![]() |
|
|
||||
|
||||
Active Desktop Probleem
Na een tijdje een Active Desktop te hebben gehad op m'n PC vond ik het tijd om deze terug te verwijderen.
Alles verliep prima, ... zij het niet dat er sinds dan een aantal dingen fout gaan. De Cleartype voor m'n TFT was blijkbaar uitgeschakeld en de iconen bovenop IE waren iets kleiner dan normaal het geval. Deze dingen heb ik kunnen oplossen! Wat echter blijft is het feit dat m'n desktop wallpapers er een stuk minder mooi uitzien dan voordien. Het lijkt wel alsof de anti-aliasing het niet doet. Zelfs op de originele Windows wallpapers zijn nu macrobloks (vierkantjes) en scherpe tandjes te zien. Ook de naam van de desktop iconen staan nu in een vierkantje en zijn niet meer één met de achtergrond. De iconen in explorer lijken iets minder scherp. Ergens is er een instelling verprutst, maar weet iemand dewelke?
|
||||
|
||||
Heb geen tot weinig ervaring met TFT schermen, maar ik herken wel enkele van de 'symptonen' die je bij een gewoon beeldscherm hebt als je de kleurkwaliteit niet hoog (genoeg) instelt. Hoeveel bits heb je daar?
|
|
||||
|
||||
32 bit bij 1280 op 1024
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|