De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-06-2006, 22:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Dat blok oogt inderdaad veel beter met die smoke er op. Het heeft wat minder plastiek-en-mastiek-allure (als ge begrijpt wat ik wil zeggen).
Ziet er allemaal goed uit. En zit maar niks in met de ietwat tragere vooruitgang. Ge wilt niet weten hoelang ik al bezig ben aan mijne Mercedes ...
Old 12-06-2006, 22:42
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Tja, ik moet morgen geopereerd worden aan mijn weisheidstanden dus dan heb ik tijd genoeg een paar dagen Hopelijk gaat de duc dan wat 'sneller' vooruit.
En snel bouwen heeft ook zijn nadelen he, dan moet je sneller nieuwe kits kopen

Tom
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 22:48
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Tom21
En snel bouwen heeft ook zijn nadelen he, dan moet je sneller nieuwe kits kopen
Maar dat heeft mij niet tegengehouden, hoor makker !
Old 15-06-2006, 16:01
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Nu ik thuis ben nog het een en ander kunnen doen aan de duc. Heb de airbox op het blok gemonteerd en daarna het blok in het kader gemonteerd.
Ook heb ik het stuur wat afgewerkt alsook het achterwiel.

Dit was het motor/kader gedeelte.

Het stuurd. Dit is nog niet helemaal afgewerkt maar het begint er al op te lijken.

Het achterwiel. Hier moet ik het ventiel nog van schilderen en de bandendecals nog aanbrengen. Dan is het achterwiel klaar.

Zo dit was het voor nu. Op naar de volgende update.

Tom
Reply With Quote
Old 20-06-2006, 09:46
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Hier nog een kleine update van de desmo. Deze dingen heb ik eerder dezer dagen gemaakt, maar nog geen tijd gevonden om te updaten.
Heb noge een decal op de velg aangebracht.

Verder zijn de uitlaten nu spuitklaar. Ze staan nu in hun laagje primer.

Dan nog een kleine dryfit van de uitlaten aan het blok.

Tom
Reply With Quote
Old 20-06-2006, 11:05
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

ziet er goed uit
die smoke op het blok laat het zo wat vettig lijken en dus meer realistisch
ben al benieuwd naar de volgend update
Reply With Quote
Old 20-06-2006, 11:05
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

ziet er goed uit
die smoke op het blok laat het zo wat vettig lijken en dus meer realistisch
ben al benieuwd naar de volgend update
Reply With Quote
Old 21-06-2006, 19:00
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Heb de voorbije dagen weer wat kunnen doen aan de Duc. Het voorwiel incl. remschijven zijn klaar. Enkel de rode decals nog en de bandendecals.

Hierbij ging Tamiya even de mist in met hun kleur. De kleine goudkleurig 'schroefjes' schreven ze de kleur X-32 (Titanium Silver) voor terwijl ik na het bestuderen van ref foto's X-31 (Titanium Gold) verkoos.

Ook het radiatorrooster is gespoten in TS-17. Het rooster heeft ook al een wash gehad. Nu moet er nog een drybrush volgen. Ook moetne de slangen nog afgewerkt worden met XF-7 en daarna moeten er nog spanbandjes aangebracht worden.
Ook moet er op het uitstekende deel nog CF decal aangebracht worden.

Ook de ketting is al geschilderd en heeft een wash gehad. Enkel de schroef vooraan moet nog met X-12 geschilderd worden.
Ook heb ik, voor meer realisme, in het voorste tandwiel de gaatjes uitgeboord.

Verder was het stuur zo goed als klaar. Dus heb ik dit ook gemonteerd op het kader.

Dat was het voor nu, op naar de volgende update.

Tom
Reply With Quote
Old 21-06-2006, 22:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik heb absoluut geen verstand van motors maar het is een knap stukje modelbouw. Mooi dat je zorgt voor smoke, wash en details aanmaakt zoals dat uitborden.

Doe je dat dan met een handboor of hoe gaat dat in zijn werk?

grtzz
Reply With Quote
Old 21-06-2006, 22:55
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Bedankt Loeten.
Dat uitboren doe ik met een boortje van 0.5mm (besteld bij mij op het werk) Dit boortje span ik in de 'houder' van mijn hobbymes (merk: Exel die met die vier spanstukjes) Moeilijke uitleg maar kom... Zo boor ik het dan uit, met de hand.

Moest je het niet snappen van dat boortje, kan ik altijd een foto maken en posten.

Tom
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 10:55
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Nog even een kleine update. Heb wat carbon aangebracht op het radiatorrooster. Ook heb ik hem een wash gegeven van X-19 en daarna gedrybrushed met matt zwart om de hogerliggende details wat op te lichten zodat ze nog meer naar voren kwamen.

Dit is het rooster tot nu toe. Straks de spanbandjes nog toevoegen en dan is hij ook klaar.

Tot zover deze update.
Reacties/commentaren, ik hoor ze GRAAG

Tom
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 12:10
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Ook heb ik hem een wash gegeven van X-19 en daarna gedrybrushed met matt zwart om de hogerliggende details wat op te lichten zodat ze nog meer naar voren kwamen.
Probeer het volgende keer eens andersom ... de groeven in de radiator zwart maken en daarna de hogerliggende delen met zilver drybrushen. Het net van de radiator is immers inwendig zwart, en dat kan je zo beter simuleren.
Old 22-06-2006, 13:20
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Bedankt voor de Tip. Heb ik nogal gelezen. Moet je dan de hele radiator zwart spuiten en dan drybrushen met zilver?

Tom
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 14:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Bedankt voor de Tip. Heb ik nogal gelezen. Moet je dan de hele radiator zwart spuiten en dan drybrushen met zilver?Tom
Niet noodzakelijk : wat ik doe is het zilver spuiten van de radiator, waarna ik hem "wash" met Tamiya "Smoke X-19". Die verf kruipt tussen de dieperliggende gaatjes en "pakt" niet op de bovenliggende delen, en bovendien ziet het er ook nog een beetje "vettig" uit. Als je daarna vindt dat je overdreven hebt kan je altijd opnieuw drybrushen met zilver zodat je wash "gedowntoned" wordt.

Nog een vraagje en een extra tip.

Eerst de vraag : waarom heb je het andere kaderdeel van je radiator (links op de foto) nog niet aangebracht? Het rechtse zit er toch ook op (ik heb ze allebei bevestigd alvorens ze te spuiten) en nu loop je kans dat er lijmresten zichtbaar zullen blijven na het vastkleven?

En dan de extra tip : omwille van de sinkmarks aan de achterzijde van de radiator (niet zichtbaar op je foto) heb ik de meest eenvoudige "basic" photoetch set van Acu-Stion gekocht. Daar zitten onder andere radiator-profielen bij die je na het wegschuren van het profiel op het originele deel kan kleven tegen je radiator, waarna de kaderdelen het geheel mooi insluiten. Voordeel hiervan is niet zozeer dat het profiel correcter is dan het originele plastic deel (wat ook wel enigzins klopt) maar vooral : de vermelde sinkmarks zijn onmogelijk weg te werken omdat je ze wel kan wegschuren of opvullen, maar omdat ze in het radiatorprofiel zitten kan je dit nooit meer naboetseren, tenzij je een beeldhouwer bent natuurlijk. Nu ga je die sinkmarks dus blijven zien (tenzij je natuurlijk nooit een foto van die achterzijde post, zodat niemand het weet, maar dan zitten er van die ambetanterikken zoals ik tussen die dezelfde moto al gebouwd hebben en dus weten waar de addertjes onder het gras zitten)

Ongetwijfeld is het hier nu al te laat voor, maar misschien een tip om te onthouden bij een volgende project!

PS : ik zie dat je het referentieboek goed aanwendt door de foutjes in het plan van Tamiya stelselmatig te corrigeren : goed zo! Niet alles moet negatief zijn eh

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 22-06-2006 at 14:20.
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 14:33
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ik wou die slang eerst aanbrengen, maar met het dryfitten dacht ik dat ik de radiator dan niet meer gemonteerd ging krijgen...Het gaat dus toch zo te zien Een ander slangetje is afgebroken van het rooster :s Moet ik nog terug monteren, maar dit doe ik als het rooster gemonteerd wordt.

Die wash van X-19 heb ik ook toegepast, ook niet goed precies aangezien je het niet ziet Daarna heb ik gedrybrushed met matt zwart.

Over die sinkmarks wou ik jou nog eens contacteren hoe jij ze weggewerkt hebt gekregen, maar heb dit maar niet gedaan. Wie weet dacht je: 'Daar heb je hem weer met zijn vragen'
Zo doe jij dat dus met dat PE setje. Is inderdaad veel mooier, maar dat setje heb ik niet. Waar heb jij dat PE setje gekocht als ik vragen mag, zou dat voor in de toekomst ook willen gebruiken zodat die lelijke sinkmarks weg zijn. Ze storen me eigenlijk toch wel. Maar eens het gemonteerd is, zie je er weinig (maar toch te veel) van terug, dus dat valt nog enigzins mee.

En het boek ligt altijd naast me als ik aan deze machine bezig ben Guy. Er zitten nogal foutjes in de kleuren die Tamiya aangeeft ja. Al moet je soms wel heel aandachtig op de foto's kijken. Ook plan/foto's vergelijken is vaak nodig om de foutjes eruit te halen.

Bedankt voor de reactie. En als ik weet waar je die PE setjes besteld, kan ik daar ook eens voor kijken. Tenzij het weer in Japan is :s En passen deze setje op alle modellen of is er voor elk merk (Honda, Ducati, Yamaha, ... een verschillend setje?

Tom
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules