![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik heb de race uitgekeken !
Weinig op aan te merken: TOP: -Raikkonen: De te kloppen man, in feite al het hele seizoen. Alonso gaat enkele zware races tegemoet -Barrichello: vanuit de pits toch nog 3de. Portie geluk telde natuurlijk ook mee, evenals bij Schumacher. Schumacher vierde z'n P2 bijna als een overwinning. Het tij kan keren. -Massa: Droogt Villeneuve af voor diens eigen publiek. Klasse-rit. Ik zie hem meer en meer als opvolger voor Barrichello of Schumacher -Trulli: Pech gehad, maar hij stond ei zo na weer op het podium. Ralfke zorgt voor enige troost -Red Bull: de geluksvogels deze race: krijgen punten in de schoot geworpen. Klien al direct weer een puntje bij. Knap seizoen van hem, in vergelijking met vorig jaar. FLOP: -Renault: Vreselijk. Fisichellas woede was terecht: dit overkomt hem veel te veel. Alonso maakt dus ook nog fouten. Het was Briatores dagje niet. -Montoya: zwarte vlag ? en wat te denken van dat inhaalmaneuver op Coulthard onder een gele vlag ? Slaapwel, Juan-Pablo. -Villeneuve: aanraking met Sato verknoeit de race, en Massa haalt de Canadese punten binnen. Heeft Jacques nog krediet over ? -Button: onnodige fout, en BAR nog altijd puntenlood. Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies. -Williams: hoewel Webber nog P5 binnenhaalt (verdiend ?) toch wel de verliezer tov de vorige weekends: de opmars van Williams is gestaakt. Oppassen voor Ferrari, dan maar ? Conclusie: Raikkonen de te kloppen man, het duurt niet lang meer voor Alonso de achtervolging op Kimi moet inzetten. Een terugkeer van Ferrari noem ik het nog niet: de lichte tank zorgde voor een goede startplaats, de SC en de crashes brachten Schumacher de P2. Anders had het mogelijk omwille van de slechte start P4 geworden. We zien wel in Indy. Ik ga slapen. Het was een redelijke race, maar inhaalmaneuvers heb ik toch wel min of meer gemist. En waar bleef dat beloofde regenweer ? ![]() Finish
|
||||
|
||||
Quote:
Overigens is de kans dat er vóór je iemand uitvalt des te groter naarmate je meer achteraan rijdt uiteraard ![]() PS : Schumi heeft zijn laatste titel gepakt in 2004. |
|
|||
|
|||
Ach racen is een combinatie van eigen kunnen en een hoop externe factoren.
Het is een chaos theorie, en onmogelijk te zeggen wat er gaat gebeuren. Je moet al werkelijk *stukken* beter zijn, zoals de ferrari opmars van de vorige jaren, om het geluk echt naar je toe te kunnen trekken. Als je op kop kan vertrekken, wegrijden, en je zit een minimum van tijd in verkeer, tja, dan word je minder afhankelijk van de rest, alhoewel het technische aspect er altijd zal blijven. En zelfs dan is het niet onmogelijk dat je in de laatste ronde bijvoorbeeld op een minardi botst die schuin over het circuit vliegt, of zelfs een streaker die je moet vermijden...
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Een race met een heel hoog dramagehalte en zonder enig noemenswaardig duel of inhaalmaneuver; een eigenaardige cocktail die ervoor gezorgd heeft dat ik het hele geval toch heb uitgekeken. Doe daarbij de uitslag die er eens te meer voor zorgt dat het kampioenschap nog alle kanten uit kan, boeiend toch?
