De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-10-2006, 18:33
joost joost is offline
De Paddock Regular

FFSA-GT Le Mans

Races waren weer boeiend, een geweldige Kenis *** KNIP ***.

Joost

*** Dergelijke post hoort eigenlijk bij Site-updates. Maar omdat je nu toch een thread gestart hebt laat ik je mening over het weekend zelf staan. ***

Last edited by Ottooke; 16-10-2006 at 18:45.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 18:50
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

2 spannende races. In de laatste rondes werd er nog gestreden om posities. En Kenis reed bijzonder goed in de Corvette. Hij heeft wel lef, getuige zijn kleine duw bij de eerste race aan het adres van zijn voorligger.
Ook Kuismanen reed een sterke 2e race, ik had niet gedacht dat hij het gat met de leiders zou kunnen dichtrijden omdat zijn snelheid iets lager is dan die van Paltalla, maar wat als de race een paar ronden langer had geduurd.....

Eerste maal dat ik de FFSA-GT van dichtbij kon zien, en het heeft me kunnen bekoren.
Old 16-10-2006, 18:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post

Eerste maal dat ik de FFSA-GT van dichtbij kon zien, en het heeft me kunnen bekoren.
En hopenlijk blijft het niet bij die ene keer. Afhankelijk van de kalenders e.d. in 2007 is een trip richting het Bugatti-circuit aan te bevelen. Een zeer vriendelijke circuit voor de toeschouwers.

De tweede race op zondag was mooi te noemen. Een top 8 / 9 die je makkelijk kon blijven volgen. Mooie wedstrijd gezien.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 21:19
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
En hopenlijk blijft het niet bij die ene keer. Afhankelijk van de kalenders e.d. in 2007 is een trip richting het Bugatti-circuit aan te bevelen. Een zeer vriendelijke circuit voor de toeschouwers.

De tweede race op zondag was mooi te noemen. Een top 8 / 9 die je makkelijk kon blijven volgen. Mooie wedstrijd gezien.
Inderdaad! En dat groot scherm aan de start/finish is zo handig, op die manier mis je gewoon geen seconde van de race.
Ik plan volgend jaar zeker terug te keren (als er uiteraard niets tussenkomt)...zelfs Dijon en Magny-Cours wil ik er bijnemen, want dat valt goed mee van afstand.

Kenis liet een mooi staaltje autosport zien...je moet het hem maar nadoen, nooit met die wagen gereden hebben en meteen de leiderspositie innemen. Echt sjiek!

Ook leuk om SRT en PSI met gelijkwaardige middelen met elkaar te zien strijden. En de onderlinge sfeer? Het deed me echt terugdenken aan de vorige Belcar-jaren.

Het Bugatti-circuit is echt prachtig vind ik...en als amateur-fotograaf kom je er echt tot je trekken. Zoals Mark aangeeft, het is een echte aanrader!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 21:34
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Dit waren trouwens de resultaten na de eerste qualifying.

De Fransen mogen wel eens Guino tegoe leren schrijven.

Reply With Quote
Old 16-10-2006, 21:37
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

+ ze denken daar ook dat Guino zijn achternaam is.
endurance info maakt dezelfde fout.

En ze zien daar ook geen verschil tussen een C5-R en C6-R.
Old 16-10-2006, 21:42
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
De Fransen mogen wel eens Guino tegoe leren schrijven.
Met achternamen hebben de Fransen wel meer problemen, zo heet Markus nog steeds in verslagen Paltalla, terwijl hij wel in officiele uitslagen Palttala heet. (Kulsmanen is na 1 race ook Kuismanen geworden).

Maar ik heb altijd gedacht dat het Guido Kenis was, en niet Guyno Kennis...maar goed, we hebben de juiste naam kunnen achterhalen
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Prestatie van Guino is voor mij totaal geen verrassing. Super degelijke piloot, top in België en dat al jaren.

Zij die enkele jaren geleden in oa Chimay waren in het finale jaar van de Procar weten over wat ik spreek. Bas Leinders heeft zo ook eens rond z'n oren gehad toen ze samen op de Z3 van Beliën reden...
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:36
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

[QUOTE=Belle;190103]Inderdaad! En dat groot scherm aan de start/finish is zo handig, op die manier mis je gewoon geen seconde van de race.QUOTE]

Bedoel je dit scherm? Dit scherm is van de DTM en de timing is geloof ik oook van de DTM. Er kan dus niet gegarendeerd worden dat het bij de volgende races ook zo'n scherm is.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
Bedoel je dit scherm? Dit scherm is van de DTM en de timing is geloof ik oook van de DTM. Er kan dus niet gegarendeerd worden dat het bij de volgende races ook zo'n scherm is.
Bij de 24 uursraces stond nochtans ook zo'n groot scherm op identiek dezelfde plek.

Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:46
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Bij de 24 uursraces stond nochtans ook zo'n groot scherm op identiek dezelfde plek.
Dat zijn alemaal grote internationale evenementen he. Ik denk niet dat ze het bij een gewone nationale koers doen ze.
Old 16-10-2006, 22:48
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Dat zijn alemaal grote internationale evenementen he. Ik denk niet dat ze het bij een gewone nationale koers doen ze.
Zeg ik ook nie... Trouwens, wat is nu de relevantie van dit scherm in deze thread? Het ging over FFSA...

Reply With Quote
Old 16-10-2006, 22:51
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

FFSA GT, ik heb er met volle teugen van genoten.
Spannende race's, het format en de reglementen spreken me wel aan.

Enkele maanden geleden had Viper GTS-R een thread gestart die ging over FFSA GT reglementen over te nemen in de Belcar.
Na vorig weekend zou dat een goed idee geweest zijn.

Last edited by Brecht; 16-10-2006 at 22:53.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 23:29
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Inderdaad Brecht, prachtige racen hebben we daar gezien van de Franse GT's!

Ik weet nog goed toen ik bij de beide start's van de 2 racen de Viper telkens als 1ste zag voorbij vlammen ik een smile op men gezicht kreeg
Spijtig genoeg konden ze dit niet heel de race zo houden en werd de 1st Viper telkens 4de in beide race's.

Mooi duel trouwens tussen de Oreca Saleen en de MTO Mirabeau Viper in de tweede race en op het einde nog tussen de 2 Ferrari's en de 2 Vipers die streden om P4 t.e.m. P7. Beiden Vipers namen de twee F550's nog een plaats af en kwamen zo op P4 & P6

Oreca Saleen was wel duidelijk DE snelste in Le Mans, heel het seizoen infeite.
PSI was ook zeer goed onderweg en Perti heeft idd zeer goed gereden in zijn stint in de tweede race! Mooie remonte!

FFSA GT, Kingdom of Heaven voor de Viper (fans)!!!

Nieuwtjes voor volgende race en volgend seizoen?

VBM, #1 Viper met Bornhauser & Thevenin gaan de laatste race met de #7 Larbre F550 (low, zeg maar lower budget wagen) rijden. Dit om te overwegen om zo'n F550 low(er) budget te kopen voor volgend seizoen!

Blanchemain & Dumez (normaal onder Euroflash Viper) hebben deze race op de PSI C5-R gereden. Dit om hem uit te testen aangezien hij te koop stond, en de regulaire piloten toch niet gingen rijden. Ze waren zeer tevreden (podiumplaats) en het is zo goed als zeker dat we hen volgend seizoen in FFSA GT terugzien met de C5-R die ze zullen overkopen van PSI.

En niet te vergeten, proficiat SRT & ook Kenis voor de mooie 2de plaats in de 1ste race!
Doe in Magny-Cours even goed zou ik zeggen

Last edited by Viper GTS-R***; 16-10-2006 at 23:30. Reason: Stukje toegevoegd
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 23:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post

Ik weet nog goed toen ik bij de beide start's van de 2 racen de Viper telkens als 1ste zag voorbij vlammen ik een smile op men gezicht kreeg
Jij was dit weekend net een kind dat voor het eerst naar Disneyworld ging. Leuk om zien.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules