![]() |
|
|
||||
|
||||
Nieuw Aldi Pcke
Ik zit hier net op mijn nieuw blinkend pcke
![]()
|
|||
|
|||
zou er ook nog wel een willen gaan halen, maar kan niet weg op het werk...
Ik hoop dat er vanavond nog zijn, maar vrees ervoor... |
|
||||
|
||||
Ik heb een vraagje hoe kan ik het best van mijn oude harde schijf een backup nemen op mijn nieuwe pc???
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
- de oude HD aansluiten op een nog vrij ATA of SATA kanaal bij de nieuwe PC - een externe vaste schijf gebruiken - alles op CD/DVD zetten Bij mijn nieuwe PC heb ik de oude HD aangesloten op een ATA kanaal. Dat viel goed mee omwille van de 2 SATA kanalen die ik reeds gebruikte voor de RAID-0 en de 2 nog resterende ATA kanalen. LET WEL! Als je dit doet moet je in de BIOS aangeven dat je van de nieuwe schijf boot en de oude HD dus als slave staat. Alles gewoon verplaatsen naar de nieuwe HD en de oude terijg verwijderen (of gewoon laten zitten).
|
||||
|
||||
norton ghost van je andere pc en dan op je nieuwe pc die ghost uitvoeren
dan heb je op je aldi-pc wel exact dezelfde gegevens als op je oude. Inclu besturingssysteem en programma's. ![]()
|
||||
|
||||
Euh Bart, Als je nu nog op je PC zit, zou ik toch maar eerst eens kijken hoever die kast al is geplooid
![]() ![]() Wat betreft het overzetten van data. Het leggen van een LAN is het simpelste (als je tenminste een netwerk hebt staan. Alternatief is het (tijdelijk) installeren van de harde schijf uit de oude PC op je nieuwe. Even kast openvijzen, kabeltje aansluiten en klaar. Copieren gaat dan razendsnel Proficiat met de aankoop trouwens ! Mooi bakje. Zowat dezelfde als de mijne, alleen iets meer Gig en een scart. Kijk wel regelmatig op www.medion.de voor updates en patches ! Dit is een heel goed forum trouwens: http://www.gsc.be/index.aspx Daar hebben ze op alle vragen en antwoord en GSC reageert "in persona" als het echt op kritische punten aankomt. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
jah, dat vraag ik me toch ook af... :s
|
||||
|
||||
Ik heb mijn hd uit mijn oude pc gehaald en in mijn nieuwe gestoken en daarna alles overplaatsen...
|
||||
|
||||
Effe oplette he Bart, klein nadeel van de Aldi kastjes is dat ze zo klein zijn (of zo vol zitten).
Laat best die ouwe schijf niet permanent in de nieuwe bak zitten. Zodra alles is overgezet de HD er terug uithalen. De temperatuur tussen de disks kan anders te hoog oplopen, en dat zou zonde zijn. |
|
||||
|
||||
Is er al lang uit hoor en als je die ventilator van mij zou zien...
|
||||
|
||||
Enige nadeel dat ik al heb kunnen merken is dat er geen lichtjes in het toetsenbord zitten...
|
||||
|
||||
Ik heb mij er ook éne aangeschaft.
![]() Verdoeme die gaat snel, wel even mijn diskette apparatuur overgebouwd want ik vind dat toch gemakkelijk. Maar weinig plaats van binnen, ferme ventilator zit daar in. geen lichtjes op het toetsenbord is een beetje een nadeel maar verdwijnt in het niets met de rest. hopelijk heb ik er veel plezier aan. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|