|
|
||||
|
||||
tekenprogramma
deze zomer zou ik normaal een nieuwe pc of laptop kopen .
maar ik zou er graag een programma op zetten om zelf decals te tekenen , weet er iemand een programma of zo , ik weet eigenlijk niet zo veel van computers . alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Ik gebruik daarvoor Illustrator. Enige handigheid met de muis is wel vereist. Andere tekenprogramma's zijn: CorelDraw en Paint. Meer ken ik er niet.
|
|||
|
|||
Paint Shop Pro is ook een goed programma.
|
|
||||
|
||||
en zijn deze duur in aankoop ?
|
|
|||
|
|||
CorelDraw is voor studenten ongeveer 115 Euro.
http://oas2000.proxis.be/gate/jabba....65&si=80994704 Paint Shop Pro (ook van Corel) is ongeveer 100 Euro. Ik denk dat je voor decals het beste een programma kunt kopen waarmee je vector graphics kunt tekenen. |
|
||||
|
||||
Quote:
en wat is vector graphics , sorry voor het vragen . |
|
||||
|
||||
Hmm, goed idee om dit even na te vragen Gofast. Ik ben ook geïnteresseerd om zelf decals te gaan ontwerpen. En aangezien ik in het najaar ook een nieuwe pc aanschaf (5 jaar lang aftrekbaar voor de belastingen weet je wel...)
Grtzzz |
|
||||
|
||||
Weer een dubbelpost, hoe is dat mogelijk... :s
|
|
|||
|
|||
Quote:
Voor wat info: http://ludit.kuleuven.be/software/gr...ie20010427.pdf Kan me voorstellen dat je dus voor decals vector graphics gebruikt omdat je de grootte wilt kunnen wijzigen zonder dat de kwaliteit achteruit gaat. Maar ik ben hier verder geen expert in. Ik denk dat op dit forum wel mensen zijn die ervaring hebben in het maken van decals via een tekenprogramma. |
|
||||
|
||||
ik teken met illustrator cs2 van adobbe (nederlandse), vector wil zeggen geen rasters of pictsels. vb.je tekend iets rond en je vegroot dat tot het max. dat blijft rond, het worden geen blokjes, alle printers hebben vector
|
|
||||
|
||||
Vectorieel tekenen betkent ook dat je het getekende object in 3D kan ontwerpen en bekijken. Misschien is 3D niet echt nodig voor het ontwerpen van decals, maar zoals hierboven al werd aangehaald blijft het object door de manier waarop het werd gedefinieerd altijd zijn vorm behouden bij iedere manipulatie. En dat is alleen maar bevorderlijk voor de scherpte van je tekening. Je kan dan iets vrij groot ontwerpen, zodat je diep kan gaan in je detaillering, en het achteraf naar de correcte grootte terugbrengen zonder kwaliteitsverlies.
Rate This Thread | |
|
|