De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-09-2004, 21:35
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

En dan misschien nog even over wat ik als het triestste incident ondervonden heb: tijdens de DSCC spinde een gedubbelde deelnemer boven op de Raidillon en bleef staan op enkele centimeter van de ideale lijn. Een zeer moedige marshal en kraanman probeerden hem te verwijderen, maar de gele vlaggen werkten blijkbaar op de piloten als een rode lap op een stier. Uiteindelijk hebben ze zich teruggetrokken en werd er een SC procedure ingezet. Zelfs dan bleven de heren racen en op een bepaald moment met drie naast elkaar inhalen op enkele centimeters van de werkende marshals. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn moest een tweede auto in de Raidillon gespind of rechtdoor gegaan zijn...
Reply With Quote
Old 26-09-2004, 21:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Tijdens de trainingen hebben we een dergelijke situatie waargenomen. Een van de Vege-series wagens knalde op de Radillion in de banden...........helaas toch enkele inhaal-acties. In ons verslagje aan onze gastheer Dick zullen we daar melding van maken

De races van het DSC waren overigens zeer goed te pruimen, met zoveel wagens op de baan viel er altijd wel iets te zien. Lekker amateurs die samen een weekendje gaan racen. The Bushdoctor heeft in zijn rode Porsche zowat elke bocht in 360-graden perspectief gezien In de LVC-BMW tijdens de Belcar was het niet veel minder...........wellicht last van rookvorming in de cockpit

De rest van de Cupraces? Heb er niet veel van meegekregen......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-09-2004, 13:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Ook in de andere Cupraces was het nogal incidentrijk. Crashes in zowel de Mini Challenge, Clio Cup & FR 1600
Old 27-09-2004, 20:55
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Hier dus een foto van de situatie: (de rode auto is niet specifiek in de fout gegaan, hij toont gewoon de rijlijn aan waar iedereen bleef racen)

Reply With Quote
Old 27-09-2004, 22:36
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Toch vrij schandalig dat de safety car zo laat in actie kwam en de rijders de mooiste bocht volledig moesten afsnijden, verschillende ronden na elkaar
Reply With Quote
Old 27-09-2004, 22:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Hier dus een foto van de situatie: (de rode auto is niet specifiek in de fout gegaan, hij toont gewoon de rijlijn aan waar iedereen bleef racen)

Wij stonden iets verder naar beneden, toen de Lotus eraf ging. Toch wel raar, wij vonden net dat ze allemaal van het gas gingen en behoorlijk gedisciplineerd naar boven reden. Ze gingen gewoon allemaal van het gas.
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 13:28
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Ik zie niets verkeerd op die foto. Als ze vol gas rijden dan rijden ze op of zelfs rechts van de curbs. Die wagen heeft nog enkele meters ruimte gelaten.
Old 28-09-2004, 19:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Autofan
Toch vrij schandalig dat de safety car zo laat in actie kwam en de rijders de mooiste bocht volledig moesten afsnijden, verschillende ronden na elkaar
Mag ik vragen waar jij meer belang aan hecht? Veiligheid voor de mensen op de baan of coureurs het genot laten ervaren van de mooiste en gevaarlijkste bocht ter wereld? Hoe kun jij bepalen of iets "schandalig" lang op zich laat wachten, had je toegang tot het radiokanaal van de veiligheid?

Trouwens ik vond dat het zeer grote deel van de DSC rijders stevig van hun gas afgingen tijdens deze gele vlag situatie. Misschien niet te zien maar wel te horen

Op die ideale lijn blijven rijden is meestal de veiligste oplossing voor de coureurs. Tijdens een crash vliegt een wagen van de baan, hij verlaat dus de ideale lijn.........de kans is zeer klein dat hij weer terug komt op de ideale lijn. Dus tijdens de eerste passage na de crash is het volgen van de ideale lijn de meest veilige.........na die passage weten de coureurs het wel
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 21:24
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Ik heb zelf die marshal zien gebukt zitten voor de Lotus, hij was net de andere kant van de wagen gegaan (dus niet zoals op de foto), weet er iemand wat hem dan nog tegenhield om de Lotus vast te koppelen???
Zou het niet kunnen dat er een probleem was met het vastmaken van de Lotus en daardoor de Pace-car werd ingelegd?
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 21:35
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Kan zijn dat ze wat van hun gas gingen, maar zoals uit mijn foto blijkt stond ik vlakbij, en ze kwamen daar nog steeds aan een rotvaart voorbij. Zoals ik al zei, de rode wagen deed niets verkeerd, hij reed per toeval voor mijn lens. Moest hij zich gedragen hebben zoals sommige anderen, zou hij niet op de foto geraakt zijn. Wat de SC betreft, ik vond ook dat die wat vroeger had mogen komen: bij de crash van Euser heeft dat maar enkele seconden geduurd. Ik weet niet of er een probleem was bij het aankoppelen, maar ik vermoed van wel, anders zou het wegtakelen zeer snel klaar geweest zijn.
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 21:44
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
Mag ik vragen waar jij meer belang aan hecht? Veiligheid voor de mensen op de baan of coureurs het genot laten ervaren van de mooiste en gevaarlijkste bocht ter wereld? Hoe kun jij bepalen of iets "schandalig" lang op zich laat wachten, had je toegang tot het radiokanaal van de veiligheid?

Trouwens ik vond dat het zeer grote deel van de DSC rijders stevig van hun gas afgingen tijdens deze gele vlag situatie. Misschien niet te zien maar wel te horen

Op die ideale lijn blijven rijden is meestal de veiligste oplossing voor de coureurs. Tijdens een crash vliegt een wagen van de baan, hij verlaat dus de ideale lijn.........de kans is zeer klein dat hij weer terug komt op de ideale lijn. Dus tijdens de eerste passage na de crash is het volgen van de ideale lijn de meest veilige.........na die passage weten de coureurs het wel
En trouwens, moest de wagen op de ideale lijn gestaan hebben, dan geven de marshall's dubbel geel.
Old 28-09-2004, 22:22
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Bij het afvlaggen van de Clio wedstrijd heb ik geen enkele rode vlag gezien.

Marshall, vind jij het dan normaal dat het zo lang duurde eer de safety car kwam bij de DSC tijdens dit incident?
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 22:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:

Marshall, vind jij het dan normaal dat het zo lang duurde eer de safety car kwam bij de DSC tijdens dit incident?
Misschien wel, misschien niet.............zolang ik niet de beschikking heb over de informatie die verteld is tussen de baanpost en de toren kan ik daar geen antwoord op geven. Eerlijk gezegd, jij ook niet

Problemen met het aanhaken van het trekkoord is niks nieuws, dat komt bij alle klassen voor..........ze kunnen niet overal even goed lassen Als je dan een beetje pech hebt met de positie van de leiders op het circuit van Spa dan heb je al gauw 4 tot 6 minuten wachttijd aan je broek hangen om de SC te laten vertrekken.

Last edited by Mark; 28-09-2004 at 23:37.
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 23:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Kan zijn dat ze wat van hun gas gingen, maar zoals uit mijn foto blijkt stond ik vlakbij, en ze kwamen daar nog steeds aan een rotvaart voorbij. ....
Tja, wat wil je, als je onder race omstandigheden tegen 180-200 (geen idee hoe snel die dingen daar gaan, maar bij wijze van voorbeeld) naar boven komen, en onder geel doe je dat dan aan 120-130, ja, dat is dan nog altijd een rotvaart voor diegene die naast de baan staan. Ga maar eens een wiel vervangen op de pechstrook - ikke gedaan 2 maanden geleden. Voor de racers denk ik dat het dan al behoorlijk traag gaat. Ze hebben hun ogen ook niet dicht he. Moeten ze dan 60 gaan rijden of zo, vooraleer jij je wat geruster gaat voelen?
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 23:35
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Bij het afvlaggen van de Clio wedstrijd heb ik geen enkele rode vlag gezien.
Ik wel, bij de start werd deze gezwaaid.

Maar ik denk dat we niet alles kunnen zien en weten, en dat de baanposten hun werk zo goed mogelijk proberen te doen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules