De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-06-2005, 16:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by sledge
Ja, maar toch, tijdens de quali werd er op die momenten netjes gezwegen.
tijdens de quali was Panis dan ook niet aanwezig
Old 13-06-2005, 16:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Yannick R
Hola, Alonso had dit aan zijn eigen te danken.
Maar toch, laten we stellen dat het 'pech' is.
Schumi had pech aan zijn Ferrari (en/of banden). Als je geen goeie banden of auto hebt kom je er niet. Die betrouwbaardheid was er wel voor Alonso bij Renault.
Maar Schumacher is deze race opgeschoven dankzij fouten en pech van zijn voorliggers en een Safety Car bracht hem nog wat dichter vooraan.
Ook heeft Alonso zich meestal goed gekwalificeerd (nooit verder dan de 5e plaats ofzo denk ik) en zo goed kunnen vertrekken om toch in de top3 of beter te rijden. Dan mogen er nog achter u uitvallen, als je vooraan rijdt heb je daar geen voordeel aan (het klassement buiten beschouwing gelaten he). MS profiteerde nu gewoon v/d uitvallers en SC .
Eindelijk iemand die perfect begrijpt wat ik bedoel
Zal wel aan mijn uitleg leggen

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 17:44
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Waarom alle mankementen aan de Renaults Fisico ten dele vallen is mij een raadsel... Alonso heeft het deze keer zelf verprutst omdat hij onder druk kwam te staan op een circuit waar inhalen goed mogelijk is . Dat Fisichella niet eerder in een "colère" is geschoten toont aan hoe koelbloedig die wel is ; als z'n pechreeks nu niet ophoudt zal hij wel teamorders aan z'n broek krijgen als hij voor Alonso zit vrees ik .
Gehoord wat Panis zei? Vorig jaar was 't Trulli en dit jaar Fisichella die de bonen vreten bij Renault. Vaak waren deze 'tweede rijders' best wel snel in hun eerste stint, maar ging het bergaf na de eerste pitstop... In tegenstelling tot Alonso, 't gouden haantje van Briatore

Nu, wat Panis hiermee probeert te insinueren is natuurlijk niet helemaal onpartijdig, aangezien hij nog steeds bij Toyota zit. Maar ik kan mij inderdaad een paar voorvallen voor de geest halen van dit en vorig seizoen...
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 17:56
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Niet doen alsof ik je uitleg niet begreep, want dat heb ik al lang aangegeven in die eerdere post.

Laat het me dan nog duidelijker stellen:

Alonso heeft geluk gehad dat hij het gat in het WK zo groot kon openen op zowel McLaren als Ferrari doordat deze beide teams door heel wat pech punten moesten laten liggen. In geval McLaren zelfs een overwinning of twee.

Iedereen heeft dat 'geluk' en pech van anderen nodig.
Dat is een factor die nu éénmaal meespeelt.

Alonso heeft nu wat meer pech na een goede dosis geluk,
Kimi hetzelfde maar dan andersom,
en ook Schumacher had gisteren heel wat geluk na een paar weekendjes vol 'pech'.

Alles compenseert zich maar het gaat wel voor iedereen op.
Niet enkel wanneer Schumacher geluk heeft.

Dat was waar ik het over had, dat je eerst zegt dat Schumacher door geluk op P2 komt (wat ook zo is). Maar als ik achteraf die factor geluk bovenhaal voor het grote gat van FA t.o.v. MS en ook wel KR dan is het precies niet waar en heeft geluk daar niets mee te maken?

Alonso heeft dat grote gat echt niet op eigen kunnen gemaakt, daar had hij de nodige uitvallers voor nodig. De anderen hun eigen schuld natuurlijk maar het is wel de enige verklaring voor dat gat in de stand. Niet enkel op eigen kunnen.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 18:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
sinds wanneer zijn banden die niet goed geneog zijn pech?
Dus als ik niet leer voor mijn examen en ik heb een onvoldoende dan is dat ook pech?

Reply With Quote
Old 13-06-2005, 18:57
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
sinds wanneer zijn banden die niet goed geneog zijn pech?
Dus als ik niet leer voor mijn examen en ik heb een onvoldoende dan is dat ook pech?
Als er één springt in een ronde wanneer je dik in de punten zit, je binnen gaat, buiten komt en de andere springt, dan zit je niet alleen met rotbanden maar ook met toch wat pech. Als je buiten komt voor je kwali-rondje en het begint een paar minuten ervoor te regenen, wanneer je een spinnende Albers voor je krijgt en je net niet meer kan ontwijken en zo punten kwijtraakt, wanneer je in de start een goede positie verliest omwille van een ongeval en dit je terug naar achteren dwingt.

Zelfde verhaal voor Kimi, pech met de ophanging, pech in San Marino,...

Pech is een ruim begrip uiteraard, bij de ene dan eens zo en bij de andere dan weer zo. Maar zonder alle bovenstaande dingen van Kimi en MS had Alonso ook nog mooi de leiding, enkel niet zo riant als nu.

Ik snap zelf heus wel dat Ferrari veel miserie aan zichzelf te danken heeft maar je kan bij elk team een paar moment opnoemen waarop ze punten in de strijd hebben moeten laten liggen omwille van......pech.

Behalve bij Alonso, (min Monaco dan, maar zelfs daar scoort hij nog wat), die heeft omwille van die consistentie telkens veel punten genomen. Maar de berg waarop hij nu staat is zelf gemaakt door Ferrari/Bridgestone en Kimi/McLaren. En dat is Alonso's gelukje dit seizoen.

Is toch niet moeilijk te begrijpen? Is ook helemaal geen verwijt naar Alonso ofzoiets, maar pech voor de één, is geluk voor de ander. En andersom.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 19:02
Smoove's Avatar
Smoove Smoove is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by marcel
- als je de onboard bekijkt, kan je er bijna zeker van zijn dat Montoya slachtoffer was van gezichtsbedrog, op dat beeld was geen red bull te zien toen hij de pit uitkwam, dus zal hij ook gedacht hebben dat hij ervoor mocht.
trouwens: Montoya komt binnen vanuit het treintje achter de SC, en als hij binnenkomt, moet hij maar 2 à 3 wagens voor laten? SC heeft wel héél traag gereden dan, ik dacht de pit-snelheid normaal gezien lager ligt dan die van de SC? en dan moet Montoya nog eens 8 à 9 seconden stilstaan? toch maar raar ze. verder meen ik gezien te hebben dat Monty twijfelt of hij de pits mag uitrijden (een fractie van een seconde weliswaar), maar dan toch doorrijdt. trouwens, waarom het team hem niets zegt weet ik ook niet. zeker in de situatie met DC hadden ze hem toch kunnen laten weten waar hij precies moest zijn, naar mijn mening.
Montoya is gestraft omdat hij de pits uitreed terwijl de lichten op rood stonden, en niet omdat hij DC vorbij stak. Montoya had moeten wachten tot de lichten terug op groen sprongen en dan achter het treintje moeten aansluiten. Het is dus zijn fout en niet van het team.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 19:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Smoove
Montoya is gestraft omdat hij de pits uitreed terwijl de lichten op rood stonden, en niet omdat hij DC vorbij stak. Montoya had moeten wachten tot de lichten terug op groen sprongen en dan achter het treintje moeten aansluiten. Het is dus zijn fout en niet van het team.
Correct. Het moment waarop het team JPM binnenroept was wel ongelukkig gekozen, maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van JPM om te wachten wanneer het rood is. Ik kan me voorstellen dat hij een mooie voorsprong niet graag zag wegsmelten omwille van een ongelukkig geplande pitstop, maar dat geeft hem niet het recht om door het rode licht te rijden. De zwarte vlag lijkt me dan wel weer overdreven als straf : je kan daar ook een stop-and-go voor geven.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 19:14
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

Montoya had achteraan het treintje moeten aansluiten, FIA regulation 149i

Quote:
i) While the safety car is in operation, competing cars may stop at their pit, but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit. A car rejoining the track must proceed at an appropriate speed until it reaches the end of the line of cars behind the safety car.
In artikel 149i staat echter geen straf genoteerd, enkel wat verderop in artikel 149 staat specifiek stop & go of 10 sec. penalty voor inhalen in de eerste ronde na safetycar.

Ik vind niets specifiek op negeren rood licht, dus geen idee of black flag hier moest.

Last edited by AlesiRed27; 13-06-2005 at 19:24.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 19:30
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

De zwarte vlag zou volgens de FIA een samenloop van omstandigheden geweest zijn, ben alleen vergeten waar ik dit gelezen heb. Misschien had JPM een waarschuwing gekregen na het Monaco incident ivm de veiligheid in gedrang brengen op het circuit? Vond het ook wel wat zwaar.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 19:31
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik doe mijn best . Ook al had ik het zelf wat moeilijk om het te expliceren om eerlijk te zijn.
Om nog even terug te komen over dat onderwerp; de Ferrari (en de banden) zijn/waren gewoon niet goed. McLaren heeft de snelheid, maar dan ook een dosis pech. In het begin van't seizoen hebben we dat gezien. Dan hebben ze zich herpakt en zijn ze ineens sneller dan Renault. Alleen wat minder betrouwbaar, maar dat lijkt nu opgelost te zijn.
Schumi heeft dan ook al pech gehad in die aard van Raikkie. Maar echt imponeren (of op een 1e plaats rijden) deed Ferrari niet echt he. Kimi daarintegen wel, die reed de 2e gewoon los (bv. start in Imola en dan -> pech).
Maar 'k begrijp wel wat je min of meer bedoeld (Savi) en het is wel correct, maar de Renault (die van Alonso alleszinds) is betrouwaarder. Vooral in het begin van het seizoen .. de Renault domineerde toen.
En als je wagen goed is en je hebt magere concurentie .. tja.
En vorige GP was het zijn eigen fout dat hij uitviel
(ps: ik ben geen fan van Alonso en ook niet van Schumi )

Last edited by Yannick R; 13-06-2005 at 19:34.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 20:19
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
. De zwarte vlag lijkt me dan wel weer overdreven als straf : je kan daar ook een stop-and-go voor geven.
dat is het rare. In F1 vind ik geen document met welke straafen op welek vergrijpen staan. De VAS heeft zo'n document wel. Je zou toch verwachten dat in een sport waar zoveel op het spel staat er een leidraad is zodat je weet wat je kan verwachten.

Reply With Quote
Old 14-06-2005, 13:54
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

no comment ...

Last edited by FormulaV-JH495; 14-06-2005 at 13:59.
Reply With Quote
Old 14-06-2005, 18:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Zit Fisichella op de wip bij Renault?

Quote:
The 32-year-old’s frustration when climbing out of his car in the pits was evident, his angry gestures being captured on camera to millions of worldwide spectators - an attitude which hardly pleased team boss Flavio Briatore.

“We pay him to race, not get pissed off,” Briatore told Italian newspaper Gazzetta dello Sport. “If he doesn't like it, he can change teams."
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/17562/
Fisi is al eens een keer de laan uitgestuurd door Flavio in 2001.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-06-2005, 19:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Zit Fisichella op de wip bij Renault?

Fisi is al eens een keer de laan uitgestuurd door Flavio in 2001.
Kovalainen in 2006?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules