De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-04-2007, 06:54
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie

Is dit verantwoord ?

Op autosport.be het volgende gelezen.

Quote:
Zolder. De zon scheen binnen bij de familie Theuwissen. Vader en grootvader straalden ervan. Valérie, negentien lentes jong, had haar eerste echte autorace erop zitten. ’t Ging moeilijk. “Voordien heb ik “indoorkarting” gedaan en ik wilde het grote werk eens proberen. Vader huurde eerst een Formule Renault 1.6 en daarmee reed ik wat rondjes op de testdag (15 maart) vorige maand. Het leek me te zullen lukken, maar tijdens de oefeningen voor de echte race was ik wel overrompeld. De eerste keer in zo’n éénzitter, zo helemaal alleen op die wijde piste, waar maar één ideale lijn is, dat was andere koek. Ik voelde me precies een kosmonaute in gewichtloze toestand. Ik remde te vroeg, gaf te laat weer gas, verloor aan snelheid en gebruikte soms maar de helft van de wijdte die zo een baan biedt aan een ervaren iemand.”

Valérie kijkt positief terug op die eerste race-ervaring in toevallig “The First Race” in Zolder waar Pascal Witmeur (Belcar) en Christian Lahaye (BTCS), voor de eerste keer dat beide formules op één dag werden gereden, mogen spreken van een ongemeen sportief succes. In de eerste race eindigde ze 11de op één ronde van de winnaar en in de tweede race maakte ze een spin, dacht dat ze verkeerd remde maar een geblokkeerde versnellingsbak lag aan de oorzaak daarvan. Eind eerste ervaring.
Mijn vraag : Is dit verantwoord ? Moeten er dan echt geen minimumeisen gesteld worden aan de piloten ???
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 09:35
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

Persoonlijk heb ik deze situatie niet gezien dit weekend....

Maar is de flandria-rent mini verantwoord (BEC)? Hier is al jaren kritiek op maar toch blijft het doorgaan...lang leven het geld....
Dan maar wachten op een zware crash, die er trouwens bijna was dit weekend...
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 09:37
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

You gotta start somewhere...

Wanneer je alleen piloten toelaat die al een hoop ervaring hebben, waar moeten die hun ervaring dan vandaan gaan halen??

Formule Renault 1.6 is nu eenmaal een instapklasse.

En ik heb vorig weekend niet direct een Formule Renault gezien die de rest van het veld onder de voeten reed.

In een andere klasse reed er echter een Mini rond die het tempo van geen kanten kon volgen en als een soort mobiele chicane functioneerde.
BV's zonder ervaring in een racewagen steken enkel om de publiciteit die dit oplevert lijkt mij een groter probleem
Old 05-04-2007, 11:24
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Nonkel Vroem View Post
Persoonlijk heb ik deze situatie niet gezien dit weekend....

Maar is de flandria-rent mini verantwoord (BEC)? Hier is al jaren kritiek op maar toch blijft het doorgaan...lang leven het geld....
Dan maar wachten op een zware crash, die er trouwens bijna was dit weekend...
Bedoel je de Mini met de L op de achterruit?Was inderdaad een gevaar op de baan!
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 11:34
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik snap het niet goed. Om in de FR 1.6 te starten net als in andere competities heb je toch je licentie nodig. Je kan toch verwachten dat de licentietest moet voldoen als toegangsvoorwaarde...

Weet wel niet in welke mate zo'n test ter verkrijgen van de licentie werkt?
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 17:32
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Ik snap het niet goed. Om in de FR 1.6 te starten net als in andere competities heb je toch je licentie nodig. Je kan toch verwachten dat de licentietest moet voldoen als toegangsvoorwaarde...
Het lijkt me ook dat men eerst een licentie moet behalen voordat men mag starten in een race.
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 20:10
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Ze heeft toch een licentie? Bedoeld Montoya dan dat de licentie test niet streng genoeg is of.. ?
Old 06-04-2007, 00:18
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

en dan ??? ... ooit al eens met een monopost gereden ??

zo moeilijk is da ook nu alweer niet ...

Ik heb hier geen enkel probleem mee ...
Old 06-04-2007, 01:02
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

Wat die licentietest betreft hebben we reeds eerder ergens anders hier al een steentje geworpen...zonder succes..

Als de mini - bemanning hun licentie met glans behaald heeft dan vraag ik me af wat sommige jongens misdoen. Die slagen niet en rijden 10 keer beter lijnen.
Het probleem is van andere aard en daar gaan we niets kunnen aan doen. Met geld koop je alles..of toch zéér véél
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules