![]() |
|
|
||||
|
||||
Drive letter veranderen van systeemschijf
Ik heb het volgende probleem , heb mijne pc opnieuw geinstalled MAAR nu zie ik dat dat de driveletters veranderd heeft , mijn backup schijf staat nu als C schijf en mijn systeemschijf maar als G schijf... dit komt waarschijnlijk omdat daarop ook een primaire partitie staat...
Is het mogelijk die letter G naar C te veranderen? de c drive hebk kunnen veranderen maar die G veranderen lukt blijkbaar nie... |
|
||||
|
||||
Ga naar "Administrative Tools", kies voor "Computer Management" en selecteer onder "Storage" de optie "Disk Management".
Nu zie je een overzicht van alle aanwezige stations op je PC. Door er eentje te selecteren en rechts te klikken krijg je de optie "Change Drive Letter And Paths". Kies een van de letters van het alfabet en klaar is kees. PS: als je een drive wil hernoemen naar C: en die letter is al ingenomen, dan ga je eerst die C: een andere naam moeten geven alvorens te veranderen. Herstarten van de PC is een mogelijkheid.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Is bij mijn weten niet mogelijk...
Ik zou dus een image nemen van G-schijf met Norton Ghost, ALLE schijven uit de PC halen behalve die G-schijf, dan die image terugzetten en opstarten, normaal heb je dan een C-schijf. Sluit je dan de andere harde schijven weer aan, dan nemen die een driveletter die nog niet ingenomen is |
|
||||
|
||||
Heb voor de gemakkelijkheid maar eens opnieuw geinstalled , zonder die 2e schijf aangesloten. Na install terug aangesloten , alles werkt perfect !
|
|
||||
|
||||
Da was ook een mogelijkheid
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|