De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 31-07-2006, 19:47
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Pfffffff wat is FIA GT toch traag

De Dallara's uit de World Series topte dik boven de 280 aan Combes

Dit weekend draaiden de World Series 2.03 terwijl de GP2 en F1 respectievelijk 2.14 en 1.46 rijden over een rondje Spa.
Voor de leken hier, de pole dit weekend in de FIA GT was een 2.14

Niet slecht, als je weet hoe weinig tracktime ze hadden...
dan ook eens dtm vergelijken met fia gt

spa
fia gt : 1.14.9
dtm : 1.13.5

oschersleben
fia gt : 1.21
dtm : 1.19

brno
fia gt : 1.55
dtm : 1.52

maja fia gt zijn dan ook wel endurance wagens...
Old 31-07-2006, 19:55
DUVAL DUVAL is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up

Als rallyfan mijn eerste 24 uren beleefd en moet zeggen : WOOOOOOOOOOW.
Ik heb me echt rot geamuseerd.Zeker evenveel genoten van de voorraces als van de 24 uren zelf. Prachtige sfeer , prachtige paddock , zalig weer op vrijdagnamiddag na maar dat maakte het spectaculair.
De serie van Renault is indrukwekkend. En in de formule 3 viel me vooral de jonge Senna op die volgens mij 2 prachtraces gereden heeft. Is trouwens nog een vriendelijk ventje ook.
De eerste die ik tegenkwam in de paddock was Duval. Als rallyfan kon dat natuurlijk niet meer stuk haha.
Op naar volgens jaar.
Old 31-07-2006, 20:23
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

Dit jaar heb ik de 24h vooral vanuit de box gevolgd, ongelooflijke sfeer....

MAAR ik heb toch een opmerking (vraag?) aan al de marshalls hier:

wat mij opgevallen was; de marshall mensen in de paddock draaiden een shift van 10-12u (?) voor er aflossing was ZONDER een drankje-eten van de organisatie.....
in dit weer !!??

wij hebben althans die mens te drinken gegeven !!

Uiteindelijk zonder hen geen race !

RESPECT!
Old 31-07-2006, 20:29
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nonkel Vroem
MAAR ik heb toch een opmerking (vraag?) aan al de marshalls hier:

wat mij opgevallen was; de marshall mensen in de paddock draaiden een shift van 10-12u (?) voor er aflossing was ZONDER een drankje-eten van de organisatie.....
in dit weer !!??

wij hebben althans die mens te drinken gegeven !!

Uiteindelijk zonder hen geen race !

RESPECT!
Wy moeten alles zelf betalen. Zowel de drank als het eten. Het enige wat we krygen is een "kleine" vergoeding. Maarja, we zullen maar niet klagen zeker? Want volgens bepaalde personen is dit onze eigen schuld.
Old 31-07-2006, 20:35
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

dan ben je beter in een team te helpen, geen vergoeding maar eten en drank is dan toch geen probleem. En je volgt ook alles vanop de eerste rij...

Maar als toeschouwer en piloot heb ik respect voor jullie inzet!
Old 31-07-2006, 21:37
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
dan ben je beter in een team te helpen, geen vergoeding maar eten en drank is dan toch geen probleem. En je volgt ook alles vanop de eerste rij...
Ik zit ook by een raceteam, maar ik blyf het graag doen. Het is zeker niet voor het geld dak het doe.

Quote:
Maar als toeschouwer en piloot heb ik respect voor jullie inzet!
Merci, dit is iets waarvoor ik het doe. Het respect van de piloten. Vind het tof dat ze altyd hun hand opsteken naar ons na een koers.
Old 31-07-2006, 22:24
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Want volgens bepaalde personen is dit onze eigen schuld.
't is natuurlijk toch ook uw keuze om als marshal te functioneren ...
Old 31-07-2006, 22:27
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley
dan ook eens dtm vergelijken met fia gt

spa
fia gt : 1.14.9
dtm : 1.13.5

oschersleben
fia gt : 1.21
dtm : 1.19

brno
fia gt : 1.55
dtm : 1.52

maja fia gt zijn dan ook wel endurance wagens...
Is eigenlijk totaal niet te vergelijken, DTM & FIA GT.
DTM's zijn sowieso al lichter en zoals eerder gezegd sprintauto's.
Old 01-08-2006, 00:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra
't is natuurlijk toch ook uw keuze om als marshal te functioneren ...

zonder marshals geen wedstrijd, me dunkt. dan kan je toch een beetje moeite doen voor de mensen die daar een hele dag voor uw winst staan
Old 01-08-2006, 00:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Groot gelijk, maar "buitenstaanders" zoals Integra schynen dat gewoonweg NIET te snappen. Wrom krygen de mediamensen wel drinken? Die riskeren hun leven niet zo.
Old 01-08-2006, 02:10
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Iceman,

Wij kregen inderdaad wat te drinken, vandaar toch bewondering langs mijn kant voor wat de marshals in deze omstandigheden deden. Maar de manier van drankvoorziening was ook niet hét van hét. Er stonden een stuk of 8 waterbidons opgesteld in de perszaal. Die waren - als ik het me nog goed herinner - reeds zaterdagmorgen helemaal leeg. Niks meer te drinken dus, ware het niet dat er uiteindelijk toch kleine flesjes werden rondgereikt, maar je kreeg er maar één per keer en je moest ze persoonlijk gaan ophalen.

Eten. Donderdag kon de pers bij Total gaan eten in La Source, maar vanaf vrijdag konden we ook dat vergeten. Je had een armbandje nodig om de Total-tent binnen te geraken en een mediakaart was dus geen geldige inkom. Gelukkig toch nog een armbandje gekregen en dus toch iets kunnen eten. Maar elke keer naar Total lopen is een heel eind...

Dan maar bij Renault. De ticketcontroleur die beneden aan de trap bij de Renault-mezzanines wilde me ook eerst niet doorlaten. Ik heb hem mogen overtuigen dat de media ook honger heeft en van tijd ook iets wil drinken (vermits er op dat ogenblik geen drank in de perszaal was).

Maar het beste moest nog komen. Zaterdagavond tegen 11 uur wilden Hans en ik teruglopen van de Total-tent naar de perszaal. Twee politieagenten hielden ons tegen. We mochten niet door, want een kwartier later zou daar vuurwerk ontstoken worden. Ondertussen liep er op de plaats waar wij niet mochten komen wel gewoon volk rond. Wij maar klagen en zagen. Vergeet het maar, geen doorkomen aan. Dus, ofwel 45 minuten wachten tot na dat dwaze vuurwerk, ofwel de hele toer te voet langs La Source en de tribunes. Uiteindelijk toch voor dat laatste gekozen.

Het leukste was alleszins de persconferentie na de race zondag. Gelachen dat we hebben Eén van de piloten van Phoenix was zijn verhaal aan het doen, toen op één van de TV-schermen een kopulatie-scène getoond werd. Gelachen dat we hebben. Nadien Kumpen zijn uitleg aan het doen. Dan zei hij: "We had the problem with the oil. We had to come in every 45 minutes. When Mike was coming into the pits, I was walking to the car to listen what he had to say. He said: 'No Tyres, no fuel, only oil' ... "

En dan Kurt Mollekens: "Everyone is thanking his team, the technicians for their splendid job. I don't want to do the same. So, I think our team was shit, the car was shit and the drivers were shit"
Old 01-08-2006, 02:11
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

dubbel postje
Old 01-08-2006, 09:23
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
zonder marshals geen wedstrijd, me dunkt. dan kan je toch een beetje moeite doen voor de mensen die daar een hele dag voor uw winst staan
Ik weet goed genoeg dat er zonder marshals geen wedstrijd is en ik vind het ook belachelijk dat ze zo weinig respect krijgen (bvb dit geval in Spa), maar enerzijds is het toch uw eigen keuze om daar te gaan staan.
Old 01-08-2006, 11:19
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite

En dan Kurt Mollekens: " So, I think our team was shit, the car was shit and the drivers were shit"
Heeft die dat echt zo gezegd
Old 01-08-2006, 14:27
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Ik weet goed genoeg dat er zonder marshals geen wedstrijd is en ik vind het ook belachelijk dat ze zo weinig respect krijgen (bvb dit geval in Spa), maar enerzijds is het toch uw eigen keuze om daar te gaan staan.
Als iedereen zo denkt dan houd ge geen marshalls meer over.

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules