![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Nieuwe Kwalif na Monaco.
Als ik me niet vergis werd er nog niet zo lang geleden gezegd dat ze allesinds dit jaar,niets meer gingen veranderen aan de regels?
Maar aangzien de FIA blijkbaar echt niet weet waar het heen wil,hebben ze nu maar de kwalificatie veranderd. Het uur op zondagmorgen valt weg,weer minder F1 te zien voor de fans ![]() Dus nu nog enkel zaterdagmiddag een uurtje kwalif in race-configuratie..de teams waren trouwens akkoord.
__________________
![]() |
#2
|
||||
|
||||
Ik snap het ook niet goed, ik vond het dit jaar echt vele beter als vorig jaar, en dan nog meer voor de fans ter plaatse die er zondag toch een uur F1 bijhebben. En dan gaan ze dat alweer afschaffen vooralleer ik ze nog eens kan zien
![]() Nu hebben we wel nog een GP2 race op zondag, maar geef mij toch maar de goede oude tijden met kwalificatie met (bijna) lege tanks, en een uur warm-up op zondagmorgend (en eventueel nog een "acclimatiesatiesessie", lang lang geleden ...).
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#3
|
||||
|
||||
Persoonlijk vind ik het beter in 1 sessie, zoals ze nu van plan zijn.
Kwalificaties over 2 (aparte) rondjes en de tijden samentellen, da's belachelijk. Het is niet voorgevallen, maar in theorie kon het dat de snelsten uit beide sessies niet op pole stonden. En je weet tenminste nu al van zaterdag middag wie er op pole staat. Niet een 3-tal uurtjes voor de race. En ik ken op zondag nu al ietske langer in mijn bed blijven liggen, zonder de F1 te missen. Pas op, het is zeker nog niet het ideale format. Maar het is alleszins een stap in de goede richting. Trouwens, misschien maakt ik nu wat meer kans in de F1 prono. Het raden naar de samengestelde chrono gaat mijn dit jaar niet echt af. Vorig jaar raden naar een chrono over 1 rondje des te beter. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
Dit gaat Ferrari helpen om de kloof met de rest te dichten. Ze zijn momenteel een pak trager of 1 rondje, maar in race spec zijn ze zo goed als de snelste wagen.
|
#5
|
||||
|
||||
goh, ik kijk toch al lang niet meer naar de kwalificaties. de interesse is wat getaand...
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Vind het een domme beslissing, nu dien je 2 keer snel te zijn. En dus geen lucky lap
![]() Je kan dus op pole staan in de eerste kwalificatie en dit niet kunnen herhalen in de 2de kwalificatie, dan verdien je die pole ook niet. Vraag mij trouwens iets af. Nu wordt de tweede kwalificatie gereden in race set-up en werden de wagens in het parc fermée gezet tot de race. Schitterend idee. Gaan ze de wagens nu na de zaterdag al achter slot steken? Of krijgen we weer de idiote vertoning van het rondje met de bijna lege tank en een set-up die max. een rondje of 3 rechtop blijft? Voor mij is er maar één conclusie: foute beslissing!!!! |
#7
|
||||
|
||||
Helaas betekend dit waarschijnlijk ook weer de terugkeer van pitstops in ronde 6
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#8
|
||||
|
||||
Het volgende is dat ze de bandenstops ook weer invoeren en dan zijn we helemaal terug bij af
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|