De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-06-2009, 17:14
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

BRV/Autokrant nieuwe leider in klasse 4 na moeilijke race

BRV/Autokrant nieuwe leider in klasse 4 na moeilijke race

Afgelopen weekend nam BRV/Autokrant Racing deel aan de 500 km van Zolder. Een bewogen race bekroond met een 5de plaats en waardevolle punten voor het kampioenschap.

Warm-up
Bruno Vermeeren: "Ik vertrok op een droog circuit met nieuwe banden en nieuwe remmen. Eens ingereden en na één snelle ronde nam Tom het stuur over om de sessie af te sluiten met de eerste tijd in onze klasse."

Kwalificatie
De kwalificatie werd aangevat op een natte piste. De afstelling van de wagen was niet ideaal. Na een 6-tal ronden zette Bruno een 2:03.410 neer, goed voor de 7de plaats op de grid.

De Race
Tom Aerts nam de start voor zijn rekening en wist na een 5-tal ronden de 3de plaats te bemachtigen maar reeds vroeg in de wedstrijd ging de koppeling stuk.

Tom: “Dit veroorzaakte trillingen in de voorwielen bij het afremmen maar op zich niet al te erg. Nadien werd ik aangetikt door een BMW, hierdoor verloren we kostbare tijd en onze 3de plaats. Ik kwam binnen om de schade te controleren en gaf het stuur over aan Bruno.”

Bruno verliet de pitlane op de 14de plaats en klom op in de tussenstand. Na twee uur wedstrijd werd er getankt en nam Tom het stuur terug over van Bruno. Hij verliet de pitlane op de 5de plaats. Met zicht op de 4de positie wilde het team de race laten uitrijden door Tom maar de geplande strategie werd immers flink door elkaar geschud en de omstandigheden lieten dit niet meer toe.

Bruno: "Ik moest dus nog een stint afwerken van één uur. De 4de positie leek niet meer haalbaar. Op een 40-tal minuten van het einde had ik plots geen remmen meer. Samen met Luc Gabriël besloten we om remolie toe te voegen. Alsof het nog niet genoeg was verloren we ook nog de 1ste en 2de versnelling.”

De race werd op een rustig tempo afgewerkt, het leverde kostbare punten op. In het kampioenschap neemt BRV/Autokrant Racing de leiding over in klasse 4.

Volgende afspraak in juli voor de Zolder Super Prix.

Met dank aan onze partners!

BRV/Autokrant Racing Team

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules