De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-04-2007, 18:12
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Belcar 2007: Het verdicht en/of Evaluatie

Mijn evaluatie van de Belcar nieuwe formule...

Top:
- SRO (de promotie is duidelijk gelukt van de Belcar - ik heb nog nooit zoveel volk gezien voor een Belcar race (uitg. 24u) dan dit week-end.
- Er is duidelijk nog leven na GT1's en vooral in de lagere regionen van de Belcar mooie strijd gezien.
- Dogde Viper Competition.
- Ruben Maes en Maxime Soulet en PK Carsport natuurlijk
- ...

Flop:
- Het geluid - jammer maar de BTCS maken veel mooier geluid
- Aston Martin - zo'n machine en niet kunnen vechten voor de overwinning
- Belcar leek wel een Porsche Cup te zijn.
- Mosler's compleet door het ijs gezakt
- G&A - die gaan toch niet in de Belcar blijven.
- Het is en blijft PK tegen de rest - godzijdank dat er een safety car was of het was al veel vroeger uit met de spanning...
- Belcar GT3 is toch nog iets anders dan FIA GT3 - FIA GT3 daar vecht m'n met z'n 4'en voor de overwinning terwijl dat hier toch wel enigsinds anders is.

Mijn slotconclusie: GT3 is wel mooi maar het doet mij niet spontaan warm lopen.

Wat denken jullie na de eerste keer belcar new style?
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 18:17
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Prachtig gewoon jammer van de moslers had ergens voelen aankomen.
Alleen het geluid was minder en teveel porches voor de rest niks op aan te merken.
je kunt belgie en internationale fia gt3 niet vergelijken alleen de rijders al.

mijn besluit wat minder porsches en meer andere autos en meer geluid voor de rest prachtig race.
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 18:39
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

De Aston Martin draaide na een paar rondjes toch behoorlijk mee. na de pitstops (en zeker op het einde) was het dan wel weer minder, inderdaad.

Zo'n rel om de Moslers, om ze dan alledrie na nog geen kwartier zien uit te vallen... tja

PK was top, Kumpen is een klasse te hoog.

als toeschouwer was het niet altijd aangenaam. wij zijn redelijk ver moeten gaan parkeren, terwijl we van de snelweg lege parkingen konden zien (zijn zelfs een vip-parking met één (1!) wagen op gepasseerd langs het circuit)
en de geluidsinstallatie viel ook zwaar tegen. in de chicane en de overdekte tribune kon je het nog redelijk goed horen, maar voor de rest was het maar gokken naar het wedstrijdverloop. in het bos stonden de luidsprekers zelfs allemaal uit.

anders wel mooi dat er zoveel volk was voor een "gewone" belcar/btcs-wedstrijd
Old 01-04-2007, 18:48
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Veel volk inderdaad, het lijkt allemaal een beetje professioneler, maar ik denk dat je vooral achter de schermen moet kijken om daar een oordeel over te kunnen vellen.

De goede en slechte dingen zijn allemaal al gezegd. Voor mij is vooral het geluid een grote misser. De DBRS9 maakt een mooi hoog geluid, en de Porsches zijn klassiek zoals altijd, maar de rest is huilen met de pet op. De Viper en vooral de Corvette zijn vreselijk als je ze vergelijkt met hun GT1 zusters! Verder mis ik toch wel de pure bochtensnelheid van een GT1, je ziet gewoon dat ze een stuk trager zijn, er zit ook enorm veel "roll" in de wagens, verwacht je niet meteen van een racemachine. Het openingsuur kon me zeker boeien, ondanks de uitval van de Moslers die toch wel wat spanning uit de race wegnamen
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 19:29
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie

Wat is "roll" ?
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 19:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Jerre View Post
Wat is "roll" ?
Ik bedoel met "roll" het overhellen van de wagens in de bochten...
Enorm veel zoals ik in m'n post zei is wat overdreven, maar toch duidelijk merkbaar...
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 20:22
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Eerst en vooral, ik denk dat we SRO wat tijd moeten gunnen, om het hele kampioenschap een beetje bijeen te brengen. Alles is nu eigenlijk beetje overhaast moeten gebeuren: opbouwen van wagens, technische fiche's van de wagens(al dan niet reeds in orde), en ga maar verder. Ze zullen nu zeker ervoor zorgen dat het kampioenschap closer wordt, door op een of andere, of misschien wel meerdere manier(en) in te grijpen.

Mijn plus: Mooi deelnemersveld, veelvuldig aanwezige (vrouwelijke) publiek, strijd tussen de wagens onderling, en niet te vergeten de gratis tickets

Mijn min: Walk-over van Pk (again), uitvallen van de Mosler's, geluidsinstallatie naast het circuit doet het jaar na jaar slechter en er wordt voorlopig blijkbaar NIETS aan gedaan om het te veranderen, staat van de parkings worden er niet beter op (sporen van vorige keren staan er nog goed, gelijkmaken aub !!!). En dan nog een min-punt naar vele supporters toe: Afval gooi je in een vuilbak, niet zomaar op de grond !!!

Mijn conclusie: er is nog veel werk aan de winkel, maar men zit op de goede weg, dus volgende keer zijn we er hopelijk weer bij.
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 20:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
: Afval gooi je in een vuilbak, niet zomaar op de grond !!!
Welke vuilbak? Er zijn er dit jaar blijkbaar veel verdwenen tijdens de winter.

Reply With Quote
Old 01-04-2007, 20:45
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post

Ik heb er idd ook minder zien staan als andere jaren, maar dat mag volgens mij nog geen reden zijn om het op de grond te gooien.
Bij mij thuis staat ook niet in iedere kamer een vuilbak, en toch hebben we de gewoonte van het niet op de grond te gooien in de kamers waar er geen staat
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 20:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
Mijn conclusie: er is nog veel werk aan de winkel, maar men zit op de goede weg, dus volgende keer zijn we er hopelijk weer bij.
Idd, er zit potentie in. Vooral een ferm dankjewel aan de teams, coureurs, monteurs en vooral sponsoren dat ze op zo'n korte tijd een dergelijk veld heb weten te vullen. De winst van PK? Terecht. Of dat zo in de rest van het seizoen zo blijft? We zullen zien maar ik verwacht dat een aantal teams een aardige sprong vooruit gaat maken. Die jongens van PK rijden al jaren samen, hebben al een jaren een dubbel programma, hebben een goede crew.....die verteren zo'n GT3-onmschakeling wellicht sneller en beter dan andere teams.

Heb eigenlijk geen moment de GT1's gemist
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-04-2007, 22:04
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Idd, er zit potentie in. Vooral een ferm dankjewel aan de teams, coureurs, monteurs en vooral sponsoren dat ze op zo'n korte tijd een dergelijk veld heb weten te vullen. De winst van PK? Terecht. Of dat zo in de rest van het seizoen zo blijft? We zullen zien maar ik verwacht dat een aantal teams een aardige sprong vooruit gaat maken. Die jongens van PK rijden al jaren samen, hebben al een jaren een dubbel programma, hebben een goede crew.....die verteren zo'n GT3-onmschakeling wellicht sneller en beter dan andere teams.

Heb eigenlijk geen moment de GT1's gemist
Same here.
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 08:12
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Moeilijk 'BELCAR 2007' te evalueren na slechts één wedstrijd...
PK gewonnen? Terecht inderdaad. Een top-rijdersduo en een top-team. Veel meer valt daar ni over te zeggen.
Zoals reeds aangehaald zal de concurrentie wel volgen naarmate het seizoen vordert...
Enfin, over het "geluid" en de "roll" kan ik weinig zeggen. Ik heb alles moeten volgen vanachter mijn PC

Wacht maar mannekes, 2008, dat wordt pas een goed 'BELCAR'jaar...
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 08:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Over die bochtensnelheid - dat is mij eerlijk gezegd ook opgevallen vooral in de bochten na de Villeneuve richting de REA.

De Aston lijkt daar weinig op een echte race-auto. Die gaat zo zachtjes door die bochten.
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 08:30
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post

Ik vond net dat er meer stonden, nu stonden er ook aan de uitgang van de pitboxen en dubbel zoveel voor de pitboxen...
Old 02-04-2007, 08:35
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad moeten we Belcar wat tijd gunnen. Er zit zeer zeker potentie in en mbt het geluid en dikte van de autos etc. daar heb mij ook totaal niet aan gestoord.
In het begin van de race waren er leuke gevechten zoals het GT3 betaamd.
Doordat de techniek veel autos nu nog in de steek liet ging de wedstrijd helaas uit als een nachtkaars. Maar ja, wat hebben de meeste auto's nu ook nog gereden?? Stiekum zaten wij nog wel te hopen op een onduidelijke safetycar zon 3 kwartier voor het einde, maar die kwam dan niet. (een beetje Amerikaanse toestanden, zeg maar) Nee, dit gaat wel wat worden!

Voor het overige een leuke racedag en gelukkig veel volk op de been. Jammer dat de Pits-chicane nu helemaal het aanzien niet meer waard is. Een echt Tilke bochtje geworden. Heb er even gestaan, maar de verveling sloeg al snel toe en gauw een andere stek gezocht.
Kortom: de Belgische Autosport is er wat mij betreft sterk op vooruit gegaan met de nieuwe formule. (en BTCS race 1 was geweldig!!! vooral in de 1e linkse)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules