![]() |
|
|
||||
|
||||
En dan misschien nog even over wat ik als het triestste incident ondervonden heb: tijdens de DSCC spinde een gedubbelde deelnemer boven op de Raidillon en bleef staan op enkele centimeter van de ideale lijn. Een zeer moedige marshal en kraanman probeerden hem te verwijderen, maar de gele vlaggen werkten blijkbaar op de piloten als een rode lap op een stier. Uiteindelijk hebben ze zich teruggetrokken en werd er een SC procedure ingezet. Zelfs dan bleven de heren racen en op een bepaald moment met drie naast elkaar inhalen op enkele centimeters van de werkende marshals. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn moest een tweede auto in de Raidillon gespind of rechtdoor gegaan zijn...
|
|
||||
|
||||
Tijdens de trainingen hebben we een dergelijke situatie waargenomen. Een van de Vege-series wagens knalde op de Radillion in de banden...........helaas toch enkele inhaal-acties. In ons verslagje aan onze gastheer Dick zullen we daar melding van maken
![]() De races van het DSC waren overigens zeer goed te pruimen, met zoveel wagens op de baan viel er altijd wel iets te zien. Lekker amateurs die samen een weekendje gaan racen. The Bushdoctor heeft in zijn rode Porsche zowat elke bocht in 360-graden perspectief gezien ![]() ![]() De rest van de Cupraces? Heb er niet veel van meegekregen......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ook in de andere Cupraces was het nogal incidentrijk. Crashes in zowel de Mini Challenge, Clio Cup & FR 1600
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Toch vrij schandalig dat de safety car zo laat in actie kwam en de rijders de mooiste bocht volledig moesten afsnijden, verschillende ronden na elkaar
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik zie niets verkeerd op die foto. Als ze vol gas rijden dan rijden ze op of zelfs rechts van de curbs. Die wagen heeft nog enkele meters ruimte gelaten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Trouwens ik vond dat het zeer grote deel van de DSC rijders stevig van hun gas afgingen tijdens deze gele vlag situatie. Misschien niet te zien maar wel te horen ![]() Op die ideale lijn blijven rijden is meestal de veiligste oplossing voor de coureurs. Tijdens een crash vliegt een wagen van de baan, hij verlaat dus de ideale lijn.........de kans is zeer klein dat hij weer terug komt op de ideale lijn. Dus tijdens de eerste passage na de crash is het volgen van de ideale lijn de meest veilige.........na die passage weten de coureurs het wel ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik heb zelf die marshal zien gebukt zitten voor de Lotus, hij was net de andere kant van de wagen gegaan (dus niet zoals op de foto), weet er iemand wat hem dan nog tegenhield om de Lotus vast te koppelen???
Zou het niet kunnen dat er een probleem was met het vastmaken van de Lotus en daardoor de Pace-car werd ingelegd? |
|
||||
|
||||
Kan zijn dat ze wat van hun gas gingen, maar zoals uit mijn foto blijkt stond ik vlakbij, en ze kwamen daar nog steeds aan een rotvaart voorbij. Zoals ik al zei, de rode wagen deed niets verkeerd, hij reed per toeval voor mijn lens. Moest hij zich gedragen hebben zoals sommige anderen, zou hij niet op de foto geraakt zijn. Wat de SC betreft, ik vond ook dat die wat vroeger had mogen komen: bij de crash van Euser heeft dat maar enkele seconden geduurd. Ik weet niet of er een probleem was bij het aankoppelen, maar ik vermoed van wel, anders zou het wegtakelen zeer snel klaar geweest zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Bij het afvlaggen van de Clio wedstrijd heb ik geen enkele rode vlag gezien.
Marshall, vind jij het dan normaal dat het zo lang duurde eer de safety car kwam bij de DSC tijdens dit incident? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Problemen met het aanhaken van het trekkoord is niks nieuws, dat komt bij alle klassen voor..........ze kunnen niet overal even goed lassen ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 28-09-2004 at 23:37. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ik denk dat we niet alles kunnen zien en weten, en dat de baanposten hun werk zo goed mogelijk proberen te doen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|