De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-01-2007, 11:00
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Bedankt voor de tip, maar het zal voor de volgende keer zijn. De decals liggen er langs beide zijden op en nu zal "haardrogeren" niet veel effect meer hebben hé!

G.
Old 09-01-2007, 12:39
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Gunther,

iets dat werkt maar dat je eerst moet proberen ....

Water in de microgolf (of op een andere manier) verwarmen tot hij bijna kookt (zeer warm dus) en daar de decal in losweken. Let op, de decal lost VEEL sneller omwille van de warmte.

De decal wordt nu ook veel soepeler en legt zich ook beter. Let wel op ... ik doe dit altijd met decals van Tamiya, Renaissance, Studio 27, dus even proberen vooraleer dat in de toekomst op alle decals toe te passen.

Good luck!
Old 16-09-2007, 18:32
De Paddock Regular

Na de 996GT3 in te zetten in de Gumball wou ik m'n Seikel GT3RS-R inzetten in de FIA GT.

De body en het interieurtje waren al een tijdje "klaar". Klaar is uiteraard een groot woord, er zijn nog wat details die moeten aangebracht worden. Zoals jullie weten is dit een GFK slotbody (afgegoten van een Tamiya 996GT3 met ScaleProduction uitbreidingsset) waar normaal gezien de ruiten en lichten in lexan in moeten gestoken worden. Om het wat mooier te maken zijn de voor- en achterlichten uit een tweede Tamiya kit. Veel mooier om mee te werken!

De straatversie van de GT3 heb ik van chassis gehaald om onder deze Seikel te monteren. Ik moet enkel de spoorbreedte aanpassen om de twee wagens op 1 chassis te zetten, dus da's goed te doen.

Body op het onaangepaste chassis van de straatversie:aan deze kant zitten de velgen gelijk met de zijkant van de body:

Aan de andere kant heb ik "ietske" over!

Spoorbreedte aangepast aan de wagen en de body met tweecomponentenlijm op de bodyhouders gelijmd en dat ziet er zo uit. De velgjes van de straat GT3 verdwijnen zo wat onder de GT3RS-R

Er moeten duidelijk velgen onder van een maatje groter. Aangezien er bij de body geen velgen zaten, ga ik inserts maken van de velgen van een 993GT2 (heb er toch een paar liggen). Daar wordt nu dus aan gewerkt, er komen ook scaleproduction remschijven achter! De spoiler komt er ook vanavond nog op! Hopelijk straks nog wat foto's!

G.
Old 16-09-2007, 19:00
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

ziet er goed uit en zal er wel iets agressiever uitzien met de grotere velgen, en de spoiler
Reply With Quote
Old 17-09-2007, 07:05
De Paddock Regular

Voila... zo ziet em er nu uit! Stukken beter hé! De GT2 velgen gaan er schitterend onder, tis wel wat werk geweest om die Tamiya velgen om te vormen tot inserts! De spoiler is ook gemonteerd, hopelijk blijft die er een tijd opstaan, hij staat immers op zeer broze photo-etched steunen!

Nog een paar detailkes als photo-etched sleephaken en electrische onderbreking, uitlaatjes vanbinnen zwart maken en LEDjes aansluiten en we kunnen deelnemen in de FIA GT!

G.
Old 17-09-2007, 09:02
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Nog een paar detailkes als photo-etched sleephaken en electrische onderbreking, uitlaatjes vanbinnen zwart maken en LEDjes aansluiten en we kunnen deelnemen in de FIA GT!

G.
Dat zal dan waarschijnlijk een diskwalificatie worden... Je moet nog een hans gaan kopen voor uw piloot!
Old 17-09-2007, 09:17
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

ziet er goed uit, die gt2 velgen vind ik echt mooi er onder en de spoiler ziet er strak uit, hopelijk verremt niemand zich in deze fia gt wedstrijd zoals bij anthony kumpen
Reply With Quote
Old 23-09-2007, 08:50
janc janc is offline
De Paddock Rookie

Hallo M fahrer,

Ziet er prima uit,maar ik heb een vraagje hoe(met wat) maak je die zeef in de voorgril en met wat lijm je dit?Ik ben een lid bij speedlines een club in diepenbeek en ben sinds vorig jaar begonnen met body's zelf af te gieten en lamineren met carbon en gfk deze zijn erg licht en onverwoestbaar.Ben nu ook bezig aan een gt3 maar hier een foto van mijn dbr9(zelf gelamineerd) die ik gebruikt heb bij de 24h van Speedlines.

Grt. Jan

Last edited by janc; 23-09-2007 at 08:56.
Reply With Quote
Old 24-09-2007, 13:43
De Paddock Regular

Hey Jan, dat gaas is dit in die voorbumper zit is een soort fijn muggengaas! Goedkoop en makkelijk verkrijgbaar! Ik lijm dat met "Plastizap", dat laar bijna geen sporen na!

Ik heb met die zelfgelamineerde wagens al ik contact gekomen via Nick de Wachter! Die doet dat ook, met exact dezelfde lexan spoilersteuntjes (doorzichtig, met dunnen gekleurde steuntjes erop), rubberen spoilers en venturi's, alles speciaal voor te slotten!

Heb je geen website met je meteriaal erop?

G.

Last edited by MFahrer; 24-09-2007 at 13:45.
Reply With Quote
Old 24-09-2007, 20:50
janc janc is offline
De Paddock Rookie

Hallo,

Ik heb geen website,maar ik ben bij Tamar Nelwan(doet dit samen met Nick) in Amsterdam een cursus gaan volgen Lamineren.Als je bij ons in Diepenbeek rijd heb je maar 2 opties of je koopt een Carrera body(veel te zwaar) of zoals ik, je lamineert een body.Heb in het begin met een tamiya body gereden maar dit is niet zo aangeraden als je nog niet 100% slotracer bent.

Grt. Jan
Reply With Quote
Old 25-09-2007, 08:01
De Paddock Regular

Mooi mooi mooi!

Mag ik vragen waar je die decals gehaald hebt voor je Aston Martin?

G.
Old 26-09-2007, 08:37
janc janc is offline
De Paddock Rookie

Ik heb reeds een vraag gestart op dit forum of iemand wist waar ik de decals kon vinden van de Dbr9,maar heb hierop geen respons gekregen denk ook dat het erg moeilijk is om deze decals vast te krijgen.Ik weet dat Tamar deze zelf ontwerp(maar hij is dan ook grafisch ontwerper)en verkoopt ze ook niet .Wat ook niet simpel is als je ze zelf ontwerpt om een printer te vinden die wit print.Ik heb op een Duitse site deze gevonden maar ze zijn echter niet van top kwaliteit:

http://www.slotfactory.de/t3_slot/index.php?id=2

Grt. Jan
Reply With Quote
Old 27-03-2008, 16:02
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie

Beetje laat, maar;

Patto's Place heeft twee versies DBr9 decals LM 2005 en James Bond.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules