De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 16-07-2007, 21:29
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot.
Baguette heeft in World Series dit jaar al veel pech gehad .
Het geluk heeft nog niet veel aan zijn kant gestaan.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #17  
Old 16-07-2007, 23:30
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wint Nunez een van de wedstrijden van de WSbR 3.5? Leuk voor die jongen maar dat zegt meer over het gemiddelde nivo van de WSbR 3.5 coureurs dan over Nunez. Het palmares van Nunez is niet echt overtuigend te noemen. Mag ik zeggen dat WSbR 2007 van een slechte jaargang is?

Dutch F1 hopefull van der Garde (mogen wij Dutchies nog ergens een houvast aan hebben? ) kan in dit veld geen deuk in een pakje boter slaan. In de F3 bij ASM lukte het ook al niet. Na 1/2 jaar WSbR 3.5 krijgt die van mij het predikaat: te licht bevonden. Toppers presteren vanaf race 1, krabbers na een eerste seizoen of zo

Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot.

Bij de Meganes zien we dan opeens Franchi op de eerste plek, ook leuk voor die gast maar slechts 21 deelnemers? Heeft het concept WSbR zijn top bereikt en zien we een dalende tendens?

@JPMontoya
Uit welke wagen komen de beelden van de Meganes? Zie Kuppens niet terug bij deelnemers.......
Ik ga me niet uitspreken over de kwaliteiten van bepaalde rijders, maar hou er rekening mee dat een rijder op korte tijd enorm kan verbeteren. Een piloot heeft een goede ingenieur nodig, met wie hij niet enkel een vertrouwens- en vriendschapsband kan creëeren, maar ook eentje die zijn vak ook verstaat. Op technisch vlak zal de ingenieur zijn vak misschien verstaan, maar hij zal aan de rijder niet kunnen uitleggen wat hij moet doen om 1 seconde sneller te rijden. De meeste ingenieurs houden het bij een simpele "in die sector verlies je tijd", terwijl de topingenieur aan zijn rijder kan zeggen dat hij in die bocht vroeger op het gas moet, tussengas moet geven, etc, etc. Met dat eerste gegeven is een rijder niks, want hij gaat op alle mogelijke manieren proberen om sneller te gaan. En dat kan zelfs een averechts effect hebben. Met dat tweede gegeven kan een rijder veel meer doen. En zo kan je tijdens één testdag al heel wat vooruitgang boeken...
Reply With Quote
  #18  
Old 17-07-2007, 21:12
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wint Nunez een van de wedstrijden van de WSbR 3.5? Leuk voor die jongen maar dat zegt meer over het gemiddelde nivo van de WSbR 3.5 coureurs dan over Nunez. Het palmares van Nunez is niet echt overtuigend te noemen. Mag ik zeggen dat WSbR 2007 van een slechte jaargang is?

Dutch F1 hopefull van der Garde (mogen wij Dutchies nog ergens een houvast aan hebben? ) kan in dit veld geen deuk in een pakje boter slaan. In de F3 bij ASM lukte het ook al niet. Na 1/2 jaar WSbR 3.5 krijgt die van mij het predikaat: te licht bevonden. Toppers presteren vanaf race 1, krabbers na een eerste seizoen of zo

Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot.

Bij de Meganes zien we dan opeens Franchi op de eerste plek, ook leuk voor die gast maar slechts 21 deelnemers? Heeft het concept WSbR zijn top bereikt en zien we een dalende tendens?
ergens kan ik me wel in je redenering volgen. Daaruit kan ik dan toch volgende positieve zaken halen : Vettel is dus een topper. Delivering the goods van bij seizoensaanvang. En ook mijn eigen favoriet : Felipe Albuquerque, komt pas kijken in de 3.5 maar staat waar hij moet staan. Beide heren zijn toch F1 en GP2 waardig lijkt mij.

De rest van het veld loopt inderdaad wat uit elkaar qua kunde en inzet. Vandergarde overtuigt mij ook niet. Kimball en ook Hanley moeten veel beter kunnen. Aleshin is echt wel een kluns, die is erin geslaagd om elke andere wedstrijd wel eens te spinnen voor het gehele pak. Blijkbaar ook weer in Hongarije. Van Xavier Maassen had ik dan weer veel meer verwacht want die reed toch mooie races in de FR 2.0

Elke serie heeft wel eens een zwak jaar en een topjaar (ja.. zelfs de F1)? De beste "cuvée" vind je heden ten dage in de GP2 denk ik.

Last edited by buchinski; 17-07-2007 at 21:15.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-07-2007, 18:40
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wint Nunez een van de wedstrijden van de WSbR 3.5? Leuk voor die jongen maar dat zegt meer over het gemiddelde nivo van de WSbR 3.5 coureurs dan over Nunez. Het palmares van Nunez is niet echt overtuigend te noemen. Mag ik zeggen dat WSbR 2007 van een slechte jaargang is?
Tuurlijk mag jij dat zeggen Mark!

De regel van de omgekeerde top10 voor de grid van de 2e race én de Hongaroring waar je bijna niet kan inhalen zorgt voor z'n race result als dit.
Elk race weekend opnieuw is er wel een piloot die het weer vermeld op de PC na de race dat het een kl*te manier is om de grid te bepalen voor race2.
Ook de teams zelf vragen terug een 2e kwali, zodat er terug meer track time is in een race weekend.
Renault-sport heeft de voorbije winter tijdens het indelen van haar WSbR weekends voor 2008 nog meer tijd gespendeerd aan promo, demo en blabla activiteiten op een raceweekend, zodat er nog minder track time is voor de 3 series (FR3.5, 2.0 en Mégane)
In de Euroseries F3 hebben de piloten +/- 40% meer kilometers gereden op een seizoen dan in de FR3.5! Dat kan al tellen...


Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Dutch F1 hopefull van der Garde (mogen wij Dutchies nog ergens een houvast aan hebben? ) kan in dit veld geen deuk in een pakje boter slaan. In de F3 bij ASM lukte het ook al niet. Na 1/2 jaar WSbR 3.5 krijgt die van mij het predikaat: te licht bevonden. Toppers presteren vanaf race 1, krabbers na een eerste seizoen of zo

Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot.
Vd Garde draaid keer op keer mee in de top 8, maar daar is alles dan ook mee gezegt, er lijkt maar geen progressie/podium aan te komen.
Maar hij is zeker geen slechte piloot, versta me niet verkeerd!

Baguette is nog jong (21jaar), mss wel te jong voor de presteren onder druk in de FR3.5?!
Als je ziet naar z’n resulaten tijdens testen, trainingen en kwali’s, dan is hij zonder twijfel een sublieme piloot. OK, hij heeft het geluk in een zeer vertrouwde omgeving én met een top ingenieur (ex GP2) te kunnen wennen aan de krachtige FR3.5.
Maar eens tijdens een race(start) hij in een riskant duel komt of in de 1e bocht veel remlichten tegelijk ziet oplichten, loopt het 9 v/d 10 mis voor Baguette in de krachtige 3.5.
Volgens mij is het kwestie van geduld, tijd en dus ervaring en vertrouwen op dit hoge niveau.



GP2 heeft zonder twijfel dit jaar een hoger kwaliteits niveau dan de FR3.5, geen discutie mogelijk!
In de GP2 zijn er dan weer wel 2 kwalis voor de 2 race’s, wat er voor zorgt dat je veel frequenter de zelfde namen op het podium ziet staan én er veel minder onnodige domme incidenten/crashen gebeuren tijdens de 1e ronden van de 2e race. Toch zijn er van de 9 race’s die al gereden zijn al 7 –verschillende winaars geweest in de GP2.

Tot zover mijn mening.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 22-07-2007 at 18:42.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.