De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-02-2007, 23:35
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat je in België vanaf 15 mag werken als student... 15, 16, weet ik zo exact niet.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 00:18
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Zie bericht 9 in deze thread

@Bramzel,

Er zijn nog wel wat andere argumenten te bedenken om een tegenstander van kinderen in de racerij te zijn.

Als we het over 14- of 15-jarigen hebben dan kun je zelfs spreken over kinderarbeid. Autosport is niet bepaald charitatieve stroming binnen onze maatschappij Als iemand ergens gaat rijden dan zal een ander daar geld aan verdienen. Dus als een 15-jarige gaat rijden voor een team in de FR 1.6 of ergens anders dan zal het team of de eigenaar van het team daar toch een bepaalde omzet/winst op pakken. Autosportteams zijn niet meer dan bedrijven, m.a.w. je zou een 15-jarige als een werknemer kunnen zien. Volgens mij is dat nog steeds verboden in de westerse samenleving.

Als ik de experts mag geloven is karting de beste leerschool voor een verdere carriere in de autosport. Laat die kids lekker tot 18 jaar wat spelen in de karts, dan komen ze met meer bagage richting de autosport. Dat kan de autosport alleen maar ten goede komen.

Snap overigens de FIA op dit punt niet, normaal zijn die roomser dan de paus maar op dit punt doen ze helemaal niks. Misschien nog niet, wellicht dat eerst het spreekwoordelijke kalf verdrinken voordat men in Parijs wakker schiet.

Ach, er zijn zoveel argumenten te bedenken waarom minderjarigen niet in de autosport thuishoren.........zowat een oneindige discussie. Voorstanders van minderjarige in de autosport kunnen precies hetzelfde
Kinder arbeid? Sinds wanneer valt sport onder kinderarbeid? Daarnaast mag je als 15-jarige al een beperkt aantal uren werken, dus dat gaat nog niet eens op in dit verhaal.

Als je op die manier moet zoeken naar argumenten moet je toch eens over je standpunt nadenken. Ook vind ik dat je moet ophouden met het kleineren van deze jeugdige rijders: 'de kids lekker laten spelen met karts' vind ik nou niet echt een opmerking die deze jonge coureurs eer toe doet.

Als de FIA er niets aan doet of over zegt zou je jezelf misschien kunnen realizeren dat ook zij in deze kwestie geen enkel probleem zien.

Verder redeneer je weer verder over talloze argumenten, maar noem je ze wederom niet. Een kleine bloemlezing uit deze zo te horen enorme lijst argumenten is dan toch niet zo moeilijk?
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 01:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Als de FIA er niets aan doet of over zegt zou je jezelf misschien kunnen realizeren dat ook zij in deze kwestie geen enkel probleem zien.
Realiseren Nee, de FIA ziet idd nog geen probleem in 14-, 15- of 16-jarigen achter het stuur. Let wel, nog niet. Enkele voorbeelden dat de FIA zeer flexibel is in haar visie zijn bijvoorbeeld:

-Dood en autosport: Zie al de gebeurtenissen/reglementen/circuit aanpassingen na mei 1994.
-Milieu en autosport: De FIA zet vol in op groen, daar las je 5 jaar geleden niks van uit de mond van Mosley of andere FIA-bonzen.

Ik wens het geen enkele ouder toe maar ik benieuwd naar de algemene media-respons als we de eerste minder-jarige in een bodybag van het circuit kunnen verwijderen. Keihard, maar wel bittere realiteit als het eens zover is.....

Idd kan ik een hele lijst opsommen waarom een minderjarige niet achter het stuur moet zitten van een racewagen. Waarom zou ik het intikken? Om een of andere Bramzel te plezieren? Dit lijkt me echt een discussie voor in real life..........diverse partijen die een debat voeren over een bepaald thema. Het liefst een keihard debat en na afloop een pint aan de toog

Sinds wanneer valt sport onder kinderarbeid? Nee, sport is arbeid.....of doen al die topsporters, in welke sport dan ook, al hun inspanningen voor een beker en een eervolle vermelding? Let wel, van een budget dat zo'n 14- of 15-jarige met zich meebrengt kan een team blijven leven of bestaan. Gezien de huidige reglementen is daar niets mis mee. De vraag is: is dat een situatie die we in de toekomst moeten blijven tolereren?

Iemand onder de 18 is en blijft een kind, dat is nu eenmaal wetgeving. Ikzelf heb totaal geen behoefte om te kijken naar de verrichtingen van kinderen. In welke sport dan ook
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 01:17
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Idd kan ik een hele lijst opsommen waarom een minderjarige niet achter het stuur moet zitten van een racewagen. Waarom zou ik het intikken? Om een of andere Bramzel te plezieren?
Dat is echt de meest doelloze opmerking die ik in een lange tijd gehoord heb. Volgens mij is dit een discussieforum. Discussies voer je meestal met argumenten. Laten we allemaal meningen gaan rondgooien zonder argumentatie, daar wordt dit een beter forum van.

Wat is een mening waard zonder onderbouwing?
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 01:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Dat is echt de meest doelloze opmerking die ik in een lange tijd gehoord heb. Volgens mij is dit een discussieforum. Discussies voer je meestal met argumenten. Laten we allemaal meningen gaan rondgooien zonder argumentatie, daar wordt dit een beter forum van.

Wat is een mening waard zonder onderbouwing?
Voor de rest ben je het dan met me eens? Want daar geef je geen commentaar op. Wie zwijgt stemt toe?

Mijn belangrijkste argument blijft nu eenmaal minderjarigen en trammelant bij ongevallen. De rest is voor mij een bijzaak in deze discussie
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 11:36
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Nee, hij die zweeg was even overdonderd door je reactie. Ik zal het onthouden, je kan hier alles zeggen zonder onderbouwing als je het maar 'bijzaak' vind.

Zoals het nu lijkt zijn dus je enige argumenten minderjarigen en trammelant bij ongevallen. Meer kan je er blijkbaar niet opnoemen. En die twee dingen zijn inderdaad dingen waar problemen in voor kunnen komen, maar dat weegt in mijn optiek niet op tegen de vele voordelen die hier door de voorstanders zijn opgesomd. Oh, en dat was als onderbouwing van een standpunt, niet om iemand te plezieren...
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 15:12
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Ik denk dat het vooral gaat om de principiële discussie of autosport moet openstaan voor kinderen. Een 15-jarige is een kind. Karting is bij uitstek de plek waar kinderen "kunnen proeven" aan autosport.

Als rijder heb ik er geen enkel bezwaar tegen om strijd te leveren tegen 15-jarigen, of er van te verliezen.

Als marshal heb ik er absoluut geen zin in om met kinderlijken rond te zeulen.

Waar ligt de grens? Als 15 OK is, is 12 dat dan ook? Of 7? Op basis van welk argument dan? Wie bepaalt op welke gronden welke grens moet gelden?

Ik herinner me Tom Chilton in Engeland. Reed ook al rond op zijn 15e. Mocht wel rijden, maar als hij de pits in kwam werd hij door de pitlane marshals onverbiddelijk naar zijn box verwezen, want hij was te jong om in de pitlane te verblijven....

Het probleem zit ook in het buitenland. Als iemand in Duitsland op 13-jarige leeftijd een EU licentie behaalt KAN je hem niet weigeren in de rest van Europa.
Old 19-02-2007, 16:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
In NASCAR is de regel al ingevoerd dat je 18 moet zijn voor Bush, Nextel cup of craftsman truck series.

Reply With Quote
Old 19-02-2007, 17:52
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
In NASCAR is de regel al ingevoerd dat je 18 moet zijn voor Bush, Nextel cup of craftsman truck series.
En die regel mag de FIA/SRO/ACO e.o. allemaal doorvoeren, nuja das mijn mening.
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 18:23
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie

Sinds wanneer heeft leeftijd iets met maturiteit te maken ????

Als je niet anders kan dan "hokjesdenken" dan zal er nog veel talent verloren gaan.

@ Mark,
De fietsenhandelaar verdient ook geld aan de jongens die gaan wielrennen.
En de hobbywinkel verdient ook ook aan de meisjes die leren breien.
Met andere woorden, die reply slaat echt nergens op.
Reply With Quote
Old 21-02-2007, 00:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Meer kan je er blijkbaar niet opnoemen.
Jawel, ik heb aan 1 hand niet genoeg Maar ik heb geen zin om het hier te laten ontaarden in een flamewar tussen een Nederlander in Zweedse huurlingendienst en een Nederlander in Duitse huurlingendienst. De rest van mijn bezwaren weegt niet op qua zwaarte t.o.v. "Kinderen in autosport, liever niet".

Als we in deze discussie allebei 1 standpunt mogen verdedigen dan kies ik resoluut voor: Autosport is voor minderjarigen verboden gezien de verzwaarde media-impact (en de eventueel verstrekkende gevolgen) als we een noodlottig ongeval hebben met een minderjarige op het circuit.

Welk standpunt neem jij voor een dergelijke discussie indien we een dergelijke discussie in real life zouden kunnen voeren?

Een discussie voeren waarbij iedere partij maar 1 standpunt mag gebruiken is weleens leuk om te doen. Via een forum en zonder objectieve "debatleider" is dat niet te doen In real life kom je dan terecht in een vlijmscherpe, keiharde en faire discussie. 1 winnaar, 1 verliezer en vooral geen lullig polder-compromis!
Reply With Quote
Old 21-02-2007, 01:08
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Praat er maar weer omheen. Ik heb genoeg gezien in deze discussie...
Reply With Quote
Old 21-02-2007, 10:24
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

Zeg mannen, een ander vraagje...
Willen jullie ooit nog een Belg zien in de F1?
(en neen, dit is niet off topic)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules