De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-01-2007, 13:15
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Porsche 996 GT3 R - Seikel Motorsport

Heren,

Zoals sommigen onder jullie weten ligt deze speciale GFK slot-kit al lang te wachten om eindelijk gemaakt te worden. Met de andere kits aan de kant is het de moment om eraan te beginnen:

De kit:


De GFK body:


Veel opvul- en schuurwerk voor de boeg:




Openingen echt open maken:


Veer opvul- en schuurwerk, enkele grondlagen en twee laklagen verder. Je ziet duidelijk dat de body nog extra verf nodig heeft:






De spoiler:


Voor alle duidelijkheid, dit wordt de wagen:


G.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2007, 15:25
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Ziet er een mooie uit, nog veel plezier eraan
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2007, 15:44
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Succes Mfahrer.

Weer een mooie keuze.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2007, 16:40
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
ga je de tank opening van voor niet open maken ?
Reply With Quote
  #5  
Old 01-01-2007, 21:46
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Is die GfK body nog flexibel of is ze hard als geinjecteerde plastic of resin?
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #6  
Old 01-01-2007, 22:17
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Thanks gasten,

@Gerre: Wel, ik heb andere foto's waarbij er een klepje over de tankdop ligt, dus heb ik het maar gesloten gelaten.

@Gulfclk: De GFK kit is redelijk flexibel, is gemaakt voor slotten (en evt mini-z).

G.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 01-01-2007, 22:31
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Mooie wagen. Wil je het nauwkeurig doen, dan moet je die panelline rond het voorspatbord ook nog dichtmaken: Dit is een feature van de RSR, de RS had een naadloos spatbord voor:

Reply With Quote
  #8  
Old 01-01-2007, 22:38
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Bedankt voor de foto en de tip! Moest het een statisch model zijn, zou ik de lijnen dichtwerken met putty. Probleem is dat de body ongetwijfeld vaak getorst zal worden op die plaatsen en dat de putty daardoor onmiddelijk brokkelt en loskomt, met alle gevolgen vandien, verf die afpulvert en zo. Daarom probeer ik putty zo veel mogelijk te vermijden, maar ik heb er al een pak nodig gehad rond de ramen, waar de body hopelijk minder zal bewegen.

G.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 01-01-2007, 22:49
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Hallo,
Mooie PORSCHE.Is dit model zijn geld waard of is een TAMYIA kit met update even goed?Prachtig model dat in veel liverys kan gebouwd worden.
Groeten.

BMW ...Kraftbayers!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	banner2.jpg
Views:	48
Size:	8.0 KB
ID:	4429  
Reply With Quote
  #10  
Old 01-01-2007, 23:06
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Thanks gasten,

@Gerre: Wel, ik heb andere foto's waarbij er een klepje over de tankdop ligt, dus heb ik het maar gesloten gelaten.

Dan zou ik het ook zo laten
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2007, 12:16
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
@ Gerre: Ik heb ook maar twee foto's met dat klepje dicht... alle andere foto's zijn met de tankdoppen open. Misschien dat ik het toch open maak en probeer passende tankdoppen te vinden. Ik moet achteraan ook nog gaatjes maken voor de achterlichten. Ik probeer eerst die te maken en dan zie ik wel hoe het gaat, ik wil gewoon vermijden dat ik de body moet herspuiten.

G.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 02-01-2007, 13:05
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ik ben hier ook bezig aan een porsche, die van freisinger (project ligt wel stil).
Maar dat is met de kit van tamiya en ik moest die opening zelf maken, en daar komt heel veel schuurwerk aan te pas voor het mooi ovaal te maken. Dus bij dit model zou ik het dan toelaten, want de kans is groot dat je de verflaag gaat beschadigen.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2007, 11:33
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Jah... de opening is dicht gebleven, de schade aan de lak en aan de body kan te groot worden. Wel zijn er al enkele decals aangebracht. De blokjes over de flanken zijn 1 grote decal... Set en Sol hebben hun werk!!!!







Er liggen wel enkele kleine neepjes in, de decal moet in teveel verschillende richtingen gelegd worden denk ik! Ik heb nochtans SET gebruikt voor de decal te plaatsen en SET om de decal te setten.... maar toch.... Iemand extra tips daarvoor (ik heb de decal SET en SOL tutorial al gelezen).

G.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 08-01-2007, 21:51
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Gunther,
Ik verwarm de decals nog met een haardroger als ze op de auto liggen.Dan vallen die mooi in de plooien en in de deurranden of over de bolle spatborden.Niet te warm maken!Dan druk ik de decals nog met een oorwatje aan en ze liggen dan perfect.Sommige modelbouwers zullen dit misschien een rare methode vinden maar voor mij werkt dit perfect.Wel oppassen met plastiek modellen dat men ze niet te warm maakt.De PROXIMUS BMW 320I van mij heb ik ook zo gedaan en die decals liggen goed.
Verder nog veel plezier aan de auto en het komt zeker goed.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers!
Reply With Quote
  #15  
Old 08-01-2007, 22:19
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by walter View Post
Gunther,
Ik verwarm de decals nog met een haardroger als ze op de auto liggen.Dan vallen die mooi in de plooien en in de deurranden of over de bolle spatborden.Niet te warm maken!Dan druk ik de decals nog met een oorwatje aan en ze liggen dan perfect.Sommige modelbouwers zullen dit misschien een rare methode vinden maar voor mij werkt dit perfect.Wel oppassen met plastiek modellen dat men ze niet te warm maakt.De PROXIMUS BMW 320I van mij heb ik ook zo gedaan en die decals liggen goed.
Verder nog veel plezier aan de auto en het komt zeker goed.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers!

heb dit ooit ook eens gedaan op een Mclaren Honda (weet ni meer welke want heb hem weg gedaan) en die decals vielen niet op de sidepods. Dus ik na een paar pogingen bij de haardroger uit gekomen, en inderdaad dat helpt wel.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.