![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Nabeschouwing Belcar First Race: Belcar Original
Corvettes buiten categorie
Wat door verschillende kanalen werd voorspeld is uitgekomen. De Corvettes van GLPK en SRT hebben alle tegenstand op een hoopje gereden. Kumpen-Longin pakten met een zéér scherpe 2’15”203 in de slotfase van de tweede chronosessie de pole en waren zodoende een halve seconde vlugger dan het exemplaar van Hart-Bleekemolen. De Marcos van Goossens-Van Dongen volgde reeds op méér dan 5” terwijl de PSI-Porsche van Maes-Mollekens zelfs een dikke 7” moest prijsgeven. De broers Wauters sloten de top 5 af met een verschil van een kleine 11 seconden. De concurrentie werd meteen met de neus op feiten geduwd. Als de RACB Sport niet ingrijpt liggen de Porsches biturbo, inclusief PSI Experience nu reeds uitgeteld knock-out in de hoek van de ring. En dat is het laatste wat de organisatie, teams en zelfs de concurrentie wenst. Volgens latere winnaar Kumpen is het toepassen van de FIA-reglementering een goede zaak voor wagens die momenteel daadwerkelijk aktief zijn in deze discipline. Ook volgens teammaat Longin mocht men niet raken aan de configuratie 2005 van de Porsches biturbo. Zodoende was er méér strijd vooraan in het peloton. Ook tijdens de wedstrijd spurtten beide Corvettes weg van de rest. Van een echt duel voor de eerste plaats kunnen we echter niet spreken. Kumpen sloop langzaam weg van Bleekemolen tot 27” tijdens de pilotenwissel rond halfkoers. Ook in de pits was de crew van GLPK 14” sneller. Bert Longin kon het verschil nog verder uitdiepen tot 1’12” aan de geblokte vlag. De SRT-Corvette moest het reeds in de eerste ronde stellen zonder servo. Volgens Bleekemolen en Hart geen excuus voor de tweede plaats, maar de defecte servo zorgde in bepaalde situaties toch volgens de betrokken piloten voor enig tijdsverlies. Zonder dit probleem zou het verschil met GLPK merkelijk minder zijn. Maar voor de rest had het Nederlandse duo niets dan lof voor het team van Patrick Selleslagh die terug een zéér competitieve Corvette voorschotelde en evolueerde richting FIA GT. De rest van het peloton, inclusief PSI en Eurotech, werd door de beide Corvettes reeds na 45 minuten wedstrijd op minstens één ronde gereden. Voor de laagste podiumtrede was het een strijd tussen de PSI-Porsche biturbo van Maes-Mollekens en de Eurotech-Marcos LM600 van Goossens-Van Dongen. Maes kon lang de Marcos voorblijven, maar moest net voor de pilotenwissel toch passen tegen het Nederlandse monster. Bij Eurotech hebben ze op acht weken tijd een wagen ontwikkeld die nu reeds op het podium staat. Een sterk staaltje. Op wat remproblemen na reed de Marcos LM600 een feilloze wedstrijd. Maar zowel teambaas Wim Noorman als Marc Goossens zijn het eens dat er nog progressie mogelijk is. Er ligt een snellere motor te wachten in de rekken, maar deze zal pas in het vooronder worden geplaatst na verder testwerk en afstelling van de wagen. Maar het potentieel is aanwezig en de Marcos gaat ongetwijfeld nog groeien en sneller worden. Een spijtige zaak was het feit dat de broers Wauters iets na halfkoers uitvielen met een lekke radiator op een moment dat ze een mooie vijfde positie stevig in handen hadden. Ook voor de broers Thiers werd het een baalweekend. Tijdens de vrije trainingen parkeerde Kurt de PSI-Porsche op de Raidillon in de muur. Dan maar de ex GTB-Porsche van stal gehaald om zoveel mogelijk punten te scoren. Maar reeds na twee ronden brak een riem en mocht ze terug inpakken. In Klasse 2 konden Penders-Lamot lang de leiding houden tot de versnellingsbak het begaf en ze de koppositie moesten afgeven aan de BMW V8 van Severich-Josten. Deze won uiteindelijk het pleit voor de Viper van Grouwels-Grouwels en de AD Sport-Porsche 993 van Schreurs-Daniels die een dag eerder reeds zegevierde in de Belcar Endurance Cup. Een Hitchcock-thriller volgens Schreurs. De benzinetank was volledig leeg en de wagen kwam in vrije loop over de finish. Geen Ferrari van Daikin aan de start nadat Caroline Grifnée de Italiaanse bolide tijdens de trainingen op de Raidillon in de muur plantte. Ook Van Craeynest-Leest (versnellingsbak) en Kenis-De Keersmaecker haalden de finish niet. De Mosler is nog niet klaar en G&A Racing kwam aandraven met de bloedmooie BMW 130i. Maar ondanks uitstekende testsessies was het de Murphy die de wet dicteerde. Eerst ging de achterbrug stuk tijdens de trainingen en vervolgens brak tijdens de wedstrijd de versnellingspook af. In Klasse 3 kregen we een spannende strijd voorgeschoteld tussen de Porsches GT3 van Haane-Meert, Van Rossem-Bouvy, Mattheus-Boden en Van Hover-Döring. Haane kon lang de leiding houden, maar na de pilotenwissel kwam Bouvy sterk opzetten. Fred Bull moest op twee ronden van het einde nog komen pitten voor een ‘splash and dash’ en verloor zodoende de leiding aan Mattheus-Boden die aan de meet amper 6” overhielden op ploegmaten Van Hover-Döring. Van Rossem-Bouvy werden derde voor Haane-Meert. Bert Van Rossem zat na de wedstrijd in zak en as. “Ik vertrok op de kwalificatiebanden waarmee Fred naar de pole reed in Klasse 3. Na een half uur wedstrijd was de wagen bijna onbestuurbaar geworden en vroeg ik voor een snelle pilotenwissel. Men heeft me enkele ronden te vroeg binnengeroepen waardoor Fred zijn stint niet kon afwerken met een volle tank. Een zware inschattingsfout die we nu duur betalen. De overwinning was een feit”, aldus een ontgoochelde Bert Van Rossem die vanaf de volgende wedstrijd met Bouvy richting Klasse 2 gaat met een Porsche 996 RSR. Het team van Speedlover ging met Mattheus-Boden en Van Hover-Döring dankbaar met de bloemen lopen. Nadat First Motorsport met Haane-Meert het eerste uur de wedstrijd domineerde werd de bandenslijtage en een haperende schakelbak hen op het einde fataal en zakten ze naar de vierde plaats. In ieder geval is de Klasse 3 een schot in de roos en leunen de rondetijden van de verschillende Porsches GT3 Supercup zéér dicht bij elkaar aan. Niet minder dan vier Porsches uit de Klasse 3 eindigen binnen de top 10. Een spijtige zaak tijdens de seizoensopener was dat de BMW van Joosen-Vroman niet klaar raakte en het exemplaar van Broodcooren-De Coster niet wegraakte op de startgrid. De volledige uitslag en de tussenstanden zijn te vinden op www.belcar.com. Ook de foto’s op de site kunnen in hoge resolutie worden aangevraagd via info@belcar.com |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
|||
|
|||
Volgens mij hebben ze 's nachts de motor van de Porsche ook geswitcht, namelijk in de BEC had hij atmosferische 993 motor en in de Belcar Original een turbo motor, ik dacht dit te zien aan de vlammen die telkens uit de uitlaat kwamen, bij terugschakelen.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als men nu echter niet ingrijpt, is het wel overduidelijk dat er binnen de RACB met een geheime agenda gewerkt wordt. En je kan er donder op zeggen dat er vanuit BTCS-hoek druk gelobbyed wordt om toch maar niet in te grijpen. Het spreekwoord zegt immers dat "de ene zijn dood, de andere zijn brood" is. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Greets, Dr. Jozz
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Niets van aan... zelfde motor... |
#7
|
|||
|
|||
Dankjewel voor informatie Jawaddeman. Weet jij toevallig of AD-Sport ook nog die 993 GT2 met GT2 motor heeft? Ben eventueel geinteresseerd in die wagen, maar hij staat niet meer aangeboden op AD site en aangezien u nogal in nauw contact staat met AD-Sport, vraag ik het aan u.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Groetjes |
#9
|
|||
|
|||
Are there any news on the condition of the Daikin Ferrari 360?
The car was in a really bad shape and they even didn't try to repair it. Will we see it again at the Home Race? I trust in you Daikin guys and girls. Do it again like with the Mini ![]() |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
voor geďntresseerden: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11369
de uitgebreide samenvatting van pitstop.tv ook voor niet Belgacom-klanten ![]()
__________________
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|