Theoretisch hebben we nog vijf titelkandidaten, zowel bij de rijders als bij de konstrukteurs. Zuiver rekenkundig zijn er dat misschien nog enkele meer, maar die reken ik niet bij de kanshebbers. Last edited by Jan; 13-06-2005 at 12:22. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Mijn punt is dat het enorme gat tussen MS en FA mede te danken is aan een reeks van pech voor MS, die FA niet te verduren kreeg. Hier kan je niet om heen, dat is een feit. Dus het nodige geluk dat hij gisteren had kunnen we bekijken als een compensatie voor die eerdere pech. Maar bon, stel je eens voor dat Schumacher op één of andere manier wint in de VS met Barrichello achter zich en dat noch Kimi noch Alonso punten scoren. Het zou héél straf zijn, dat wel maar het kan en dan ziet het klassement er ineens zo uit: 1. Alonso - 59 2. Kimi - 37 3. Schumacher - 34 4. Rubens - 31 Een beetje dromen kan geen kwaad zegt men dus ik hoop volop op deze uitslag ![]() Nog 110 punten uit te delen, nog niets is zeker. |
|
||||
|
||||
verslaggeving op RTBF was top. Die Panis kan aangenaam vertellen. Het was precies een theekransje daar in de studio
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
't Is ook zijn eigen fout geeft hij meteen toe: teveel over de curbs, banden blokkeren, en er valt nog maar weinig aan te doen. Maar positief vind ik toch de snelheid die BAR dit weekend gehad heeft, een heel duidelijk stap voorwaarts gemaakt sinds vorig raceweekend. De pole mag dan wel door de lichtere wagen geweest zijn, maar zonder die foutje in de race, had hij echt wel kans op een podiumplek! Hopelijk scoren ze in de VS eindelijk eens punten!
|
||||
|
||||
Quote:
Maar toch, laten we stellen dat het 'pech' is. Schumi had pech aan zijn Ferrari (en/of banden). Als je geen goeie banden of auto hebt kom je er niet. Die betrouwbaardheid was er wel voor Alonso bij Renault. Maar Schumacher is deze race opgeschoven dankzij fouten en pech van zijn voorliggers en een Safety Car bracht hem nog wat dichter vooraan. Ook heeft Alonso zich meestal goed gekwalificeerd (nooit verder dan de 5e plaats ofzo denk ik) en zo goed kunnen vertrekken om toch in de top3 of beter te rijden. Dan mogen er nog achter u uitvallen, als je vooraan rijdt heb je daar geen voordeel aan (het klassement buiten beschouwing gelaten he). MS profiteerde nu gewoon v/d uitvallers en SC ![]() |
|
||||
|
||||
Waarom alle mankementen aan de Renaults Fisico ten dele vallen is mij een raadsel... Alonso heeft het deze keer zelf verprutst omdat hij onder druk kwam te staan op een circuit waar inhalen goed mogelijk is . Dat Fisichella niet eerder in een "colère" is geschoten toont aan hoe koelbloedig die wel is ; als z'n pechreeks nu niet ophoudt zal hij wel teamorders aan z'n broek krijgen als hij voor Alonso zit vrees ik .
|
|
||||
|
||||
Quote:
Verder inderdaad een vreemde race, bijna geen inhaalpogingen, en toch spannend tot het einde. Dank U Jenson ![]()
|
||||
|
||||
Alonso kwam inderdaad wel beetje onder druk te staan, nogal vroeg in de race liet hij via boardradio weten, dat Fisico hem ophield, wel grappig dat die ronde erop Fisico meer dan seconde van hem wegreed
![]() Aan Heidfeld liet het team via radio ook weten dat hij ofwel Massa dringend moest inhalen ofwel terug afstand namen, omdat hij zijn motor moest koelen, enkele ronden later volgde de rookpluim ...
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
trouwens: Montoya komt binnen vanuit het treintje achter de SC, en als hij binnenkomt, moet hij maar 2 à 3 wagens voor laten? SC heeft wel héél traag gereden dan, ik dacht de pit-snelheid normaal gezien lager ligt dan die van de SC? en dan moet Montoya nog eens 8 à 9 seconden stilstaan? toch maar raar ze. verder meen ik gezien te hebben dat Monty twijfelt of hij de pits mag uitrijden (een fractie van een seconde weliswaar), maar dan toch doorrijdt. trouwens, waarom het team hem niets zegt weet ik ook niet. zeker in de situatie met DC hadden ze hem toch kunnen laten weten waar hij precies moest zijn, naar mijn mening. - ik kan geloven dat je het sporza-commentaar ervaringsgewijs uitzet. maar Sato blies zijn motor niet op, maar wel zijn remmen. wel lichtjes opvallend, gezien hij 24 ronden stilgestaan heeft, en dus die periode zijn remmen niet gebruikt heeft...
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|