![]() |
|
|
|||
|
|||
Ferrari 365 GTB/4 Competizione
Heren,
Ik sta vooral bekend als slotracer en Porsche-liefhebber, maar toch ook een beetje als contrairen tiep! Dit verduidelijkt een beetje mijn nieuw project... In de Le Mans 70-74 gaat gaat het al Porsche zijn wat de klok slaat, in de Prototypes gaat het de ééne 917 naast de andere zijn gewoon omdat die kit het makkelijkst te krijgen is, om dan met iets anders aan de start te komen, rij ik dus met een Ferrari 512s. Bij de GT's zullen er "massas" 911S'en en RS'en meerijden, vandaar dat ik dus ook met iets anders ga bollen, namelijk de Ferrari 365 GTB/4 Competizione. De wagen wordt gebouwd op basis van een oude Italeri-doos die ik voor een prikje gekocht heb, waar de eerste eigenaar al was aan begonnen! Hij had de wielkasverbreders al gekleefd, maar helemaal niet goed, met opening tussen de body en de wielkasverbreder. Ik heb er uren werk ingestoken om de wielkassen terug mooi rond en goed te krijgen! De doos: ![]() Veel opschuurwerk aan de wielkassen: ![]() ![]() Alles in de primer gestoken om te kijken of het allemaal goed gedicht en vloeiend was, niet dus... nog schuren! ![]() ![]() Na veel geprimer en geschuur eindelijk de laklaag kunnen leggen, en eerste detailkes kunnen schilderen: ![]() ![]() ... |
|
|||
|
|||
...
De decoratie van de wagen was nogal magertjes en ik heb het wel voor de Pozzi renstal, daarom heb ik deze decalset besteld van de versie die ik ook op 1/32 heb staan. De kleine versie was meteen ook mijn leidraad om de decals aan te brengen! ![]() Dit is het resultaat, op elke decal is nu eens "SOL" aangebracht. voor de eerste keer is er niets foutgegaan bij het sol-proces! ![]() ![]() ![]() ![]() Straks gaat de wagen in de eerste vernislaag, ondertussen ben ik ook al begonnen aan het interieur. In de kit was er geen rolkooi voorzien, dus die moest ook van "scratch" gebouwd worden en daar ben ik wel even zoet mee. Ik ben voor de rest ook nog op zoek naar referentiefoto's van het interieur van deze wagen, moest iemand me daarbij kunnen helpen, laat het geurst weten! G. |
|
||||
|
||||
Allez, eentje die tegen de stroom in gaat!! Zo hoor ik het graag, want zo ben ik jammer genoeg ook...
u ja, je decals zien er schitterend uit. Het is een prachtige livery !! Misschien win je wel concours d'elegance of wat het juist is?? Als je opvalt, heb je altijd meer kans toch??
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik zie dat je precies chromekleur rond de ramen hebt geverfd,klopt dit?Ik heb de kleur chromezilver eens genomen van het merk Tamiya,maar vind niet dat dit echt chrome is,hebben jullie hierbij ervaring of moet daar een speciale ondergrond onder? Grt. Jan |
|
||||
|
||||
Chrome Silver van Tamiya heeft meer weg van aluminium: het blinkt gewoon niet genoeg. Ik gebruik voor chrome eerder Testors, of als het voor raambaguetjes moet dienen gewoon BMF.
PS: je kan ook gaan voor Alclad natuurlijk, maar dan spreek je toch over een meer uitgebreid procédé (onderlaag in enamel blinkend zwart en dan ovespuiten met chrome en last but not least het sealen van de blinkende laag). Dat kan je wel toepassen als je niet te veel afplakwerk moet doen.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 30-09-2007 at 09:47. |
|
|||
|
|||
Die raamlijsten zijn gedaan met "chrome" van Humbrol, dat blinkt iets meer dan de Tamiya Chrome silver, maar tis nog niet echt chrome hoor! De werkwijze van Dominique zal wel véél beter zijn, maar voor mij blinken die raamlijsten nu genoeg, laagje vernis erover en ze blinken nog iets meer!
Ondertussen heeft de Ferrari z'n vernislagen gekregen: 2 zeer lichte mistcoats (met de billekes toegeknepen moet ik toegeven... omdat de laatste vernisbeurten niet altijd even "zacht" waren voor de decals, maar nu was er geen probleem), en 2 wetcoats! Voorlopig is alles perfect gebleven zoals het hoort! Gelukkig!!! Nu het beestje een weekje laten staan en dan lekker verder doen aan de body. Ondertussen kan ik het interieur afwerken, want ik heb een tweede body liggen om te passen en te doen! G. |
|
|||
|
|||
I LOVE IT
![]() |
|
|||
|
|||
Thanks!
Beestje is ondertussen vernist met vijf laagjes Gunze... gelukkig niets fout gegaan! ![]() ![]() ![]() ![]() Heeft al een weekje staan uitharden... deze week de details aanbrengen! G. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Nice progress so far! Hopelijk wat meer geluk bij het vernissen dan met de Porsche!
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() @ Gunther, Mooi hoor! |
|
|||
|
|||
Merciekes Guido!
Beetje bij beetje gaat het beestje vooruit! HEb ook voor de eerste keer foto's getrokken met een "maagdelijke" achtergrond... is wel leuk om te doen! Vind het resultaat voortreffelijk! ![]() Achterlichtjes en kofferhaakjes geplaatst: ![]() Niet evident... die drie aparte lichtjes... zeker het kleinste niet! Jammer dat het "oranje" licht bijna zo donker is als het rode... Kheb dat nog nooit voorgehad! Achter de rode lichtjes zit er uiteraard een rode LED klaar. ![]() Gespjes aangebracht: normaal moesten deze mooi rond de body "plooien", maar door de ouderdom van de kit (plastic is zeer hard en broos geworden vind ik) is het uiteraard gebroken. Je ziet het hier een beetje, maar na de fotosessie heb ik er een drupje verf op laten vallen en alles is weer mooi gevuld! ![]() To be continued! G. |
|
||||
|
||||
Sjieke dingens.
![]()
|
|||
|
|||
Wat wordt 't ding ongeloveloos mooi zeg!! Vind het een leuk project, heb dezelfde doos thuis liggen... Al zo'n 8 jaar en nog niet af. Heb onlangs de hobby weer opgepakt, dus dat komt er nog wel 's aan. Al is het alleen maar als spray-practice
![]() Maar ter zake; ik heb wat foto's die wellicht nuttig kan vinden, één in het bijzonder. Helaas niet dezelfde wagen, maar het kan een leidraad zijn!! Hopen dat ie lukt: ![]() En jewel... Behorende bij deze wagen. Trouwens duidelijk te zien dat je achterlichten erg donker zijn! ![]() Last edited by DaveLepeef; 10-10-2007 at 20:38. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de foto's! Is altijd goed als leidraad!
Ivm de oranje lichten, ik ga me eens een ander potteke verf moeten kopen! Misschien da'k er vandaag nog eentje kan kopen en de lichtjes van de reserve (straatversie body) de lichtjes opnieuw kan doen! Als het voldoende scheelt, steek ik de lichter gekleurde versies in deze race-versie! G. |
|
|||
|
|||
Ook de neus krijgt beetje bij beetje vorm!
![]() Zaaaaaalig die grote lichtblokken, maar niet evident om te plaatsen vind ik. Langs weers kanten zitten er achter de ronde lichten al LEDs verscholen: ![]() G. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|