![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
de onzin van F1 testen.
11 mei op crash.net:
Quote:
Quote:
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#2
|
||||
|
||||
bwa heeft er allemaal wet te maken wat er op de planning stond voor die dag testen he ...
Als Bridgestone op 14 mei geen nieuwe regenbanden heeft om te evalueren ... dan heeft het weinig zin om te blijven rijden ...
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Voila. Vrijdag hebben ze wel nog heel wat rondjes kunnen rijden (vooral Badoer dan). Barrichello kwam pas 's middags buiten en dan was het van dat.
|
#4
|
||||
|
||||
Nu er toch een onderwerp over de F1 testen, bij deze de knuppel die Coulthard in het hok heeft gegooid m.b.t. de veiligheid van de F1 testen. Ben geen DC-fan maar ditmaal heeft de beste kerel 100% gelijk. Alleen het probleem dat hij aan de kaak stelt heb je niet 1,2,3 opgelost. E.e.a. staat te lezen in de Autosport van de afgelopen week.
Het aantal testkilometers per coureur op één dag is in de afgelopen maanden fors toegenomen. Motoren moeten 2 GP's mee, de banden 1 volledige GP........hoe kun je dat testen? Juist ja, door zeer lange stints af te leggen op een testdag. Een coureur rijdt bijna twee GP afstanden op één dag. Meer testen met nog niet eerder geteste onderdelen brengt een verhoogd risico met zich mee. Coureurs die meer foutjes gaan maken door vermoeidheid of concentratie verlies vanwege de lange afastanden. Coulthard vind het niet meer van deze tijd dat er tijdens hooguit één onbetaalde Marshal langs de kant staat met zijn brandblusser. Waarom zou de veiligheid tijdens een test minder zijn dan tijdens een GP? Ze rijden immers met hetzelfde materiaal, daarnaast gebeuren de zwaarste crashes vaker tijdens een test dan tijdens een GP. Ik kan Coulthard niet anders dan gelijk geven............maar een oplossing bedenken? Hij geeft er geen in dat stukje. Gaat lachen worden als ze een volledige marshal-bezetting willen op door-de-weekse dagen. Ze lopen nu al naar huis tijdens een weekend ![]() Laten we maar zwijgen over het kosten-aspect. Een F1-testkilometer schijnt 1200 Engelse Ponden te kosten...........vroeger reden die gasten 30/40 rondjes op een dag. Nu zie je vaker aantallen van 80 tot 100 voorbij komen. Her en der schiet de FIA zichzelf in de voet met hun nieuwe maatregelen ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Marshal als beroep
![]()
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zeg het al van in het begin, het systeem van testbeperking op aantal dagen werkt NIET. Beperk de kilometers en dan zullen de teams niet anders kunnen dan minder on-track testen. Willen ze dan nog veel testen, dan hebben ze nog altijd simulatoren die veel goedkoper zijn dan het echte testen. Niet alleen de FIA schiet zichzelf in de voeten, maar de teams ook. Ze moeten niet alle problemen op de FIA steken, ze veroorzaken meer problemen door zelf zo enorm competitief en egocentristisch te zijn. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|