De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-04-2002, 18:34
LSD LSD is offline
De Paddock Rookie

Gij doet dat goed Oneliner.
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 19:16
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular

Wat dat rechts voorbijsteken in Amerika betreft: dat is daar gewoon toegelaten: het linkervlak is niet per definitie voor de snellere chauffeurs. Daarnaast ben ik voor een nultolerantie en veel meer controles.
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 20:30
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Omdat ze u verdomme op zo'n baan na een klapband bij 130 of 140 bij elkaar kunnen keren, daarom! Stel ge doet 50km aan gemiddeld 120km/u dan duurt dat 25 minuten, bedraagt je snelheid 90km/u dan doe je er 33 minuten over... 8 minuten verschil, niet veel, maar je overlevingskansen bij een ongeval zijn *stukken* groter en dat is onbetaalbaar. Als je dit een bananenrepubliek noemt moet je er ook rekening mee houden dat je in zo'n republiek nog nauwelijks lange rechte onbewoonde stukken hebt, en dat de tijd die je wint door hier en daar eventjes je gaspedaal diep in te drukken zo goed als nihil is omdat 5 kilometer verderop het volgende dorp begint of de volgende scherpe bocht eraan komt.

U overal aan de snelheden houden is misschien niet plezant, dat weet ik goed genoeg, maar door serieus te snel te rijden speel je met je eigen leven (en met dat van anderen); en op minder dan een seconde kan het allemaal voorbij zijn...het zal jouw of iemand in je omgeving maar overkomen, dat spreek je ook zoals mij.
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 22:39
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ga hier nie aan meedoen aan die discussies want ik ben een bumperplakker, laagvlieger, enz... maar nooit hard in de bebouwde kommen, altijd op de snelweg en ik doe toch zo een 80000 km per jaar he.
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 22:44
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Driesco
Ik ga hier nie aan meedoen aan die discussies want ik ben een bumperplakker, laagvlieger, enz... maar nooit hard in de bebouwde kommen, altijd op de snelweg en ik doe toch zo een 80000 km per jaar he.
Waarvan 70.000 op het circuit. LOL

C U
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 23:31
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Sorry hé Stipey, maar hiere, in den buiten, hebde nog genoeg baantjes die onbebouwd zijn zenne.

Het geen er bij mij ni ingaat is dat er plaatsen zijn, bewoond, waar ge 90 moogt doen, en onbebouwd, waar ge maar 70 moogt doen.
En ik kakn u er ook bij vertellen dat er bij geen van beide scherpe bochten inzitten. In mijn ogen, als er een wet wordt opgestelt, moet ge die fair en juist uitvoeren ook.
En ni zeggen van, nu kan het, maar nu weer niet.

Neen, ofwel 70 ofwel 90....
Old 11-04-2002, 23:50
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

'k versta uw commentaar wel, maar ge moet dat zelf eens voor een heel land overal consequent gaan beoordelen, da's niet simpel. Temeer omdat de omstandigheden altijd anders zijn, als't bijvoorbeeld na 14 dagen voor den eerste keer regent en de weg is spiegelglad kan 70 op die plaats nog te snel zijn, etc. Onmogelijke zaak om altijd en overal een juiste maximumsnelheid te bepalen, die bestaat immers niet eens, maar er moet nu eenmaal een bord staan of het verkeer zou onleefbaar zijn. Probeer uweigen daar niet teveel aan te storen, die 20km/u gaat u immers niet veel vertragen... 70km/u is en blijft immers al een behoorlijke snelheid, maar als ge in uw autozetel zit lijkt dat helemaal niet zo ik weet dat goed genoeg....
Reply With Quote
Old 11-04-2002, 23:58
Oneliner's Avatar
Administrator

Dat ze dan overal gewoon 70 zetten hé...
Tegenwoordig ligt de "spelingslimiet" al boven de 10km/h dusja, why not...
Old 12-04-2002, 00:16
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Da's volgens mij wat Steveart voorstelde, maar er zijn niet veel mensen die zo'n mening delen
Reply With Quote
Old 12-04-2002, 01:16
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Over het algemeen is er maar 1e regel voor mij part.
NOOIT te hard in een bebouwde kom, en een beke hoffelijk tegenover fietsers en voetgangers. IK cross al jarenlang per jaar ongeveer 6000 Km met mijn fietske door Antwerpen, en ik heb in die tijd al meer voor mijn leven moeten vrezen dan dat leden van depaddock al verkeersboetes hebben gehad zene.

Dat mensen op snelwegen (te) hard rijden heb ik weinig of niks op tegen, omdat daar enkel mensen in auto's en vrachtwagens zijn die toch iets of wat van bescherming rond hun hebben. Fietsers en voetgangers daarentegen.

airco
Old 12-04-2002, 10:51
Oneliner's Avatar
Administrator

Wat ge zegt. Ik fiets ook veel me et veloke, enja, den airco heft daar wel een punt.
Ge kunt soms minuuuuuuten wachten eer er ene is die zo vriendelijk is om even te stoppe...
Old 12-04-2002, 11:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Och daar hebek het nog nie over, tijd is het minste van mijn zorgen. Ik heb het zo eerder over nekeer over hunnen schouder kijken als ze afdraaien, om zo dode hoek voor het allergrootste deel uit te schakelen. Spiegel is 1 ding zene, maar ge ziet daar gewoon nie alles in.
Old 12-04-2002, 11:19
Oneliner's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Och daar hebek het nog nie over, tijd is het minste van mijn zorgen.
Behalve als ge u overslapen hebt en aant crossen zijt me uw veloke...
Old 12-04-2002, 11:48
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ach ja, kzijn liever ergens te laat dan overreden worden door nen auto zene. Zoals ik al zei, tijd is het minste van mijn zorgen.

airco

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules