![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Om kurt zijn woorden even te quoten "Ik ben geboren in een biturbo" 2001 Castrol Belcar Champion with Patrick Schreurs and Kurt Thiers in a Porsche 996 TwinTurbo. Als Goossens crashte met de RS zei je dan ook dat hij die wagen niet meester was? Quote:
|
||||
|
||||
[QUOTE=Bart.Vandecavey]Kurt heeft zeker genoeg ervaring met potente wagens, als je even de tijd neemt om zijn palmares op te zoeken zul je zien dat hij al met Marcos LM600, Callaway Corvette, en verschillende biturbo's heeft gereden.
Om kurt zijn woorden even te quoten "Ik ben geboren in een biturbo" 2001 Castrol Belcar Champion with Patrick Schreurs and Kurt Thiers in a Porsche 996 TwinTurbo. Je vergeet er wel bij te vertellen dat hij ( Kurt ) indertijd bij de BMW Compact cup meer achteraan dan vooraan in het veld terug te vinden was , om dan nog niet te spreken over de diverse akkefietjes en aanrijdingen tijdens die wedstrijden waarin hij betrokken was . De familie Thiers heeft nu eenmaal een betere financiële achtergrond wat uiteraard een voordeel is om soms een auto 's in de prak te rijden want dit is niet de eerste keer dat dit voorkomt vooral bij deze piloot .
|
||||
|
||||
Bij PSI worden ze duidelijk ook niet vrolijk van het resultaat der nieuwe reglementen, lees maar even na op Pitstop.TV
|
|
||||
|
||||
Ik ben deze namiddag in Francorchamps geweest en de Belcar was ook voor mij een ontgoocheling. Vooraan heb je de twee Corvettes van absoluut topniveau (met nog een spannend duel voor de pole-position erbovenop), dan heb je de Marcos LM 600 die nog enigszins meekan en waarschijnlijk nog wel progressie zal maken; maar daarna volgt een groot zwart gat, zowel kwantitatief als kwalitatief. De tijden van de 5e op de startgrid, de Porsche van de broers Wauters op meer dan 11 seconden van de pole, spreken voor zich. Het startveld biedt ook niet meer het leuke zicht van vroeger; te veel Porsches en te weinig andere wagens. De variëteit is helemaal verdwenen. De Belcar 2006 lijkt op een soort veredelde Porsche Cup. De Belcar is de Belcar niet meer. Het zal na de kwalificaties van vandaag ook wel voor iedereen duidelijk zijn dat het huidige reglement volledig op de maat van de Corvettes is geschreven.
Als Belcar-fan in hart en nieren, die de serie al volgt van toen ze nog BBL Cup en vervolgens Carglass Cup heette, voel ik mij zeer triest vanavond. Ik denk dat ik niet de enige ben. Voor de organisatie heb ik maar één raad : ingrijpen en wel nu onmiddellijk. Het is vijf voor twaalf! Hopelijk wordt het morgen beter en krijgen we toch nog een fatsoenlijke wedstrijd. |
|
||||
|
||||
[QUOTE=yannick88]
Quote:
Gevoelige snaar, laat mij eens een crash weten waar de andere (Frank of Hans) aan de oorzaak lagen... (ik weet er eentje) Oja in 1994 (kan ook vroeger zijn) hebben ze elkaar inderdaad er uit geramd in de vrije training voor de 24 uur maar dat is al lang geleden. Sinds dat ze in de structuur van Russell Racing rijden hebben ze mijn inziens nog weinig brokken gereden...
|
||||
|
||||
Aan de reacties hier te zien valt Belcar nogal tegen, misschien de wedstrijd op zondag afwachten....
Ik heb altijd gezegd, de Procar komt ooit terug, momenteel is dat nog onder de naam BTCS maar ik denk dat de dag stilaan komt dat "onze Procar" terug is. Het zal er in elk geval spannender aan toe gaan dan in de Belcar...denk ik...? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Uitslag van de beide kwalificaties eindelijk terug te vinden:
http://www.raceresults.nu/uitslagen/...20combined.htm Laten we hopen dat ze tijdens de race wel live mee volgen en niet op het einde van de dag de resultaten bekend maken.. Alleen de beide corvette's halen een mooie kwali tijd, maar vind eerlijk gezegd dat de overige wagens in het veld niet zo een bijzondere tijd hebben kunnen neerzetten. Bijvoorbeeld: GS BMW maar een 2.29, Prospeed ook 2.29 war zij vorig jaar er toch wel onder geraakten...(gs bmw v8 vorig jaar een 2.27) CEO Porsche cup met Bouvy op verrast dan wel met de 2.30 en 8ste algemeen! |
|
||||
|
||||
@Baron: volgens mij zal dat allemaal wel wat beteren, er zijn vele nieuwe teams en cominaties dit jaar => denk maar aan JMT, AD-sport met Steegmans-Steegmans en binnenkort de Viper (die kan wel onder de 2.20),...
Bovendien is het tijdsverschil in Zolder veel kleiner (ca. 2sec tussen de Corvette en de PSI-porsches). Ten slotte komt volgend jaar misschien de Porsche Carrera GT zijn opwachting maken in de belcar, is dat misschien exotische genoeg??? Kortom: WAIT AND SEE. ![]() En over de BTCS: ik hou niet echt van dat kampioenschap: tijdslimiet van 1.40 in Zolder en 2.30 in Spa, dat trekt nerges op!!!! ![]() ![]() Greets, Dr. Jozz
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En over die Marcos Mantis, daar is het precies wat stilgevallen? |
|
||||
|
||||
Is er ergens een live timing te volgen ??
|
|
||||
|
||||
Streaming video op HIBN.tv. Je moet wel stalen zenuwen hebben want dat marcheert meer niet dan wel...
|
|
||||
|
||||
Ja ik zit er ook naar te zien, blijft veel haperen. Weet je soms waar je het classement live kan volgen?
|
|
||||
|
||||
Thiers Porsche staat stil, Mazda in de pitlane, en de Corvette's zijn al aan het dubbelen
't is alsof het Formule 1 is van een paar jaar terug met het dominante Ferrari... Nu is het Belcar en Corvette... |
|
||||
|
||||
@Leader
Nope, ben ook aan het zoeken. Tis triestig... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|