|
#46
|
||||
|
||||
Loix eerste deelname: opgave
Loix tweede deelname: Dakar bereikt. Met deze finish is het objectief, bij de eerste 10, niet gehaald - en da's natuurlijk jammer. Ook Dakar is een gemotoriseerde sport, waar je door pech, fouten enz. teruggeslagen kunt worden. Belangrijk is dat Freddy de hele rit heeft uitgezeten en zodoende weer heel wat ervaring heeft kunnen opdoen die hem van pas zal komen bij de volgende edities. Dus, hoort Loix thuis in Dakar? Vaneigens. |
#47
|
|||
|
|||
Een deel van de pech heeft hij zelf veroorzaakt door koprol met zijn buggy in de duinen (rit 7).
|
#48
|
||||
|
||||
Bedoel je die defecte benzinepomp die hij kreeg na de koprols? Wie zegt dat hij dat niet gehad zou hebben zonder koprols? Een bezinepomp, gaat dat stuk van een koprol te doen...
__________________
- http://www.wrcplace.be - |
#49
|
||||
|
||||
Dat is er grote vraag. Die koprol was aan een lage snelheid... wie weet is het daar van? wie weet van niet.
__________________
http://fhfoto.wordpress.com: Kijk uit voor het vogeltje |
#50
|
||||
|
||||
Als uw pomp geen benzine meer te slikken krijgt omdat hij op zijn dak ligt wel hé...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#51
|
||||
|
||||
Mss wel ja, maar volgens mij heeft de buggy niet echt op zijn dak gelegen, zijkant dacht ik te zien op dat beeld... nuja swat closed
We zijn aant zeveren
__________________
- http://www.wrcplace.be - |
#52
|
|||
|
|||
In dit artikel (pitstoptv.be) is sprake van 3 koprollen.
|
#53
|
||||
|
||||
Inderdaad.
Wat er ook van zij. Mannen als Loomans starten gematigd met als doel uit te rijden, de valkuilen te vermijden enz. Wanneer er dan een mooie klassering uit de bus komt, is dat mooi meegenomen. Loix start met een objectief: de top-10. Hierdoor valt hij continu aan - Loix is nu eenmaal zo - waardoor het risico per definitie groter is. Het is simpel. Was het gelukt en liep er niks fout, dan was hij een held. Gaat het mis, dan is't een mislukking... De Bowler was en is niet berekend op dit soort van aanvallend geweld. Dit jaar was er die koprol. Volgend jaar er gewoon opnieuw vol voor gaan, is wat Freddy moet doen. "Lessons are always learned the hard way." |
#54
|
||||
|
||||
Je hebt groot gelijk, Huudo.
En nog iets: toen Schumacher enkele foutjes maakte in zijn Ferrari, hoorde hij dan ook niet thuis in de Formule-1 of zo? Ook de beste piloten maken fouten, niemand is perfect. Zoals Huudo zegt, ze trekken er een les uit... |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
- http://www.wrcplace.be - |
#56
|
||||
|
||||
Quote:
Met Loix net zo, maar dan omgekeerd. @ 206WRC-ke Maar natuurlijk dat het ooit zal lukken, daarom zijn we ook supporter he. |
#57
|
|||
|
|||
Op de website van de Freddy's fanclub vind je een 'officiële' reactie op het artikel in Uit:
Ik heb in het VTB-VAB-Magazine Uit van januari 2007 met verbazing het artikel “Woest in de woestijn” gelezen. Wellicht is het geheugen van die oudere mensen aangetast, maar in tegenstelling tot Jacky Loomans en Noel Essers wacht ik geen jaar om te reageren op de zever en de laster die ze in dat artikel, maar ook in diverse andere media tijdens de afgelopen Dakar over Freddy Loix rondstrooiden! Ik was vorig jaar immers ter plaatse en ik heb ook de voorbereiding van Dakar 2006 van dichtbij meegemaakt. Ik weet met andere woorden zeer goed dat er pertinente leugens in dat artikel staan, dat enkele opmerkingen zwaar overtrokken of totaal onjuist zijn en andere bemerkingen uitvergroot weergegeven werden. Vandaar deze reactie. Ik dacht dat de spirit van de Dakar vooral was : elkaar helpen… om te slagen in het grote avontuur. Voor sommige Belgen is dat blijkbaar niet het geval want Loomans en Essers zetten in de pers een lastercampagne tegen Freddy op. Zijn ze misschien gepikeerd dat al hun ervaring, hun meestal toch niet meer oplevert dan de status van “meeloper”? Stoort het hen misschien dat iemand die pas voor de tweede keer deelneemt wel grotere ambities heeft en zich ook in die zin al een paar keer liet opmerken? Zijn ze lastig omdat ze zelf nauwelijks de media halen, omdat ze in het verleden ook voor andere Belgische teams weinig lovende woorden hadden en nu (wegens onsympathiek) gemeden worden door bepaalde tv-zenders? Duidelijk is voor mij alvast dat deze gentlemen-drivers niet verdragen dat een landgenoot met ambitie hen komt storen. Dakar is blijkbaar alleen hun zandbak om in te spelen ! Dat ze enkele opmerkingen hebben over de samenwerking met Freddy Loix (vorig jaar) is hun goed recht, maar dat ze een jaar wachten om dat aan te klagen en er dan de eigen mediavriendjes voor inspannen om hun gal te spuwen is kleingeestig. Verwijten ze Freddy immers niet dat ze al zolang niets van hem hoorden… Door hun onterechte kritiek in de pers begrijp ik nu wel waarom Freddy enkele sponsoronderhandelingen voor zijn Dakar-project in België finaal niet met succes kon afronden. Dank u wel heren. Jacky Loomans en Noel Essers zijn in hun branche succesvol. Dat hebben ze bewezen door hun bedrijven uit te bouwen tot een succesvolle busines met Europese faam. Waar zou Freddy het in zijn hoofd halen om daar enige kritiek op te geven. Hij heeft immers een andere gave. Hij maakte van rallyrijden zijn beroep en daarin is hij snel tot het allerhoogste niveau kunnen doorstoten. Zij die daarin één keer per jaar en zonder veel ambities actief zijn zeggen nu wel hoe Freddy het moet doen… begrijpe wie kan. Dat Freddy na 44 uren wachten (op hulp) lag te slapen toen ze uiteindelijk toekwamen is toch begrijpelijk zeker. Als de zo ervaren Essers tijdens die tocht geen drie banden stuk reed en zijn truck ook nog eens op zijn zijde draaide was Freddy wellicht nog wakker geweest. Trouwens over die zogezegde ervaring gesproken, moest Loomans vorig jaar niet opgeven na een koprol en met een opgeblazen motor? Had hij dan ook niet geluisterd naar die specialisten binnen het team? Freddy’s Bowler moest er dan toch niet zo erg aan toe zijn dat Jacky dit jaar die oudere versie gebruikte om zelf deel te nemen i.p.v. zijn eigen Wildcat. Blijkbaar is die nu ook vergeten dat de “tussenboite” van zijn Bowler ten huize Loix gratis gemaakt werd, aangezien zijn mechaniekers er… geen tijd voor hadden. Bovendien huurde Freddy de Bowler. Ken je nog preparateurs die hun klanten in de pers afbreken omdat ze slechts 1/3 van de race konden rijden? Dat Freddy te agressief aan de vorige Dakar begon klopt ook niet. Ook andere Bowler-teams (die op het moment van zijn opgave ver achter hem lagen en dus zeker niet doorgeduwd hadden) bewezen dat bepaalde onderdelen te broos zijn om Dakar te halen. Net voor de zware zandstroken (de beslissende ritten) had men enkele cruciale onderdelen preventief moeten vervangen. Maar nee… zij wisten het door hun ervaring beter. Trouwens wat hadden ze bij als reserveonderdelen ? Als je in de Loomans-camion de persoonlijke spullen, de banden en al die dozen chips weg nam, wat lag er dan nog in? Een koffer met enkele tangen en schroevendraaiers ? Trouwens van agressie gesproken : is Jacky niet de man die enkele jaren geleden uit frustratie iemand van de organisatie aanreed op het podium, hoewel hij daar niet meer mocht komen wegens… uit koers genomen! Is dat ook niet de man die het elk jaar wel met iemand (organisatie, concurrent, pers…) aan de stok heeft ? Blijkbaar lukt het hen niet zo goed om 14 dagen zonder de macht te zitten, die ze op het thuisfront hebben. Zeggen dat Freddy te lui was om zelf de handen uit de mouwen te steken is ook al lachwekkend en werd in het rallywereldje op hoongelach onthaald. Want daar weet iedereen dat Freddy in het verleden al vaak in koers kon blijven enkel en alleen omdat hij door zijn technische kennis eigenhandig een noodreparatie uitvoerde. Hij heeft dat trouwens ook vorig jaar onderweg naar Tan Tan geprobeerd, maar met weinig middelen en een vastgelopen Bowler was er weinig te beginnen. Blijkbaar apprecieerden ze ook niet dat hij toch 44 uren bij de Bowler bleef zitten. Of hadden ze liever gehad dat hij hem “als een vedette” meteen achterliet, waardoor hij dan wellicht snel van eigenaar zou gewisseld zijn en in de handen zou gevallen zijn van de nomaden die zeker op de loer lagen. Het ergste van alles vind ik echter nog de pers zelf. Vorig jaar kon Marc Cornelissen (Belang Van Limburg) dankzij Freddy en de steun van enkele sponsors gratis mee naar Dakar. Nu brengt ook hij deze “sensatie” stukken in de krant. Uiteraard mag hij schrijven wat andere mensen vertellen of denken, maar een goede journalist zou toch enig weerwerk moeten bieden aan geruchten waarvan hij weet (hij was vorig jaar ter plaatse) dat ze niet kloppen of sterk overdreven zijn. Uiteraard is het gemakkelijk om leesvoer van collega’s gewoon over te nemen. Want in wezen is deze hetze opgezet door een andere mediaman. Johan De Brouwer zat vorig jaar in de persjeep van Loomans. Van die crew werd verwacht dat ze in geval van problemen hulp zouden bieden aan Freddy en Jacky. Maar neen … meneer weet niet wat het woord team wil zeggen, zette zijn GSM af of antwoordde niet en reed door in de zin van fuck you, ik heb geen goesting, ik kom me hier 14 dagen amuseren. Deze mensen zullen ook na 50 deelnames de echte spirit van Dakar niet aanvoelen. Omdat Freddy hem dat toen ook gezegd heeft, pakt deze paparazzi hem nu terug op een achterbakse manier. Weet hij ook dat Jacky Loomans en Noel Essers zich tijdens deze Dakar meermaals verontschuldigd hebben t.o.v. Freddy omdat ze verveeld zaten met de bewuste artikels? En ook toegaven dat hun woorden in dat “sterk overdreven stuk” niet correct weergegeven waren ? Zo zie je maar weer ... Zelfs in een boekje als 'Uit' zijn ze blijkbaar op sensatie uit! |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|