De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-05-2006, 21:23
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ducati Desmosedici GP4 (Team D'Antin) Tamiya 1:12

Ik ben vandaag begonnen aan de ducatie Desmo van Tamiya. Het is niet hetzelfde model als Guy. Althans op het zicht niet. Alles is gewoon hetzelfde, buiten de decals.
Hier een foto van het model

Bron: www.modelsinmotion.co.uk

Heb al enkele dingen gedaan. Ben eerst begonnen met alle kuipen aan elkaar te lijmen zodat die klaar zijn voor het plamuur/schuurwerk. Voorheen begon ik altijd met het blok en volgde ik de bouwbeschrijving zoveel mogelijk maar op het einde als ik de kuipen moest toevoegen zat ik vast, omdat ik deze nog helemaal moest doen. Dus andere werkwijze nu. Eerst de kuipen, dan de rest.
Vond het niet echt de moeite voor foto's te maken, want er is weinig tot niets te zien.
Wat geschuurde gietnaden e.d.
Hopelijk volgen de volgende updates snel...

Tom (die op zijn motoGP2004 boek wacht voor ref foto's)
Reply With Quote
Old 13-05-2006, 18:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Heb vandaag al wat gedaan aan de Duc Alle naden dichtgewerkt. Het meeste ook al geschuurd, maar nog niet alles. De benzinetank heb ik opnieuw gedaan, omdat deze niet helemaal gelijk was.
Foto's volgen.

Tom
Reply With Quote
Old 14-05-2006, 23:04
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Het is veel werk 'achter de schermen' maar er wordt heus werk verricht aan de Duc. Er ligt een hele hoop spuitwerk klaar. Het blok, de velgen, het kader, het radiatorrooster en slangen die daarbij horen. Ook de achterbrug en het achterste spatbord liggen ook spuitklaar.
Verder is alles wat putty kon gebruiken geschuurd en klaar voor de primer. Behalve drie uitlaten, die moeten nog volledig geschuurd wroden. Als deze geschuurd zijn, gaat alles in de grondlak. Dan controleren op foutjes en dan kan het spuitwerk van de kuipen en uitlaten beginnen.
Als dit gebeurt is, zal ik wat foto's posten. Dat loont de moeite om te zien. Nu zo wat schuurwerken hebben jullie niet veel aan he

Tot zover deze schriftelijke update.

Tom
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 10:27
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Na het vele werk achter de schermen (plamuren en schuren, wat nog niet helemaal perfect is) volgt hier toch een eerste zichtbare update! De eerste foto van de werken is er.
Ik heb het achterste spatbordt in de cf decal gezet. Ook het stukje onderaan de achterbrug, waar de ketting over loopt, staat in cf decal.
Verder is de achterbrug gespoten en heeft die ook zijn decals al gehad.

Dat ziet er zo uit. Let wel...hier is pas de eerste sol behandeling net gebeurt. Het ziet er allemaal nog niet mooi glad uit, maar dat komt wel

Nu had ik nog een vraagje...Als er kreukjes in die cf decal zouden blijven (vind het nogal moeilijk zo'n grote decal aan te brengen zonder een enkel kreukje) zou het dan mogelijk zijn om er wat vernis over te spuiten en dan die kruekjes weg te polijsten?

Nu ga ik beginnen aan het motorblok en de rest nog wat schuren waar nodig.
Tot de volgende update

Tom
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 10:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Tom21
Nu had ik nog een vraagje...Als er kreukjes in die cf decal zouden blijven (vind het nogal moeilijk zo'n grote decal aan te brengen zonder een enkel kreukje) zou het dan mogelijk zijn om er wat vernis over te spuiten en dan die kruekjes weg te polijsten?
Neen, dat lukt niet zonder sporen achter te laten, jammer genoeg. Ik heb dit onderdeel bekleed met CF-decal door het vooraf in 5 delen op te delen waarvoor ik dan 5 mallen gemaakt heb. Op die manier krijg je geen kreuken.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 11:54
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik heb dit onderdeel bekleed met CF-decal door het vooraf in 5 delen op te delen waarvoor ik dan 5 mallen gemaakt heb. Op die manier krijg je geen kreuken.
En da's ook meteen de enige manier denk ik.

Je zou 20 lagen vernis kunnen aanbrengen, schuren, polijsten, ... en dan zal je de kreuk niet meer voelen als je er niet doorgeschuurd hebt, maar zichtbaar blijft ze altijd.
Old 17-05-2006, 21:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Hier even een zichtbare update. Ben aan het blok begonnen.

Het blok is geschilderd in XF-16 Flat Alluminium van Tamiya. Verdere detaillering volgt nog...

Verder heb ik de velgen ook gespoten met TS-14 van Tamiya.

Voor wat meer realisme in de remschijf achteraan, heb ik alle meegegoten 'gaatjes' uitgeboord met een boortje van 0,5. Dit was een monnikenwerkje, maar het resultaat mag er zijn vind ik. Als hij eenmaal geschilderd is, zal het hopelijk nog mooier zijn.

Ook de uitlaten staan in de grondlak en zijn klaar om gespoten te worden. Hopelijk kan ik dit morgen doen. Ik ga ze natuurlijk eerst nog controleren op eventuele plamuurfoutjes. Op het eerste zicht zijn die er althans niet.

Ik heb alle uitdrukpunten en naden in deze uitlaten dichtgewerkt. Ook zijn natuurlijk de gietnaden verweiderd.

Hier zijn dan de kuipen die allemaal hun grondlak gekregen hebben. Ze zijn bijna allemaal goed, behalve het kontje zaten nog wat putjes in. Alsook de benzinetank had nog een klein putje. Dit ga ik morgen werwerken.

Het zadeldeel, dat is het deel linksboven, vertoont misschien nog een klein naadje. Maar hier komt het zadel toch op, dus dan zie je niets meer van dat naadje. Vind het zonde van dat dan nog eens opnieuw te plamuren.

De onderkuip heb ik in de grijze primer gezet omdat deze kuip toch zwart moet gespoten worden. Ook een stukje van de zijkuipen moet zwart worden, hier hebben ze in de kit een decal voor, maar deze ga ik niet gebruiken. Dit ga ik spuiten, gaat veel mooier zijn (hoop ik tcoh)

Zo dit was de update voor vandaag. Morgen volgt, normaal gezien, nog een update.

Tom
Reply With Quote
Old 18-05-2006, 22:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Waar een paar dagen ziekenkas al niet goed voor is
Goe bezig, doe zo voort.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 09:48
Gčrre's Avatar
Gčrre Gčrre is offline
De Paddock Regular

Ja hij is goed bezig
en die remschijf vind ik ook zeer goed gevonden en gedaan

Gèrre
Reply With Quote
Old 20-05-2006, 01:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

We hebben even moeten wachten op de foto's, maar het wachten loonde de moeite. Het wordt weer aan een mooi modelletje gewerkt.
Reply With Quote
Old 20-05-2006, 10:55
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Bedankt allemaal voor de leuke comments. Heb gisteren wat verdergedaan aan het blok. Het is nog lang niet af, maar begint er al op te lijken. Dankzij het oplettend oog van een lid van een ander Forum, heb ik referentieffoto's gekregen waarop te zien is dat het blok niet volledig in Alu is. De kleppendeksels en nog een paar andere delen hebben een bruinige kleurr. Daarvoor heb ik XF-57 buff gebruikt. Deze kwam het best overeen met het origineel volgens mij.

Ik vind dat het blok er zo ook echter/levendiger uitziet en ook wel erg lijkt op dat op de foto's.
Hier is het origineel

BRON:www.infomotori.com

Tom

Last edited by Tom21; 20-05-2006 at 11:11.
Reply With Quote
Old 20-05-2006, 10:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Oei Guy, zover had ik eigenlijk nog niet nagedacht...Had nog niet eens gezien dat het een carbon decal betrof...Moet ik dan eigenlijk de onderkuip + dat kleine stuk decal in carbon decal maken i.p.v.zwart te spuiten of de meegeleverde decals te gebruiken?
eb ook nog geen goede referentiefoto's. Hopelijk heb ik het boek snel, dan kan ik beter beoordelingen maken.
Goed dat je het zegt Guy.
Ookal dankzij een ander oplettend oog heb ik nog wat meer detail kunnen maken.

Tom

Last edited by Tom21; 20-05-2006 at 11:07.
Reply With Quote
Old 07-06-2006, 18:18
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Zozo, tussen de drukke werken aan het huis, vandaag even een dagje niets aan het huis gedaan. Dus...beetje tijd om te brouwen en om eens een updatje van de duc te maken. Veel is het niet, maar er is toch iets gedaan. Ben er een paar uurtjes zoet mee geweest...
Heb de airbox van de duc nu half in de CF decal staan.

Dit was het begin

En zo is het nu. Op het bovenste gedeelte hangt de mal nog steeds. Die laat ik zitten tot morgen ofzo om de rest van de airbox te decallen.
Ook kan je op de foto zien dat ik nog wat verdergedaan heb aan het blok. het koelwiel (denk dat het dat is) is gemonteerd.
Nu moet nog de afwerking van het blok volgen. Zoals een wash en drybrushen.

Ook heb ik vandaag het kader in zij eerste twee laagjes rood gespoten. Al de rest van de kuipen heeft ook zijn voorlaatste laagje primer gehad.

Zo dat was het voor vandaag. Een korte update maar die mogen er ook zijn

Tom
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 17:49
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Heb op het blok een eerste wash van X-19 (smoke) aangebracht. Morgen ofzo ga ik nog een wash aanbrengen en dan ook eens met mat-zwart rond de koppeling proberen als het nog niet genoeg is met de smoke.
Blok ziet er nog een stuk beter uit zo.

De beide zijden van het motorblok. Het is nog niet helemaal af, maar het begint erop te lijken nu.

De achterste remschijf reeds in een kleur geschildert.

En het kader dat ook bijna klaar is. Moet nog wat blauw geschildert worden en nog een decal gekleeft worden.
Links op de foto kan je ook al twee delen van de achtervering bespeuren.

Dit was het weer voor vandaag.

Tom
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 17:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Heb op het blok een eerste wash van X-19 (smoke) aangebracht. Morgen ofzo ga ik nog een wash aanbrengen en dan ook eens met mat-zwart rond de koppeling proberen als het nog niet genoeg is met de smoke.
Blok ziet er nog een stuk beter uit zo.

De beide zijden van het motorblok. Het is nog niet helemaal af, maar het begint erop te lijken nu.

De achterste remschijf reeds in een kleur geschildert.

En het kader dat ook bijna klaar is. Moet nog wat blauw geschildert worden en nog een decal gekleeft worden.
Links op de foto kan je ook al twee delen van de achtervering bespeuren.

Tom
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules