De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-12-2008, 20:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Gaat Le Mans de winnaar worden van de kredietcrisis?

Inmiddels begin ik een lichte allergie te ontwikkelen voor termen als credit crunch en kredietcrisis. Het kan wel leiden tot leuke nieuwe ontwikkelingen

Omdat het volgende een gevecht gaat worden tussen F1 en Endurance bij deze geparkeerd in autosport algemeen.

Quote:
Le Mans vindt één keer per jaar plaats en telt niet mee voor een kampioenschap. Wie deze wedstrijd wint, kan een jaar lang de commerciële waarde tegen de inleg van “een minimale investering” ten volle exploiteren. Voor fabrikanten het enige overblijvende platform die een uitstekende technische uitdaging biedt, dat in tegenstelling tot de F1 ook nog eens naar het serieproduct vertaald kan worden. Le Mans kan wel eens de toekomst van de fabrikanten zijn, die nu bij de F1 betrokken zijn.

http://www.autosport.nl/actueel/news...e=3&rubriek=f1
De stelling is gewaagd maar ik geloof er wel in. Enkele wetmatigheden die er gezegd worden kloppen wel, ze worden alleen maar versterkt door de credit crunch! Fabrikanten hebben altijd de neiging om zichzelf te vernietigen in de autosport.

Op den duur ploft ook "Le Mans", zoals in de mid-jaren negentig. Echter, in de komende jaren gaat de spiraal opwaarts voor "Le-Mans".
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-12-2008, 21:41
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De tijd zal het leren, al is het natuurlijk wel een feit dat tegenwoordig "Le Mans" (dus ALMS, LMS en Le Mans als hoogtepunt) een beter platform is voor technische vernieuwingen dan Formule 1.
Reply With Quote
Old 16-12-2008, 11:11
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ben er volledig mee akkoord. Naar wat ik gezien heb op tv (reclame spots dan), zie ik Peugeot reclame make voor de Hdi FAP, zoals op de Le Mans wagen. Audi maakt dan reclame voor hun dieseltechnologie. Wat zie je bij renault ? Een F1 wagen met bijhorend geluid en de tekst F1 Champion in de desbetreffende jaren. Sorry maar dat overtuigd me niet om een Renault aan te schaffen.
Reply With Quote
Old 16-12-2008, 12:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik kan me daar ook wel in vinden: de degelijkheid van een automerk, of tenminste haar know-how, wordt per definitie bewezen in een endurancetest zoals Le Mans. Daarvoor is die race destijds trouwens ook uitgevonden. De F1 staat mijns inziens veel verder van de straatwagen op dat gebied, terwijl de link met rallywagens het sterkst is.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules