65 kilo moeten afslanken! En wagen met zeer veel potentieel en is zeker niet gebouwd voor een figurantenrol binnen het Belcar gebeuren
G&A over hun Z4 GT4

Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/403...iningsdag.html
Reply With Quote
Old 03-02-2007, 00:58
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Het principe van de GT4 vind ik op zich geslaagd. Ik hoop echter dat deze wagens geen te groot aandeel van het belcarveld gaan uitmaken binnen dit en enkele jaren. Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ). Bovendien meen ik dat de mensen die niet met autosport vertrouwd zijn niet naar het circuit zullen komen om wagens te zien die ze ook op straat of in de showroom kunnen zien. Maar om misverstanden te vermijden: ik hoop dat dit project van G&A slaagt en wens hen dan ook alle succes toe...
Bwah, dat weet ik zo nog niet. Als de wagens aan elkaar gewaagd zijn kwa prestaties, krijg je een mooie strijd. En dat moet het publiek toch aanspreken. Kijk maar naar de merkenraces = close racing . Of dat nou met of zonder vleugel is, maakt niet uit.
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 20:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Volgens een berichtje in de Autosport van 15-03 heeft het GE Team ( lees G&A Racing) reeds 4 wagens verkocht van het Z4 model. Of deze allen bestemd zijn voor FIA GT4 staat er niet bij.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules