De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wat voor start verkies je ?
Staande start 7 53.85%
Rollende start 6 46.15%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 21-03-2002, 19:20
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
GP van de VSA

Hallo iedereen,

Lees dit bericht, want het kan je leven veranderen .

We zijn er eindelijk grotendeels uit wat de GP van de VSA betreft.
Hieronder staan onze beslissingen.

a) deze race telt enkel mee voor het rijderskampioenschap en niet voor de teams. Zo kan iedereen voluit tegen iedereen racen en hoeft men voor een keer geen rekening te houden met de ploegmaat.

b) we starten allen zo veel mogelijk in dezelfde omstandigheden wat betekent :

- iedereen rijdt in een Cooper, alias Coventry (ten eerste omdat er dit seizoen nooit een Cooper aan de start is geweest en ten tweede omdat de Cooper zowat de makkelijkste bolide is om mee te rijden, zodat men er makkelijker aan kan wennen dan ingeval van een overstap naar pakweg de Lotus), Diegenen die de Cooper inwisselden voor een McLaren, moeten dan met
hun McLaren meedoen, want beide hebben leveren prestaties en hebben dezelfde stuureigenschappen. Het enige verschil is dat diegene die met de McLaren rijdt ook een veld vol McLarens ziet, waar de anderen gewoon Coopers zien

- iedereen rijdt met de standaardafstelling (enkel het benzinepeil en ook de gearing mogen worden gewijzigd; dat laatste vooral omdat het hier een oval betreft en men anders bij het slipstreamen te veel tegen de toerentalbegrenzer, of erover, kan zitten, wat de motoren zwaar op de proef stelt, ook al is de Maserati-motor bijna onverwoestbaar). Let op, het langer of korter maken van de versnellingen heeft niets met het
differentieel te maken, dus gelieve daar geen wijzigingen aan te brengen.
Uiteraard is het onmogelijk voor ons om na te gaan of iemand met de standaardafstelling rijdt of niet, maar we geloven dat dit geen probleem mag stellen en dat alle deelnemers eerlijk genoeg zijn om deze regel na te leven.

- Rest nog het probleem van de start; een staande of rollende start ?
Hier vind je een poll om ervoor te stemmen. Indien de rollende start het haalt, wordt er het komende weekend een oefenrace
gehouden (of ten minste een oefenstart). Daarom zouden we jullie willlen vragen niet al te lang te wachten met het stemmen. Wie suggesties heeft over het praktische verloop van een rollende start, mag die uiteraard altijd kwijt. Persoonlijk denk ik dat het in dat geval het makkelijkst is om de eerste ronde mooi in dezelfde volgorde af te leggen en er bij het begin van de tweede ronde (uitkomen van de laatste banking voor de start-finishlijn) echt tegenaan te gaan.

Groetjes,
De wedstrijdleiding


Vul maar in zou ik zeggen.
__________________

Last edited by Mario; 21-03-2002 at 19:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2002, 19:49
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
OVAL ==> rollende start . Anders voorspel ik een puinhoop bij de start.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2002, 19:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
'k Heb net een oefenraceje gereden.

Volgens mij wordt dat een heel andere race dan de andere van het kampioenschap, met tijden die veel dichter tegen elkaar zullen aanleunen.

Als je wil oefenen tegen waardige concurrenten, kun je het best wel iets via Vroc doen, want de AI is op Talladega niets waard. Ze blijven gewoon tegen een slakkengangetje treintje rijden en ik heb ze dan ook op ettelijke ronden gereden.

Tijdens m'n snelste rondje ging ik nergens trager dan 280 km/u...
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 25-03-2002, 16:34
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Talking

Is er nergens een mooiere cockpit te downen, want het is niet echt een schoon zicht zo...
Reply With Quote
  #5  
Old 25-03-2002, 19:02
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Een staande start dus.

Voor een Cooper-cockpit zal ik eens kijken.

Aparte cockpits kun je uiteraard ook vinden, maar ik persoonlijk zou je het volgende voorstel willen doen: de ultieme Cooper, inclusief ander dashbord. Te verkrijgen op: http://www.t-thierolf.de/gpl/index2.htm
__________________

Last edited by Mario; 25-03-2002 at 19:05.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-03-2002, 20:46
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Exclamation Opgelet; wijziging op de valreep ?

Ik had net nog een ideetje, maar jullie mening is wel vereist.

Wat vinden jullie ervan om voor één keer eens een Pro Long race te houden ? De afstand is dezelfde als een Intermediate Long (= 23 ronden), alleen is het schademodel realistisch. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar ik vermoed heel wat sneller schade. Shift-r blijft als ik het goed voorheb mogelijk.

Laat maar weten wat jullie ervan denken.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 25-03-2002, 20:55
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
doen
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2002, 21:01
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik ken nu wel geen reet van GPL maar denk je niet dat je dan meer kans krijgt op disco's?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #9  
Old 25-03-2002, 21:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik ken nu wel geen reet van GPL maar denk je niet dat je dan meer kans krijgt op disco's?
waarom zou dat ?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #10  
Old 25-03-2002, 21:49
Big John Big John is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Amsterdam
Posts: 49
In pro races is Shift+R niet beschikbaar.
En voor zover ik weet is er ook geen hack voor.

"Advanced damage model' of "realistic damage mode" maakt niet uit m.b.t. disco-gevoeligheid.
Schade wordt bijgehouden op je eigen systeem.
Het overzenden van opgelopen schade zal mogelijk fractioneel meer bandbreedte vragen (een paar bitjes meer).
Echter, met een 28K8 verbinding is deze bandbreedte al meer dan voldoende.
Disco's liggen niet zozeer aan te smalle bandbreedte, maar aan de kwaliteit van de verbinding.
Een hickup op een supersnelle breedband verbinding is bij GPL al fataal.
Kwaliteit is (wat GPL betreft) eerder omgekeerd evenredig met de bandbreedte.
Mijn beste verbindingen waren nog altijd via een 32K3 modem, geknepen naar 28K8, via een zeer goede provider (Planet Internet). Nooit 1 disco gehad.
Dat is met de huidige breedband-verbindingen wel anders. Hoe groter de bandbreedte, hoe storingsgevoeliger de verbinding!

Vergeet niet dat je voor een goede verbinding via een modem de ERROR-RECOVERY en DATA COMPRESSION uitzet!!!
De kans op lag, warping en disco's is dan zeer groot.
Je wilt echt niet dat de server eerst je data moet uitpakken en controleren op fouten, alvorens je positie te bepalen t.o.v. je concurrenten. Dit belast de server onnodig, waardoor je collega's - evenals jijzelf - zeer sterke lag-effecten ondervinden.
__________________
Old Soldiers Never Die

Last edited by Big John; 25-03-2002 at 21:57.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-03-2002, 21:53
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Thumbs up

Ik stem voor! BTW, de cockpit is "awesome" Mario!
Reply With Quote
  #12  
Old 26-03-2002, 16:53
Fritsie Fritsie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Posts: 6
Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro
Reply With Quote
  #13  
Old 26-03-2002, 18:40
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Hmm, ik was blijkbaar niet meer zo lucied : "realistisch" zou inderdaad moeten betekenen dat shift-r niet mogelijk is...

Voor mij persoonlijk is een pro race ook wel goed, maar ik maakte me toch de volgende bedenking : de grote meerderheid van ons heeft waarschijnlijk weinig tot nooit op een oval geracet, dus misschien is het dan een te grote overgang om maar meteen de shift-r uit te bannen ?

Anderzijds kan BJ niet anders dan blij zijn met een pro race .

Ik denk dat ik vanavond maar een pro short race host om te zien wat het geeft. Kan echter geen uur vastleggen...
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 26-03-2002, 18:57
Gugger Gugger is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2001
Location: Goor, The Netherlands
Posts: 29
Dag mensen, long time no see Ik zal proberen er morgen bij te zijn, gezien het feit dat met mijn brakke gaspedaal oval-racen niet zo'n probleem is (NASCAR4/2002 lukt tenminste nog goed). Ik wil alle oval newbies nog wel even iets op het hart drukken over oval-racen;

Op een superspeedway zoals Talladega gooi je de deur NOOIT dicht, ook al zit je achtervolger maar met zijn voorwiel naast jouw achterwiel. De snelheden zijn domweg te hoog om zo te gaan racen. Bij zo'n baan komt het veel meer aan op taktiek (wanneer ga ik er langs, hoe lang duurt het dan voordat hij mij weer in kan halen enz.), omdat iedereen in de basis gewoon evensnel is. Ik hoop dat het leuk wordt!

Wat ik wil voorstellen is eigenlijk een rollende start. Bij de gewone start met een door de polesitter aangegeven snelheid (die hij dus wel constant moet houden, vooraf ff afspreken) de eerste ronde afleggen en bij het crossen van s/f gasgeven. Daarbij lijkt me de T1 regel van het Dutch.N4 kampioenschap wel handig, dwz niet inhalen tot na de eerste bocht.

Tot morgen
__________________


Reply With Quote
  #15  
Old 26-03-2002, 19:36
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Leuk te zien dat je nog leeft Ton .

Wat de start betreft, is er het probleem van de poll : 6 - 6, waarbij er van uit werd gegaan dat bij een gelijke stand een klassieke start werd genomen, omdat we daar het meeste ervaring mee hebben. Aan de voorstanders van een rollende start om met overtuigende argumenten voor de dag te komen en eventueel de rest bakzeil te doen halen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.