De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-06-2008, 13:48
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

Mooie overwinning voor Van Merksteijn racing inderdaad
Alleen erg jammer dat sommigen dit geheel toe schrijven aan Jos de klos
De beste knul reed met nog twee collegas !
Jeroen Bleekemolen is dacht ik ook niet een van de minste
van Merksteijn heeft het leeuwendeel van de finacien op zich genomen.
Zet daarbij prima preparateur Frans Verschuur dan zal duidelijk zijn dat Jos dit niet alleen heeft klaargespeeld.
Sterker ng ,Als van Merksteijn Jos niet had ingehuurd had ie nu nog aan de kart van Max zitten sleutelen ......
Iets wat ie de laatste twee jaar al aan het doen was

Sorry maar na de stunt die hij bij A1GP heeft uitgehaald is ie mijn favoriet niet meer
Old 16-06-2008, 19:23
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by mogas View Post
Sorry maar na de stunt die hij bij A1GP heeft uitgehaald is ie mijn favoriet niet meer
mee eens.
Reply With Quote
Old 16-06-2008, 20:31
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by mogas View Post
Mooie overwinning voor Van Merksteijn racing inderdaad
Alleen erg jammer dat sommigen dit geheel toe schrijven aan Jos de klos
De beste knul reed met nog twee collegas !
Jeroen Bleekemolen is dacht ik ook niet een van de minste
van Merksteijn heeft het leeuwendeel van de finacien op zich genomen.
Zet daarbij prima preparateur Frans Verschuur dan zal duidelijk zijn dat Jos dit niet alleen heeft klaargespeeld.
Sterker ng ,Als van Merksteijn Jos niet had ingehuurd had ie nu nog aan de kart van Max zitten sleutelen ......
Iets wat ie de laatste twee jaar al aan het doen was

Zonder weer een pro/contra Jos discussie te willen starten;

Mogas je hebt helemaal gelijk. Le Mans rijden is teamwerk (net als andere races trouwens).
Maar niet iedereen was er van overtuigd of Jos een race als Le Mans zou aankunnen. Het is tenslotte een totaal andere vorm van racen dan een korte race als F1. Persoonlijk vind ik Jos een heel goede coureur. (In de regen af en toe rondentijden die sneller waren dan de leiders in de LMP1!) Alleen buiten de baan is hij niet altijd tactisch. Maar ik had ook wel een beetje mijn twijfels.
Zou hij niet te gretig zijn. Twee jaar geleden had ik die twijfels ook bij Alex Yoong toen hij voor RfH reed. En die knalde zondagsmorgens rond half zes ook de 1e chicane op Hunaudières in. Dus alleen kijkend naar Jos Verstappen heeft hij het heel goed gedaan. En natuurlijk als team heeft VM het uitstekend gedaan. Zelfs Peter van Merksteijn draaide op de halfnatte baan rondentijden van 4.14.

Verder heb ik veel respect voor Barazi Epsilon (met Vergers) om de gehavende auto toch nog zo over de finish te krijgen. En dat ondanks het feit dat Minassian de Peugeot er nog even flink in drukte. Domme zet van Minassian want hij had kunnen zien dat de Barazi al problemen had om de auto op de baan te houden. Dus veel tijd om in de spiegels te kijken om te zien dat de Peugeot erg dichtbij was had hij niet.

En ook heel mooi dat de Lamborghini rijdend, nou ja, over de finish kwam.

Wat ik dit jaar trouwens miste waren de vlammen. En dan bedoel ik niet de korte motorbrand van een van de LMP2's. Maar ik bedoel de vlammen uit de uitlaten. Alleen bij de Lambo en de Dome zag ik het af en toe. Bij de rest nauwelijks.
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 06:31
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Zonder weer een pro/contra Jos discussie te willen starten;

Mogas je hebt helemaal gelijk. Le Mans rijden is teamwerk (net als andere races trouwens).
Maar niet iedereen was er van overtuigd of Jos een race als Le Mans zou aankunnen. Het is tenslotte een totaal andere vorm van racen dan een korte race als F1. Persoonlijk vind ik Jos een heel goede coureur. (In de regen af en toe rondentijden die sneller waren dan de leiders in de LMP1!) Alleen buiten de baan is hij niet altijd tactisch. Maar ik had ook wel een beetje mijn twijfels.
Zou hij niet te gretig zijn. Twee jaar geleden had ik die twijfels ook bij Alex Yoong toen hij voor RfH reed. En die knalde zondagsmorgens rond half zes ook de 1e chicane op Hunaudières in. Dus alleen kijkend naar Jos Verstappen heeft hij het heel goed gedaan. En natuurlijk als team heeft VM het uitstekend gedaan. Zelfs Peter van Merksteijn draaide op de halfnatte baan rondentijden van 4.14.

Verder heb ik veel respect voor Barazi Epsilon (met Vergers) om de gehavende auto toch nog zo over de finish te krijgen. En dat ondanks het feit dat Minassian de Peugeot er nog even flink in drukte. Domme zet van Minassian want hij had kunnen zien dat de Barazi al problemen had om de auto op de baan te houden. Dus veel tijd om in de spiegels te kijken om te zien dat de Peugeot erg dichtbij was had hij niet.

En ook heel mooi dat de Lamborghini rijdend, nou ja, over de finish kwam.

Wat ik dit jaar trouwens miste waren de vlammen. En dan bedoel ik niet de korte motorbrand van een van de LMP2's. Maar ik bedoel de vlammen uit de uitlaten. Alleen bij de Lambo en de Dome zag ik het af en toe. Bij de rest nauwelijks.
Heb de 1000 KM van Spa van heel nabij gevolgd en wat Verstappen daar heeft laten zien was effenaf schitterend, en daar was Bleekemolen niet van de partij. Je kan gerust stellen dat hij daar de overwinning in zijn eentje behaald heeft, het grootste gedeelte van de kwalificaties en van de race voor zijn rekening genomen zonder ook maar een foutje....Ook in de paddock verschillende malen gezien dat hij veel tijd vrijmaakte voor Nederlandse fans, een babbeltje met hen deed en genoeg tijd vrijmaakte voor foto's....begrijp echt niet die negatieve commentaar telkens.
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 08:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by brr01 View Post
Heb de 1000 KM van Spa van heel nabij gevolgd en wat Verstappen daar heeft laten zien was effenaf schitterend, en daar was Bleekemolen niet van de partij. Je kan gerust stellen dat hij daar de overwinning in zijn eentje behaald heeft, het grootste gedeelte van de kwalificaties en van de race voor zijn rekening genomen zonder ook maar een foutje....Ook in de paddock verschillende malen gezien dat hij veel tijd vrijmaakte voor Nederlandse fans, een babbeltje met hen deed en genoeg tijd vrijmaakte voor foto's....begrijp echt niet die negatieve commentaar telkens.
Had hij de stap 10 jaar geleden al gezet naar endurance racen dan had hij een heel mooie carriere kunnen uitbouwen... Maar hij wou enkel F1 rijden...
Old 17-06-2008, 09:07
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat Verstappen toch,al bij al, een mooie carriere heeft gehad in F1. Op het podium komen is toch niet iedereen gegeven.

Verstappen heeft nog enkele mooie jaren voor zich dus hij kan zeker nog Le Mans winnen..
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 09:07
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
....begrijp echt niet die negatieve commentaar telkens.
De vroegere kritiek begrijp ik wel en was ook grotendeels terecht. Wat hij nu in de endurance racerij laat zien is van een heel ander niveau, gewoon schitterend Zou het dan toch nog goed komen met Jos
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 10:06
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Had hij de stap 10 jaar geleden al gezet naar endurance racen dan had hij een heel mooie carriere kunnen uitbouwen... Maar hij wou enkel F1 rijden...
En nu niet meer? Direct terechtkomen in een topauto zoals de RS Spyder lukt niet iedereen, dan ook nog eens LM winnen in de LMP2 klasse zeker niet ...

Daarbij is het merendeel van de toppiloten in Endurance racen al wat ouder. (kijk bvb naar de Audi piloten zoals Biela, Werner, enz)
Old 17-06-2008, 10:15
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra View Post
En nu niet meer? Direct terechtkomen in een topauto zoals de RS Spyder lukt niet iedereen, dan ook nog eens LM winnen in de LMP2 klasse zeker niet ...

Daarbij is het merendeel van de toppiloten in Endurance racen al wat ouder. (kijk bvb naar de Audi piloten zoals Biela, Werner, enz)
Capello is zelfs 45jaar.

Mvg
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 12:02
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie

Question

Quote:

Ik dacht dat ik positief was over Jos!?????
Ik zal nog een stukje tekst herhalen;
"Persoonlijk vind ik Jos een heel goede coureur."

En met niet tactisch buiten de baan bedoel ik dat hij soms dingen zegt die hij beter niet of anders kan zeggen. Niet dat hij geen aandacht voor zijn fans heeft...
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 14:37
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Capello is zelfs 45jaar.

Mvg
Inderdaad.
Old 17-06-2008, 15:42
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Het zal me benieuwen of Verstappen volgend jaar nog voor Van Merksteijn rijdt of dat hij door een van de topteams word opgepikt. Als ze nou dit jaar ook nog de LMP2 titel in het LMS winnen, zou hij dan niet de drang hebben om door te stoten naar LMP1?
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 18:17
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Het zal me benieuwen of Verstappen volgend jaar nog voor Van Merksteijn rijdt of dat hij door een van de topteams word opgepikt. Als ze nou dit jaar ook nog de LMP2 titel in het LMS winnen, zou hij dan niet de drang hebben om door te stoten naar LMP1?
Iig 1 voordeel dat lemans dan makkelijker te volgen word in Nederland, Albers gaat in Zandvoort een demo met de R10 geven, zal wel een beetje voor de show zijn maar kan misschien tot iets goeds leiden.
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 21:22
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Endurance racen leeft weer meer dan ooit, nu nog een oplossing voor GT1 en we gaan weer een mooie toekomst tegemoet. (benieuwd wat Ratel z'n plannen exact zijn ivm GT1)
Old 18-06-2008, 13:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Verstappen heeft het tegen de verwachting in van velen (inclusief enigzins mij) zeer goed gedaan tijdens LM, al had hij zich eigenlijk al bewezen tijdens de LMS races. Naar mijn mening was er in de media iets teveel aandacht voor de Limburger t.o.v. Peter van Merksteijn en Jeroen Bleekemolen, maar dat valt Verstappen natuurlijk niet te verwijten. Of toch wel, en dat is dan op een positieve manier en dan noemen we dat het "Verstappen effect".

Quote:
...
Binnenkort wordt de balans opgemaakt hoe Van Merksteijn Motorsport verder wil. Want de privé-klasse alleen is niet zaligmakend, zeker nu er in de eerste deelname meteen is gescoord. Een Audi R10 TDi kopen is één van de opties, liet hij gistermiddag weten. Want als Van Merksteijn iets doet, wil hij het goed doen.
http://www.sportwereld.nl/autosport/..._de_regen.html

LMP1 is andere koek, zowel sportief als financieel, als je tegen de fabrieksteams van Audi en Peugeot moet strijden. Geld schijnt bij Van Merksteijn niet echt een probleem te zijn. Ik las dat hij ook in onderhandeling is met M-Sport voor deelname van z'n zoon met een (semi)fabrieks Ford Focus in het WRC.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules