![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
uitslag race 1:
1. Sebastian Vettel (Carlin Motorsport) 23 ronden in 43m28.299s 2. Benjamin Hanley (Prema Powerteam) + 8.406 3. Alvaro Parente (Tech 1 Racing) + 11.677 4. Alvaro Barba (Draco Racing) +12.414 5. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) + 13.114 6. Marco Bonanomi (RC Motorsport) + 21.008 7. Giedo van der Garde (Victory Engineering) + 34.159 8. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi) + 34.949 9. Guillaume Moreau (KTR) +39.699 10. Miguel Molina (Pons Racing) +42.387 11. Betrand Baguette (KTR) + 45.596 14. Yelmer Buurman (Fortec Motorsport) +49.211 21. Michael Herck (Comtec) + 1:04.025 22. Xavier Maassen (Prema Powerteam) +1:07.516 Debutant Buurman en Herck doen het beter dan Maassen, zonder noemenswaardige testen vooraf. Maassen heeft wederom de traagste kwalificatie-tijd en het laagtse gemiddelde in de race. Dit in tegenstelling tot zijn collega Hanley bij Prema ![]() Baguette lijkt een aardige race te hebben gereden van 26 naar 11!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#17
|
||||
|
||||
een plaatsje hoger, en hij stond op pole voor race 2
![]()
__________________
|
#18
|
||||
|
||||
Baguette lag al na de 1ste ronde op plek 11 en heeft dus niet veel beter gedaan.
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Bijden KTR wagens lagen ronden lang op P 10 en P11, Moreau was zeer snel en is nog voorbij Move geraakt en is zo dus 9e geworden. Wat er dus voor zorgt dat er een KTR bolide op de 1e startrij staat om 13.00u! Net nu Mollekens er nie bij is, BTCS verplichtingen... Buurman was zeer goed, reed heel strak tijdens de race! Vandaag is het zeer mooi weer hier, een warm zonnetje én een masse volk dat aan het toestromen is! |
#20
|
||||
|
||||
Buurman heeft op zondag nog beter gereden en eindigde zeer knap 9e! De eerste punten voor Fortec in de World Series zijn zo een fijt!
In het allerbeste geval (het slechtste geval voor Richard Philippe) rijd Yelmer tijdens de prestigieuze GP van Monaco nog een race voor Fortec als invaller dus voor Phillippe die in Monza z'n hand brak en nog steeds moet herstellen... Meer: http://www.autosport.nl/actueel/news...65&rubriek=int De 2e race was er een héél korte voor Baguette, hij werd in de 1e bocht rondgetikt en belande zachtjes in de banden. Hij kon z'n weg verder zetten en reed op enkele ronden het gat dicht naar de laatste, stak makelijk één voor één de laatste 3 van het veld voorbij, maar toen gebeurde er een incident waarin ze de achter vleugel van z'n KTR bolide in flarden reden... Opgave in de pit... De andere KTR pion, Fransman Morea stond dus 2e op de grid en kwam de 1e bocht door als 5e, na enkele ronde lag hij 4e en deze plaats heeft hij kunnen behouden tot aan de eindstreep. Maar het was niet zo simpel als het lijkt, want Moreau had 25min lang enorme druk in rug van Barba (Draco) die hem rond na ronde bestookte met inhaalmaneuvers... Eénmaal werd het heel warm toen Barba en Moreau 3bochten lang deur aan deur naast mekaar dueleren, maar weer hield de KTR Dallara stand voor de Draco bolide van Barba. Tevreden gezichten dus bij KTR waar eindelijk de eerste "échte" punten binnen zijn, na een weekend vol pech in Monza waar de bijde wagens razend snel waren. Langs de andere kant een teleurstelling voor Baguette die zaterdag net naast het ééne puntje van de 10 plaats greep én zondag in de start chaos werd rondgetikt... Van Der Garde was zeer teleurstellend tijdens de 2e race, hij reed gewoon z'n rondjes een hele race lang achterin het veld. Zeeeeer zwak, meer valt er niet over te zeggen... ![]() De dubbel van Epsilon met Valsecchi en Albuquerque in race 2 was wel een groots machtsvertoon! Ze reden bijden vlotjes weg tijdens de eerste 5 ronden en sloegen en enorme kloof, controleerden deze heel de race lang terwijl ze bij Epsilon aan de muur de posities bevriesden. Na de race deed Renault Sport een grootse controle op de wagens van het Baskische team, maar alles bleek volledig conform te zijn! Well done Epsilon! Result Race 2 1 - Davide Valsecchi - Epsilon - 23 laps 41'08"308 2 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 0"406 3 - Miguel Molina - Pons - 8"769 4 - Guillaume Moreau - KTR - 9"552 5 - Alvaro Barba - Draco - 10"332 6 - Sebastian Vettel - Carlin - 11"344 7 - Ben Hanley - Prema - 12"192 8 - Charlie Kimball - Victory - 13"767 9 - Yelmer Buurman - Fortec - 15"803 10 - Alvaro Parente - Tech 1 - 18"268 11 - Alejandro Nunez - Comtec - 35"175 12 - Daniil Move - Interwetten - 37"705 13 - Carlos Iaconelli - Pons - 38"093 14 - Pasquale Di Sabatino - GD - 38"676 15 - Mikhail Aleshin - Carlin - 39"023 16 - Ricardo Risatti - GD - 41"143 17 - Xavier Maassen - Prema - 46"182 18 - James Walker - Fortec - 46"508 19 - Giedo Van der Garde - Victory - 48"069 20 - Michael Herck - Comtec - 52"157 21 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'00"142 22 - Fairuz Fauzy - Cram - 1'29"023 23 - Clivio Piccione - RC - 1'39"910 24 - Milos Pavlovic - Draco - 1 lap 25 - Pippa Mann - Cram - 3 laps 26 - Salvador Duran - Interwetten - 3 laps Fastest Lap: Milos Pavlovic 1'44"827 DNF Julien Jousse Marco Bonanomi Bertrand Baguette Celso Miguez Last edited by Mr.Dallara; 07-05-2007 at 18:22. |
#21
|
||||
|
||||
Idd maar de oorzaak ligt iets gecompliceerder
![]() Een van de Herckjes heeft "bepaalde" uitspraken gedaan na de eerste F3 Eurowedstrijd gedaan op Hockenheim. Dat is dan weer verkeerd gevallen bij bepaalde personen (lees: MB). De Euro F3 series zijn eigenlijk niet meer en minder dan een klasse van de De Ster ![]() Gevolg is dat er her en der wat (aangetekende) brieven zijn verstuurd. Dus dat we Herck terug zien in de World Series zegt wel het e.e.a. ![]() Bron: mijn mailbox ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#22
|
||||
|
||||
Hi,
that was a great event ! I made a short Video of the Saturday. http://www.youtube.com/watch?v=mJiBxc9rnTw Greetings, Bernd |
#23
|
|||
|
|||
Hieronder mijn verslagje. Reeds gepost op f1journaal.be en vrl-simracing .be.
Qua fotokwaliteit kan ik niet wedijveren met bepaalde mensen die hier ongelooflijk materiaal posten en waarvan ik de foto's ook op andere fora ben tegengekomen. Maar allez, uiteindelijk heb ik mezelve dan maar eens geregistreerd hier om eens wat bijdrages te leveren op een forum waar ik al dikwijls als "guest" ben langsgeweest ![]() |
#24
|
|||
|
|||
Massa's en nog eens massa's volk (edit : 110.000 man over het weekend) kwamen er afgezakt naar de Ring voor de eerste "full meeting" van de Renault World series.In tegenstelling tot het Belgische publiek op Zolder, kon de F1 demo het Duitse publiek slechts matig boeien. In de voormiddag kreeg GP2 rijder en Renault "driver program"- rijder Lucas Di Grassi de kans om een moderne F1 aan de tand te voelen. In de namiddag kreeg oudgediende Christian Danner de Renault R26 V8 onder handen. Een kleine donut oefening maakte een einde aan de F1 demo en het Duitse publiek stroomde massaal op de tribunes voor de wedstrijden van de Formule Renault 3.5-liter. Met slecht één doel voor ogen : de winst zien voor Sebastian Vettel. Christian Danner : toch nog in een top F1 auto op zijn oude dag Een bewogen eerste race voor de big boys... hun tweede optreden in 2007. BMW "coming man" Vettel, die zojuist te horen kreeg dat hij vrijdag voortaan aan de zijlijn mag toekijken, had zich de pole toegeëigend en vertrok zonder problemen voor het pak aangevoerd door teamie Aleshin. Maar de Nurburgring bekomt Aleshin niet zo goed. Verleden jaar gaf hij de winst hier op een knullige manier uithanden en ook dit jaar spint hij, voor het hele pak. Dit zorgt voor de nodige paniek midden in het op hem toerazende peloton. Monza winnaar Duran en Piccione mogen de onmiddellijk kosten betalen. Aleshin spint voor het aanstormende peloton en zaait heel wat paniek Vettel : onstuitbare sant in eigen land Terwijl in het pak om de ereplaatsen wordt gevochten gaat Vettel er onstuitbaar vandoor en met een perfect uitgevoerde pitstop behoudt hij zelfs daar na de leiding. De zo gesmeekte winst voor het thuispubliek is een feit en Vettel is er duidelijk tevreden mee. Race 2 op zondag gaat er anders aan toe. De eerste 10 plaatsen zijn omgewisseld maar de erfgenaam van de pole, Molina, kan deze niet lang in handen houden. Eerst stormt Moureau langszij maar het is uiteindelijk Valsecchi die de voet het laatst op de rempedaal zet en naar de leiding duikt. Een leiding die hij niet meer zal afstaan. Albuquerque, 2-liter kampioen in 2006, doet de beste zaak door zich naar voren te wringen in een leidersquintet dat aan elkaar is gewaagd. De Red Bull gekleurde wagens van Albuquerque en Valsecchi maken er voor team Epsilon Euskadi een dubbel van. Man van de match : Felipe Albuquerque Onze landgenoot Baguette hees zich in de eerste race naar een verdienstelijke 11de plaats, midden in het peloton, maar kreeg al vroeg in race 2 een tik en moest opgeven met schade. Michael Herck, Roemaans -Belgische wonderboy, bekend van Bas Leinders F3 team, had nooit het echte ritme te pakken en kwam op geen enkel moment in het stuk voor. Baguette : op geen enkel moment op het voorplan De World Series 3.5 anno 2007 lieten zich hier onder de schaduw van de legendarische "Nordschleife" weer maar eens van hun beste kant zien en bevestigden de plaats die deze F1 "unplugged" heeft in het racelandschap. Last edited by buchinski; 11-05-2007 at 10:09. |
#25
|
|||
|
|||
Henki Waldschmidt : een goed begin maar weeral genekt door techniciteiten De jonge hotshots van de kleinere tweeliters zorgden voor twee actievolle wedstrijden. Met veel spins, crashes, mechanische pech en late remmaneuvers konden ze de toeschouwers geboeid houden. Twee namen om te onthouden : Nederlander Henki Waldschmidt en Fransman Charles Pic. Charles Pic, reeds in zolder in goede doen, won de belangrijke tweede manche. Belangrijk omdat Waldschmidt op de tweede plaats werd gedeklasseerd omwille van technische iregulariteiten. Des te belangrijker omdat Waldschmidt de eerste race moeiteloos op zijn naam had geschreven. Ook in Zolder kwam Waldschmidt al in aanvaring met de wedstrijdleiding en met deze nieuwe deklassering van de Nederlander doet Pic dus gouden zaken. Temeer omdat Hartley nooit echt in het stuk voorkwam en het talent moest ondergaan van NEC deelnemers als Mika Mäki en lokales als Leimer en Kechele. Maar het publiek genoot van een veld van 42 wagens waarin in alle echelons gestreden en geleden werd dat het een lieve lust was. |
#26
|
|||
|
|||
De meeting op de Ring bevalt mij wel aangezien je daar ondanks de grote toeloop geen claustrofobisch gevoel krijgt zoals op Zolder.
Albuquerque is mijn persoonlijke favoriet. Vind ik steengoed maar, dat wisten we al van verleden jaar niet? Verder was ik inderdaad ook onder de indruk van Buurman. Die heb ik verleden jaar op Spa ook een zeer goede race zien rijden in de Engelse F3 en die bevestigt hier dus dat hij wel serieus aan een stuurke kan draaien. Tenslotte : heeft iemand hier nieuws over Hongarije? Dat staat nog steeds 'to be confirmed' maar als van gewoonte geven ze bij Renault taal noch teken. |
#27
|
||||
|
||||
Hogarije ?
Volgens de WSbR media-guide staat Estoril onder TBA/TBC maar Hongarije gaat normaal door.
__________________
|
#28
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik kom ook regelmatig op f1journaal langs, en daar lees ik altijd met plezier je posts (waarvan je kunt zien dat je erover nagedacht hebt). |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|