![]() |
|
|
||||
|
||||
Audi Quattro Sport S1 - San Remo 1985 - Reji - 1/24
Zo. Effe getwijfeld of ik deze wel of niet op het forum zou gooien. Dit is nl geen nieuwe kit maar eentje waar al aan begonnen was. Normaal koop ik geen kits waar aan begonnen is. Waarom deze wel? Om meerdere redenen. Om te beginnen heb ik deze van ons aller Koerser kunnen overnemen voor een heel mooie prijs. Ideaal dus om een beetje ervaring op te doen voordat ik met de Skoda begin. Ten tweede, zowel Scale Production, Scuderia Italia Lab en Profil 24 zijn bezig met deze kit dus er is altijd een alternatief op komst als het met deze mis moest lopen. De voornaamste reden is echter dat dit mijn droomwagen is. Dit is voor mij de allermooiste rallywagen ooit gemaakt en ik ben dan ook al een hele tijd aan het uitkijken naar een S1. Deze litho in beperkte oplage hangt dan ook niet voor niets al jaren in mijn woonkamer.
Het gaat over deze kit Op het eerste zicht ziet de body er niet slecht uit, alleen........... ......onze Koerser bouwt alleen rallycross versies dus ook bij deze. Alle luchtgaten werden reeds toegemaakt alsook de plaatsen van de koplampen. Ik ben dus begonnen met het opschuren van de boby en het terug vrijmaken van alle openingen. Hier en daar brokkelde er wat resin mee af maar tot nu toe ben ik nog niets tegengekomen wat ik niet kan herstellen.
|
||||
|
||||
Jullie hebben dus ook in de gaten dat ik me het weer niet gemakkelijk maak en dat er dit weer eentje van lange duur word.
Ik ben begonnen met de motorkap. De 3 driehoeken in het midden van de motorkap zijn van binnenuit verstevigd. Volgende stap word het bijplamuren van deze openingen. Daarbij effe een vraagje. Ik werk normaal altijd met milliput, de gewone putty en de epoxyputty van Tamiya. ZIjn deze ook geschikt voor het gebruik op resin?
|
||||
|
||||
Zet de valium al maar klaar voor het geval ......
Gij hebt weer wat op uwe nek gehaald, is het niet. Vééééééééél plezier ermee. ![]()
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Milliput gaat ook, Koerser verbouwde zijn modellen tot rallycrossmodel door oa met milliput te werken.
|
||||
|
||||
Met een auto van het jaren tachtig is het wel normaal hé dat er vandaag de dag een beetje restaureer werk aan is
![]() Succes met de herstellingswerken ! Dit zal zeker het volgen waard zijn.
|
||||
|
||||
Het is en blijft een verbluffende Rallywagen die Audi gemaakt heeft.
Alvast goed begonnen doe zo voort. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik opteer voor secondenlijm met bloem. Werkt snel, is zeer stevig, heeft geen krimp meer ... niets dan voordelen.
Voor de rest veel succes. Ook eentje die nog op mijn verlanglijst staat maar er nooit zal komen wegens niet passen in mijn thema en nog teveel kits die gebouwd moeten worden. Good luck!
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 23-01-2010 at 14:34. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() @ Gulfie, ik heb er al veel over gelezen en gehoord maar heb zelf nog nooit de bloemmethode gebruikt. Ik ga er bij deze eens werk van maken. ![]()
|
||||
|
||||
knap model mja kan niet anders die classic rally cars waren af vroeger en nu nog
|
|||
|
|||
voorzichtig met die knappe auto van mij ,ge hebt hem al helemaal naar de kl.............n gedaan.Voor mij is milliput het beste om grote gaten op te vullen en uitbouwingen te doen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Bloem is niet zo goed om kleine gaatjes op te vullen.
Ik gebruik veel cocaïne die korrel is nog kleiner en het resultaat is veel beter. Het wordt dan een high-car. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Komt allemaal wel goed, Ik heb vandaag nog een tijdje aan de wagen gewewrkt en ik vind dat resin zich heel goed laat bewerken. Binnen een weekje ziet de kas er al heel anders uit, hoop ik.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
|