De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #16  
Old 04-12-2005, 19:22
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ook opvallend; geen Ferrari 430 Challenge aanwezig.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-12-2005, 19:49
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908

Meer foto's van de test op fiagt.com
Reply With Quote
  #18  
Old 04-12-2005, 19:55
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Huges De Chaunac van Oreca in de Dodge pit box:
Reply With Quote
  #19  
Old 04-12-2005, 20:00
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
zijn er eigelijk tijden wat ze daar gereden hebben ??
Reply With Quote
  #20  
Old 04-12-2005, 20:17
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De mening van Bouchut nadat hij juist in de verschillende wagens getest heeft.
Quote:
Voici les premières impressions de Christophe Bouchut, tout juste sorti du baquet des différentes voitures, qui n’a pas échappé à la question : laquelle préférez-vous ? :

« Il est difficile de choisir mais je dirais la Porsche et la Maserati. En terme de conduite, j’ai une préférence pour la Trofeo. Le moteur est un peu poussif, mais la tenue de route est vraiment impeccable et très agréable. Elle est très proche de la Porsche, même si la boite de vitesse est bien meilleure. Hormis le moteur, elle est parfaite. La Viper peut devenir une très bonne voiture. La Lamborghini est handicapée par son poids, mais elle possède un très bon moteur et une bonne boite. La Nissan a le même problème que la Gallardo au niveau du poids. Celui-ci a tendance à l’embarquer. Elle est un peu trop souple. Comme la Lotus, la puissance moteur vient vraiment au dernier moment mais je pense que le set up peut être amélioré à ce niveau. Les freins sont très bons. »
« C’est un honneur d’avoir été choisi par la FIA et SRO. C’est vraiment sympa de piloter autant de voitures mais si ce n’est pas si simple que cela peut paraître. Pour une première journée, je pense que nous avons déjà pu apporter des réponses, en dégageant les points positifs et négatifs des voitures ».
bron: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1489

Last edited by gwyllion; 04-12-2005 at 20:34.
Reply With Quote
  #21  
Old 04-12-2005, 20:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Bramzel
Mét vooruitzichten. Ik was voor m'n werk bij de FIAGT race in Bahrain, en daar stond Toine Hezemans met een Corvette medewerker en Jean-Denis Deletraz bij de DBRS9 te kijken die daar in de paddock ten toongesteld stond, en hij zei tegen hen "unfortunately ours isn't this far yet". Later vroeg ik een teamlid van GLPK nog of ze al druk waren met de GT3 Corvette, waarbij het antwoord was "het lijkt er wel op he?" met een dikke knipoog. Dus dat er een GT3 Corvette van GLPK staat volgend jaar lijkt me wel een zekere zaak zo langzamerhand.
De Corvette ZO6 was aanwezig op Paul Richard, maar zonder motor. Hij staat op de groepsfoto, maar werd dus niet getest door Bouchut.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-12-2005, 20:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Zien er mij strakke bakkies uit. Oh nee nu spreek ik al als een Hollander

De Corvette ziet eruit als een mini C6-R
Het ziet er allemaal erg veelbelovend uit.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #23  
Old 04-12-2005, 20:53
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Misschien een kleine vergelijking op basis van cijfermateriaal dat voor handen is:
  • Ascari KZ1R: 460 pk, 1250 kg -> 2,72 kg/pk
  • Aston Martin DBRS9: 495 pk, 1280 kg -> 2,59 kg/pk
  • Corvette Z06: 515 pk, 1210 kg -> 2,35 kg/pk
  • Dodge Viper: 520 pk, 1350 kg -> 2,60 kg/pk
  • Lamborghini Gallardo: 500 pk, 1280 kg -> 2,56 kg/pk
  • Lotus Exige: 289 pk, 750 kg -> 2,60 kg/pk
  • Maserati Gran Sport Light: 430 pk, 1175 kg -> 2,73 kg/pk
  • Porsche 997 Cup: 400 kg, 1150 kg -> 2,88 kg/pk
  • Venturi Heritage: 450 kg, 1100 kg -> 2,44 kg/pk
Reply With Quote
  #24  
Old 04-12-2005, 21:44
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Huges De Chaunac van Oreca in de Dodge pit box
Niet echt verwonderlijk. Hij is jaren geleden begonnen met de Vipers klaar te maken voor Le Mans en andere kampioenschappen. Beloofd inderdaad voor volgende jaar. Hopelijk beter dan de Porsche-Cup in GT2.
Reply With Quote
  #25  
Old 04-12-2005, 22:15
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
De Corvette is die van GLPK Carsport.

Mvg...
Reply With Quote
  #26  
Old 04-12-2005, 22:32
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Enkele foto's van de Porsche 997 Cup. Morgen volgen foto's van de GLPK Carsport Corvette Z06 GT3 Cup!!!

Porsche 997 Cup. Foto's gemaakt door Fred Grönitz (S&P Racing) te Dubai als ik me niet vergis:







Mvg...

Last edited by Thomaske; 05-12-2005 at 19:03.
Reply With Quote
  #27  
Old 05-12-2005, 00:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
De Corvette is die van GLPK Carsport.

Mvg...
Is die Z06-cup nu een samenwerking van GLPK en Carsport.......of alleen Carsport? Omdat in de perskit van de FIA alleen Carsport wordt genoemd
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #28  
Old 05-12-2005, 01:22
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Niet echt verwonderlijk. Hij is jaren geleden begonnen met de Vipers klaar te maken voor Le Mans en andere kampioenschappen.
Die Vipers hebben niks met deze Viper te maken, en De Chaunac ook niet. Dus wat dat betreft is het wél verwonderlijk dat hij daar opduikt.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-12-2005, 01:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Geen Venturi te vinden op de foto's bij fiagt.com De Dodge Viper ziet er qua uiterlijk toch net zo uit als de kisten van USCarworldracing. Onderhuids kan natuurlijk een ander verhaal zijn Maar zo traag zijn die Vipers van USCarworld toch niet............als dat dus de "snelheid" van GT3 is.......en dat met 5 tot 7 verschillende merken. Dat gaat heel mooi worden in 2006.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #30  
Old 05-12-2005, 09:51
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Mark
Is die Z06-cup nu een samenwerking van GLPK en Carsport.......of alleen Carsport? Omdat in de perskit van de FIA alleen Carsport wordt genoemd
We mogen hier spreken van een samenwerking omdat de 3 wagens die we inzetten in Hasselt komen te staan.

Mvg...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.