![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Le Mans in 1:32
Ik verzamel slotcars die in 1:1 aan de 24h du Mans hebben meegedaan.
Toen ik een tweedehands Scalaxtric Jaguar XJ220c aanschafte schrok ik wel; niets anders dan een straatversie met een paar decals. En notabene ook nog een navigator aan boord compleet met roadbook op schoot! Dat moest dus beter. Ik heb de hele auto verbouwd. En sindsdien ben ik alleen maar bezig om de standaard slotcars er realistischer uit te laten zien. En dat is hartstikke leuk werk. Het prutsen aan de auto zelf, decals zoeken. Duizenden referentiefoto's bekijken. Hier een paar foto's. Wie weet steek ik er nog iemand mee aan. ![]() De standaard Scalextric XJ220c. En hier mijn opvatting: ![]() Andere vleugel, andere tankvulling, extra luchtinlaten en natuurlijk de juiste decals. En het meest opvallende; een nieuwe neus. ![]() De foto's zijn genomen toen de auto bijna af was. Enkele kleine dingen moet ik nog doen. Inmiddels heb ik een Scalextric Mercedes CLK-GTR omgekat naar de CLK-LM uitvoering van 1998. Deze was wat simpeler te doen. Alleen de louvres in de voorspatborden dichtgemaakt en Le Mans decals erop. Hij moet nog in de blanke lak gezet worden en "Mobil1" decals op de achtervleugel. Plus nog wat kleine dingetjes. De GTR-uitvoering; ![]() En nu dus als LM-uitvoering; ![]() ![]() Inmiddels is er nog een CLK-GTR onderweg die de #36 wordt. Nu pak ik een Ferrari F40 van SCX aan. Het wordt de "Igol"-versie van 1996. |
#2
|
||||
|
||||
dat is een leuke variante op hetgeen de meesten van ons hier doen.
Waarom post je niet wat meer van je werk? Het zou de slotters waarschijnlijk wel interesseren wat je allemaal met die "standaard"-modelletjes uitspookte, en misschien worden anderen wel warm gemaakt om ook hieraan te beginnen? ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#3
|
||||
|
||||
Wow jij was snel.
![]() Ik had alvast gepost om te kijken of de foto's goed geplaatst zouden worden. En was bezig met editten. Zoals je ziet inmiddels wat foto's en uitleg er aan toegevoegd. |
#4
|
||||
|
||||
Nog foto's van de F40 gevonden.
Het origineel. ![]() De F40 van SCX was nog niet eens zo slecht maar de decals zijn eigenlijk stickers. En dat vind ik niet mooi. Plus de velgen zijn zes spaaks met knock-off's en dat moeten natuurlijk vijf spaaks met centrale moer worden. De LM 1994 #29 Totip wordt nu ook door een ander fabrikant verkocht in een veel betere uitvoering. Vandaar dat ik er de LM 1996 Igol van maak. Hij is inmiddels gesloopt. ![]() De vleugel moet flink groter worden. De spiegels moeten op het spijltje in het zijraam. En aan de achterzijde moet er een spijl in het rooster komen. Verder moeten er nog vier NACA-ducts ingesneden worden. |
#5
|
||||
|
||||
De tweede CLK GTR is inmiddels gearriveerd. En ook al omgebouwd tot CLK LM #36. Dus het team van 1998 is compleet. Ik moet het interieur nog aanpakken en blanke lak aanbrengen.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|