![]() |
|
|
||||
|
||||
Hawker Hurricane Mk IIc - 1942 - Airfix - 1/72
Even het goede voorbeeld gegeven en mijn (oude) WIP-thread van de Hurricane naar hier verplaatst. We zullen trachten van alle oude threads die hier eerder thuishoren, naar hier ook te verplaatsen...
Vooralsnog (helaas) geen WIP-thread, maar de foto's van het afgewerkte model wil ik jullie toch niet onthouden... Hier komen ze: Last edited by Sennake; 07-01-2015 at 19:29. |
|
||||
|
||||
Nog een vijftal foto's:
|
|
||||
|
||||
En een paar van de onderzijde:
|
|
||||
|
||||
Tof dat je deze ook met ons wilt delen.
Telt deze ook mee voor 1 model per maand? of is dit een leuk tussendoortje? Strak spuitwerk vooral de verwering aan de motoruitlaat en de "guns" Gewoonweg een subliem model !
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Wow prachtig man.
Wat een afwerking en detail ![]() Mening van een militaire modelbouwliefhebber (en luchtvaartfanaat) ![]() |
|
||||
|
||||
en vanwaar de keuze voor precies dit model ?
wel mooi ![]()
|
||||
|
||||
Toch wel, ja. Ik tracht 12 modellen per jaar af te werken, maar of dat nu auto's, moto's of vliegtuigen zijn maakt niet uit; hoofdzaak is dat mijn stockpile weggewerkt geraakt
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb me voorgenomen om een kleine vliegtuigcollectie te bouwen op schaal 1/72, met daarin telkens 3 representatieve exemplaren uit de volgende onderwerpen:
'Britse jagers uit WO2' : Spitfire - Hurricane - Typhoon 'Duitse jagers uit WO2' : Stuka - Messerschmitt 109 - Focke Wulf(?) 'Amerikaanse jagers uit WO2' : Mustang - Thunderbolt - Corsair(?) 'Belgische jachtvliegtuigen - jets' : Mirage - Starfighter - F-16 De Spitfire en de Hurricane heb ik al gebouwd, de rest moet nog begonnen worden. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een volledige boekenkast over WO2 en meer speciefiek luchtvaart |
|
||||
|
||||
[muggenziftmodus aan] Stuka --> jager ? [muggenziftmodus uit]
ah, tenzij het op tanks e.d. is