![]() |
|
|
||||
|
||||
Internet werkt, maar ...
Ik heb de draadloze ADSL op m'n PC (Pentium II 300mhz met 128MB RAM en nog 3GB vrije schijfruimte en Windows 98 SE) in orde gekregen. Internet werkt en surfen gaat snel, MAAR :
Nu loopt de PC om de haverklap vast. Als ik de gewone Windows Verkenner open, loopt hij vast, hij laat geen mappen zien en loopt vast, als ik de Internet Explorer en letters typ in de zoekbalk loopt hij vast, ... soms na 20 minuten, dan weer een 5 minuten, of direct, ... Suggesties? Of beter een nieuwe PC-bak? En indien ik een PC-bak alleen neem, kan ik daar dan normaal zonder problemen m'n huidige scherm enzo op aansluiten? Kan ik de Pentium II nog als server gebruiken, en de nieuwe als client bijvoorbeeld? Dank voor de info |
|
||||
|
||||
Misschien gewoon windows nog eens opnieuw installeren (is misschien gewoon een driverconflict)?
Of een beetje RAM geheugen bijsteken en windows 2000 eropzetten. Als je voor een nieuwe bak zou gaan kan je normaal nog alles gebruiken van je oude pc, als er nog ps/2 (muis/toetsenbord) aansluitingen op het nieuwe moederbord zitten. (de meeste borden hebben dit nog wel, enkelen doen het al zonder, met usb dan) Je kan dan natuurlijk je oude wel nog als server gebruiken, zelfs als mailserver of iets dergerlijks, mogelijkheden zijn er genoeg. FF
|
||||
|
||||
hoogstwaarschijnlijk driverprobleem ..... eens formatten en installen met nieuwe drivers kan helpen ....
wat niet wegneemt dat je pc zowieso op zijn laatste benen loopt. Persoonlijk zou ik dit ogenblik aangrijpen om je een nieuw bakje aan te schaffen ..... Wat niet noodzakelijk betekent dat je verschrikkelijk veel geld moet uitgeven .... Maar eerder gewoon voor het gemak van een betrouwbaar nieuw machientje te hebben waar je niet iedere 5 seconden moet naar omkijken. airco
|
||||
|
||||
Airco,
Het is dus een nieuwe PC geworden he. Inderdaad niet direct de duurste , dat was niet de bedoeling. Maar ik heb dan ook geen speciale eisen omwille van speciale programma's. Nu heb ik dus de nieuwe op m'n scherm aangesloten. De oude bak staat hier dus zonder scherm. Ik lees hier van die dingen dat ik de oude bak als server, firewall, ... kan gebruiken. Welnu dan als programmeur op AS400 heb ik niet zoveel kaas gegeten van PC's, laat staan netwerken . Hoe kan ik beide PC's best met elkaar in verbinding brengen? Gewoon een netwerkkabeltje tussen de twee hangen? Moet ik ook een scherm hebben voor de andere bak of kan ik de oude besturen vanuit de nieuwe. Er staat overigens Windows XP op de nieuwe , en de eerste kennismaking is vrij aangenaam. Vorige week is elke avond praktisch 3 uur bezig op de oude om iets aan de praat te krijgen. Nu heb ik geen half uur nodig gehad en alles werkt! Scanner, Printer, Internet zelf ... ! Om even samen te vatten : ik vraag me dus af of ik de oude PC op een of andere manier kan aansluiten aan m'n nieuwe zonder dat ik een tweede scherm nodig heb. Dank en excuses voor de vragen waar jullie om het hardst mee lachen waarschijnlijk. |
|
||||
|
||||
Dat gaat, goedkoopste is om gewoon netwerk kaartje met ne crossed utp te verbinden. Eens je oude pc volledig is ingesteld kan je die normaal besturen vanop een andere. Windows zou ik hiervoor wel vermijden en voor een linux install gaan (eventueel voor een freesco of iets dergerlijks afhankelijk waarvoor het moet dien) Linux kan je gratis downloaden, maar als je een versie koopt bv Suse dan krijg je wel een hele hoop handige documentatie mee.
Het is natuurlijk wel een hoop uitzoekwerk dan maar met windows is het besturen vanop een andere pc veel ingewikkelder. FF
|
||||
|
||||
Ik ben op zoek naar het tooltje of file-tje dat surfen via telenet iets sneller maakte. Ik vond het ooit op het telenet software forum, en surfen werd idd iets sneller... Onlangs wistte ik per ongeluk m'n verkeerde harde schijf met al m'n tools en progjes op...
![]() ![]() (zijn er nog mensen die vinden dat telenet de laatste dagen zo mak is?) |
|
||||
|
||||
Verkeerde hd formatte...
behoorlijk lastig é ![]() Alles kwijt, ik voel met u mee...
|
||||
|
||||
Ik zal ff een uitlegske geven...
Nieuwe HD gekocht, kom thuis, trek ouwe HD los, sluit nieuwe HD op net verwijderde HD (die de c:\ was...) aan, tik Fdisk en daarna format c:/ in, zie dan wanneer de format gedaan is 13gig (2° HD tot dan altijd D:\ ) staan in plaats van 120 (nieuwe HD op c:\).... ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by krikke; 19-01-2004 at 07:17. |
|
||||
|
||||
Als ik uwe uitleg goed begrijp was uw schijf fysiek niet meer aangesloten (ge had ze losgetrokken?) hoe kunt ge die dan nog formatteren. Anderzijds is het logisch als ge met een ntfs systeem zit dat het dan opeens c wordt in dos, die herkent de ntfs partities niet, enkel fat
FF
|
||||
|
||||
Ik had 2 HD's. 1tje c:\ en de 2° d:\
Ik trok nummer 1 op c:\ los en verving hem door de nieuwe HD. Ik deed een Fdisk en een format ( format c:/u) met de bedoeling XP op de nieuwe te installen, en het gevolg was dat de andere HD (d:\) leeg was...) ![]() Gewoonlijk als ik formateer trek ik de andere HD connector los om mizerie te vermijden, maar nu was ik een beetje verstrooid zeker... Alhoewel ik toch eens graag een deskundige uitleg zou horen hoe het komt dat die harde schijf ineens van d:\ naar c:\ "geschoven" is... ![]() |
|
||||
|
||||
Als dat de enige nog was die instak lijkt het me vrij logisch
![]() |
|
||||
|
||||
Hey Raceke, beste wensen hé...
![]() Om U ff 1 en ander te verduidelijken...Het was ni de enige HD in de puter, ik had een puter met 2HD's- ik snok er de c:\ uit en vervang hem door een nieuwe- ik doe format c:/u- en de HD die op D:\ zit wordt geformateerd... ![]() Ga er nu aub niet van wakker liggen ook niet hé... |
|
||||
|
||||
Krikke , ook beste wensen
![]() Heb je de jumpers goed gezet? mischien staan deze op cable select en detecteerde die uw voormalige d schijf nu als master en uwe nieuwe als slave ...? |
|
||||
|
||||
Verder niks aan de hand nu... Ik fdiskte en formateerde de nieuwe HD, en die staat nu gewoon als c:\ en de andere als D:\ zoals de situatie altijd was...
![]() |
|
||||
|
||||
Mijn gedacht :
als je je C-schijf hebt ontkoppeld en vervangen door een nieuwe, heeft de PC je D-schijf als C gezet omdat de nieuwe schijf nog geen DOS-partities bevatte... Op een PC hier staat linux op de masterschijf ( logischerwijs C ) en Windows op de slave ( dat zou dus D moeten zijn ). Maar als ik Windows opstart, zie ik 1 schijf met driveletter C, omdat hij de linuxpartities van de andere schijf niet herkend... In linux daarentegen heb ik hda1 ( swap partitie ), hda3 (C) en hda6 ( D / Windows ) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|