![]() |
|
|
||||
|
||||
Champcar Mont treblant
Robert Doornbos heeft zijn eerste Champcar race gewonnen in een spectaculaire race met vele slippers. Bourdais was er niet over te spreken dat Doornbos had gewonnen . Hij kan het precies niet hebbben dat hij verslagen is door een rookie. Bourdais heeft het zelf voor elkaar gekregen dat hij er is afgegaan in de traagste bocht onder de Saftycar !!! En dan is hij pist over Doornbos zijn gedrag in de race. Onze Belgijan is er ook afgegaan met de opgave tot gevolg.
|
|
||||
|
||||
De gekte zal vanaf nu wel toeslaan in Poldercounty
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
@ Mark: Gelijk heb je, een zege voor de "home-town hero" in aanloop naar diens thuisrace, dat doet het altijd goed.
Toch nog even iets over die start. Nu ik ben geen echte autosportkenner maar dat hele gedoe met de nukkige auto's van Jan Heylen en Team Australia kwam bij mij toch meer over als een Britse lokale F. Ford race, dan als een kampioenschap met internationale allures. Mont Tremblant vond ik wel een schitterend circuit. Ik had het al eens in een Amerikaanse wegraceblad gezien. Maar qua veiligheidsnormen... Blijkbaar is Champcar niet echt te keuskeurig op de locaties. |
|
|||
|
|||
Ik heb als voorbereiding op de Belgische manche in Zolder wat reeds gereden wedstrijden zitten bekijken en de veiligheidsnormen op de ChampCar circuits liggen inderdaad een beetje anders.
Als je op pitstoptv het verslag van Las Vegas bekijkt kun je zien hoe de wagens op een bepaald moment moeten slalommen tussen 3 verkeersdrempels die gewoon in het midden liggen van wat normaal de ideale lijn zou zijn. Wat verderop komt het circuit uit op een dubbele tunnelkoker: rechts gaat naar de pits, links is het vervolg van het circuit, op de splitsing staat alleen een stapeltje banden en bovenop de tunnel staat (zonder enige afscherming) een volledige tribune. Op een ander (straten) circuit heb ik een (ook nauwelijks afgeschermd) rond punt met een grote fontein op het einde van een rechte lijn gezien. Zie je zoiets al goedgekeurd worden voor de F1 in Monaco???
|
||||
|
||||
dat van die tunnel en die "drempels" in Las Vegas was helemaal om de pit-entry aan te duiden he.
als je de pits inreedt, ging je de rechts van die curbs, de rechtertunnel in. die curbs waren er trouwens speciaal gelegd omwille van die tunnel, een kleine chicane voor de entry. het heeft trouwens geen problemen opgeleverd. ik vind het trouwens de charme van Champcar. geen eindeloze zandbakken op de roadcourses, waardoor het publiek ergens in de verte wat stipjes ziet rijden
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Unieke foto
![]()
|
||||
|
||||
Arrogant van die Bourdais, hij kan wel gaan zeiken dat Doornbos hem zat te blokken maar dat 'ie zelf een valse start maakte laat 'ie maar mooi ongemerkt, niet echt sportief van 'm. Fransen, yuch....
Zowiezo een belachelijke regel dat je in Champcar niet van je lijn mag gaan om je plek te verdedigen... |
|
|||
|
|||
Het was een prachtige race! En wat is die Bourdais een slechte verliezer.
![]() |
|
|||
|
|||
Vervolg foto:
![]() Bron: Champ Car World Series. ![]() ![]() ![]() En die reactie van Power. ![]() |
|
||||
|
||||
en nog ééntje:
![]()
|
|||
|
|||
Trouwens duidelijk een jump start van Bourdais:
http://www.youtube.com/watch?v=9QTR5Tp5Q38 |
|
|||
|
|||
persoonlijk vind ik dat nogal zielig van bourdais
|
|
|||
|
|||
Hij ziet er een beetje zielig uit ook.
|
|
||||
|
||||
![]() Reclamefilmpje van Doornbos: http://www.youtube.com/watch?v=6STv9...elated&search= Die kerel heeft humor. Gaat het weer een beetje? ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 02-07-2007 at 20:37. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|