De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-02-2007, 16:04
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Je behaalt niet zomaar een licentie. Theoretische en praktische proeven. Je komt er heus niet met een brevet van 25 m. schoolslag
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 22:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Daarmee dat fietserke Virenque in een GT Viper mocht stappen in 2005 tijdens de 24u van Spa zeker?

Neenee dat is een andere discussie, maar die "amen " van mij over Mark's post was volledig positief bedoeld. Ik ben het met hem op alle fronten eens. En dan vooral over het punt als er iets fout gaat. Ik zie de pers al bezig als een 15 jarige sneuvelt in een wedstrijd...

En waarom is de drang er toch om met alles steeds vroeger en vroeger te beginnen. Ik vind die evolutie van de maatschappij ronduit zorgwekkend....
Vroeg rijp is in veel gevallen vroeg rot
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 23:09
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Dat punt over misgaan vind ik niet opgaan. Dat haalt in negatieve zin zowiezo de media en veroorzaakt een discussie, of dit nu een 15-jarige is of een 55-jarige. Het zal altijd gaan om hoe het ongeluk gebeurt is, niet om wie er verongelukt is.

Verder vind ik ook het punt vroeg rijp en vroeg rot uit de lucht gegrepen; waar baseer je dat op?

En je kan stellen waarom zo vroeg beginnen, ik zeg dan waarom wachten? Als iemand de middelen, de motivatie en de mogelijkheden heeft, en daarnaast ook nog een gezond portie talent, waarom zou je hem dan moeten tegenhouden? Ik zie dat als een tragische manier om jeugdig talent hun mogelijkheden te ontnemen.
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 23:45
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Dat punt over misgaan vind ik niet opgaan. Dat haalt in negatieve zin zowiezo de media en veroorzaakt een discussie, of dit nu een 15-jarige is of een 55-jarige. Het zal altijd gaan om hoe het ongeluk gebeurt is, niet om wie er verongelukt is.
Sorry maar als een 15 jarige 'race' piloot verongelukt in een crash op het circuit... dan zal de media wel iets feller reageren dan bv. bij een piloot van 30 a 40 jaar. Wat gaat er dan geschreven worden "RACEPILOOT VAN 'AMPER' 15 JAAR VERONGELUKT IN CRASH" ... IS DIT NOG WEL VERANDWOORD OP ZO'N JONGE LEEFTIJD RACEN... zoiets zul je dan wel kunnen lezen, en geeft een zeer negatief beeld van de autosport naar mijn mening.

Ik hoop natuurlijk niet dat zoiets gebeurt, maar stel 'als' het eens gebeurt wat altijd kan in een sport als deze... zit je wel met een zwarte wolk boven je hoofd hoor...
Reply With Quote
Old 16-02-2007, 00:18
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

en nu ikke : "amen"

ik heb het vroeger altijd raar gevonden dat je over "een geldig rijbewijs" moest beschikken om te racen. De twee dingen hebben weinig met elkaar te maken, we rijden op circuit met voertuigen die een beetje lijken op die die we op straat gebruiken, maar verder stopt de vergelijking wel.

Als Niels Lagrange het vertrouwen van Guino krijgt en blijkbaar nu al snel onderweg is, dan kan ik alleen zeggen..... Proficiat !!!

Wat is (op dit gebied) uiteindelijk het verschil tussen karting en autosport? Wat mij betreft weinig.
Old 16-02-2007, 19:17
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Wat moeten we dan eigenlijk zeggen van 4-5 jarigen die in een 80cc 2 takt kart zitten? Minder gevaarlijk dan in een auto? Dacht het niet.
Old 16-02-2007, 20:15
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie

In de hele discussie komt enkel de leeftijd en verantwoordelijkheid (van jonge mensen) terug. Indien iemand goed wordt begeleid en lichamelijk fit is zie ik geen enkel probleem, echter bij veel van mijn leeftijdsgenoten ontbreekt het met regelmaat aan verantwoordelijkheid, er zijn genoeg gele vlag situaties op te noemen die geneneerd zijn, en over lichamelijke fitheid maar niet gesproken .
Reply With Quote
Old 17-02-2007, 16:09
dumy777 dumy777 is offline
De Paddock Rookie

Wel ik rij zelf al van mijn 15j op het circuit, en ik was net 16j geworden wanneer dat ik mijn eerste wedstrijd reed, wel kijk.
Ik heb nog geen groote ongevallen veroorzaakt(denk ik)
nee; het gaat allemaal hoe volwassen je bent aan een bepaalde leeftijd

daar draait alles om, je hebt veel grote talenten en ze zijn zeer snel maar kunnen met moeite 5 ronden rijden zonder ongevallen

dat is mijn mening

En laat diene gast gewoon met rust

thanks
Reply With Quote
Old 17-02-2007, 21:51
B&S Racing's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by B&S Racing View Post
In de hele discussie komt enkel de leeftijd en verantwoordelijkheid (van jonge mensen) terug. Indien iemand goed wordt begeleid en lichamelijk fit is zie ik geen enkel probleem, echter bij veel van mijn leeftijdsgenoten ontbreekt het met regelmaat aan verantwoordelijkheid, er zijn genoeg gele vlag situaties op te noemen die geneneerd zijn, en over lichamelijke fitheid maar niet gesproken .
Quote:
Originally Posted by dumy777 View Post
Wel ik rij zelf al van mijn 15j op het circuit, en ik was net 16j geworden wanneer dat ik mijn eerste wedstrijd reed, wel kijk.
Ik heb nog geen groote ongevallen veroorzaakt(denk ik)
nee; het gaat allemaal hoe volwassen je bent aan een bepaalde leeftijd

daar draait alles om, je hebt veel grote talenten en ze zijn zeer snel maar kunnen met moeite 5 ronden rijden zonder ongevallen

dat is mijn mening

En laat diene gast gewoon met rust

thanks
Wellicht dat mijn zinsopbouw niet correct is, maar met "mijn" leeftijdsgenoten bedoel ik mensen van 30+
Reply With Quote
Old 18-02-2007, 02:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Eerste Nederlandse 15-jarige, behaald racelicentie.

Eindelijk was het dan zover. Na 3 jaar zeer actief te zijn op het circuit van Zandvoort, mocht Marth de Graaf, in een Dacia, examen doen voor zijn racelicentie. Marth rijdt al vanaf zijn twaalfde op het circuit van Zandvoort.

http://www.dnrt.nl/algemeen/bericht.php?nieuwsid=3494
Niets tegen die Marth de Graaf of Niels Lagrange maar deelnemen aan wedstrijden gaarne vanaf 18+. Die mening mag ik toch nog wel hebben?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-02-2007, 03:11
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Als er een minimum leeftijd er moet komen, moet er dan ook een maximum leeftijd komen.

Wie laat je toe en wie niet? Dat is de vraag. Iemand die jong (onder 18) met talent en die snel is en eigenlijks nooit brokken maakt of iemand die boven de 18 is of zelfs boven de 50 en die geen talent heeft en veel brokken maakt. Dan mag van mij de jonge talent een race-licentie krijgen. Je moet toch niet voor niks eerst examens doen voordat je een race-licentie hebt.
Reply With Quote
Old 18-02-2007, 03:48
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Niets tegen die Marth de Graaf of Niels Lagrange maar deelnemen aan wedstrijden gaarne vanaf 18+. Die mening mag ik toch nog wel hebben?
Tuurlijk, maar wel met een onderbouwing Ik vond je eerste onderbouwing, afgezien van het punt van 'wat als zo'n jonkie iets overkomt', nog niet overtuigend. Prove me wrong
Reply With Quote
Old 18-02-2007, 14:31
B&S Racing's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ik heb geen probleem met deze mening maar ik zie geen argumenten waarom?
Ik ben mening dat leeftijd geen rol speelt mits aan een aantal randvoorwaarden word voldaan!

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
Als er een minimum leeftijd er moet komen, moet er dan ook een maximum leeftijd komen.

Wie laat je toe en wie niet? Dat is de vraag. Iemand die jong (onder 18) met talent en die snel is en eigenlijks nooit brokken maakt of iemand die boven de 18 is of zelfs boven de 50 en die geen talent heeft en veel brokken maakt. Dan mag van mij de jonge talent een race-licentie krijgen. Je moet toch niet voor niks eerst examens doen voordat je een race-licentie hebt.
Je laat iedereen toe die fysiek en mentaal ruim voldoende in staat is om deel te nemen. Natuurlijk is er een beneden grens, 15 jaar?, maar deze is volgens mij zeker geen 18 jaar. En natuurlijk is er een bovengrens, 85 jaar?. Volgens mij valt of staat alles met het type competitie en de fysieke en mentale staat waarin iemand verkeert.
Reply With Quote
Old 18-02-2007, 16:09
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

als het echt zo erg is, dat je geen talent hebt, en een brokkenpiloot bent, zal je ook wel geen licentie krijgen he. anders zou het hele licentiesysteem maar overbodig zijn
Old 18-02-2007, 23:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by B&S Racing View Post
Ik heb geen probleem met deze mening maar ik zie geen argumenten waarom?
Zie bericht 9 in deze thread

@Bramzel,

Er zijn nog wel wat andere argumenten te bedenken om een tegenstander van kinderen in de racerij te zijn.

Als we het over 14- of 15-jarigen hebben dan kun je zelfs spreken over kinderarbeid. Autosport is niet bepaald charitatieve stroming binnen onze maatschappij Als iemand ergens gaat rijden dan zal een ander daar geld aan verdienen. Dus als een 15-jarige gaat rijden voor een team in de FR 1.6 of ergens anders dan zal het team of de eigenaar van het team daar toch een bepaalde omzet/winst op pakken. Autosportteams zijn niet meer dan bedrijven, m.a.w. je zou een 15-jarige als een werknemer kunnen zien. Volgens mij is dat nog steeds verboden in de westerse samenleving.

Als ik de experts mag geloven is karting de beste leerschool voor een verdere carriere in de autosport. Laat die kids lekker tot 18 jaar wat spelen in de karts, dan komen ze met meer bagage richting de autosport. Dat kan de autosport alleen maar ten goede komen.

Snap overigens de FIA op dit punt niet, normaal zijn die roomser dan de paus maar op dit punt doen ze helemaal niks. Misschien nog niet, wellicht dat eerst het spreekwoordelijke kalf verdrinken voordat men in Parijs wakker schiet.

Ach, er zijn zoveel argumenten te bedenken waarom minderjarigen niet in de autosport thuishoren.........zowat een oneindige discussie. Voorstanders van minderjarige in de autosport kunnen precies hetzelfde
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules