|
|
||||
|
||||
Het definitieve einde van aftermarket Marlboro decals???
Als trouwe klant van internetwinkel hiroboy.com kreeg ik vandaag dit verontrustende bericht binnen:
Hello Today we recieved a letter from the lawers representing "Philip Morris USA" demanding all products bearing the Marlboro trademark be withdrawn from sale. Unfortunatly I can afford/don't need the hastle fighting this etc. I believe i'm not the only model shop who has recieved this letter. So just as a heads up, they will all be withdrawn in 24 hours from now. So if you need any grab them now. http://www.hiroboy.com/catalog/advan...sort=2a&page=1 Regards Steve Ik denk niet dat dit een verkoopsstunt is. Als dit een algemene tendens is zal het binnenkort helemaal gedaan zijn met het aanbrengen van Marlboro (en andere sigaretten)-decals... |
|
|||
|
|||
yep, hetzelfde mailtje binnen gekregen.
Het is niet te geloven waar ze zich mee bezig houden. Hier moet toch serieus wat tijd ingekropen zijn. Een overijverige advocaat ? Ebay zal er weer veel geld aan gaan verdienen...... Ben wel eens benieuwd of men op de grote modelbouw wedstrijden nog modellen met Marlboro reclame kan-mag toelaten ? Flame, ge zult binnenkort moeten onderduiken
|
||||
|
||||
Ik heb die mail ook gehad, en eerst dacht ik aan een verkoopstruc. Maar ik heb ook zo een vermoeden dat ze eerst de grote internetwinkels zullen aanpakken, en dan zo naar een "lager echelon" zullen afzakken. Als de grote eerst worden aangepakt, zullen veel kleineren vanzelf stoppen met hun aanbod uit schrik voor een proces, of gewoon voor het vermijden van al de heisa.
Waarschijnlijk vloeit de reactie voort uit het feit dat tijdens de periode vóór het verbod op tabaksreclame rechten betaald werden om het logo te mogen reproduceren. Nu die logo's niet meer door de grote merken worden gebruikt, en dus de rechten ook niet meer moeten worden betaald, hebben kleinere after-market firma's de publicatie overgenomen. En het zou me ten zeerste verbazen als die allemaal netjes hun commissie hebben betaald. Swat, wij hebben het in ieder geval weeral liggen.
|
||||
|
||||
Ik heb geen Malbokako decals, nooit hun sigaretten gerookt (enkele uitzonderingen niet te na genomen) en sedert ze van McLaren naar Ferrari verkasten, hadden ze er bij mij sowieso al helemaal gelegen. Daarom ook dat ik toen al besloten had, om nooit mijn McLarens in Malbokako livery te zetten. Je kan immers ook zonder hun naam op de modellen een historisch correcte replica op schaal bouwen.
Ik lig er niet wakker van. (normaal had hier nog een krachtterm moeten staan, maar die laat ik maar achterwege...) |
|
||||
|
||||
Er staat geen maat op onze controlemaatschappij van tegenwoordig. Bijzonder jammer voor de modelbouwers onders ons!
|
|
||||
|
||||
zal vlug nog moeten decals kopen voor de corolla , celica , mitsubishi , peugeot en opel , wil ik ooit nog modellen maken van freddy
|
|
|||
|
|||
@ Gofastfreddy: heb jij die dan niet al allemaal staan?
T'zou me verwonderen indien niet ... |
|
||||
|
||||
heb er nog maar 43 staan in schaal 1/43 , ze allemaal willen hebben wordt moeilijk zo
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|