![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Update!
Dit keer is het de voortrein die verder afgewerkt dient te worden. De stang tussen beide scharnierpunten moest worden aangebracht, omdat die te prominent aanwezig is om weggelaten te worden. Aangezien die niet werd voorzien in de kit, moest ik ze zelf maken, ook al omdat de verkeerde kitonderdelen zijn geëlimineerd. Hoe begin je hieraan? Ten eerste moeten de beide scharnierpunten worden aangebracht. Eigenlijk is dat net hetzelfde principe als die dewelke je nu op go-karts tegenkomt: een metalen plaatje met een bus waarin de stuurstangen worden aangesloten. In het midden van de stuurstang is dan een haakse overbrenging aangebracht (gelukkig voor mij in een metalen omhulsel) die de beweging van een horizontale naar een vertikaal draaiende omzet. Maar genoeg geleuterd. Ik heb 2 metalen plaatjes gesneden uit messing. Dan een asje uit de mish-mash-doos uitgeboord, zodat mijn stuurstang erop kan worden aangesloten. De andere zijde van dat asje kreeg dan een veeg van een slijpschijfje die op mijn Proxxon werd gemonteerd. Het resultaat is zoiets: Je kleeft die dan op de juiste plaats tegen je wielsupports, en je kan aan de stuurstang beginnen. Die bestaat uit een eenvoudige naald, op maat geknipt om tussen die 2 busjes te passen. Het omhulsel voor de aansluiting van de draaiende stang (komende vanaf het stuurwiel) heb ik trachten te voor te stellen met nog wat onderdelen uit de mish-mash-doos. Het grote buisje schuift net over het kleinere, dat op zijn beurt weer mooi past over de naald. Als je nu 2 maal zo een groot en klein buisje maakt, en ze rug tegen rug kleeft, dan heb je een mooi omhulsel. Gewoon heel de boel in het midden van de naald kleven en monteren maar. Een bout die er aan de achterkant werd tegen gelijmd vormt later de aansluiting voor de draaiende stang, die vanaf het stuurwiel vertrekt. In totaal dus 10 onderdelen voor die stuurstang. ![]() Dit is het resultaat:
|
||||
|
||||
De treeplanken zijn ondertussen ook afgewerkt. Omdat het zo een kleine aanhechting is, heb ik alles aan elkaar gesoldeerd (met een bout die ik nog ergens in een vergeten hoekje in de kelder heb teruggevonden). Dit geeft een veel steviger verbinding dan verlijming. Dat zou toch nooit samenhouden.
Voorlopig hebben ze nog te lange draagijzers, maar die worden op maat geknipt als de wielen eronder staan. Voor het behoud van het algemeen beeld, heb ik het belangrijkste nog eens droog gemonteerd. Dit is waar we nu staan: Zo, nu hoef ik hem vrijdag niet mee te brengen zeker? Ge hebt het nu toch gezien ... ![]()
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 17-06-2009 at 22:45. |
|
||||
|
||||
Ge zijt klaar voor TTTT (Table Top Truck Trial) ...
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() By the way, gij zijt al goe bezig om Sennake zijn woorden om te zetten in praktijk
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Sta me toe te zeggen dat dit niet klopt! Sennake spreekt immers over plastic card en een bouwplan. Ik heb hiet nog niet teveel plastic card zien passeren anders... ![]() Last edited by Guido; 21-06-2009 at 01:06. |
|
||||
|
||||
Quote:
En ne lattenbodem in plastic card is nu ook weer niet zo stevig hé. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Back to topic, please...
Veel heb ik niet gedaan aan deze kit sinds de vorige update. Veel geëxperimenteerd, dat wel maar weinig gebouwd. Wat ik wel heb gedaan volgt hieronder: zoals je op onderstaande foto kan zien is het zitgedeelte afgezet met rieten vlechtwerk. Dat vlechtwerk heeft vierkante gaatjes die horizontaal uitgelijnd staan. Hebben ze het klaargespeeld om de kitonderdelen natuurlijk volledig verkeerd te gieten. Daarbij is het geen zicht om de onderdelen dicht te laten, terwijl het wagentje duidelijk een "luchtig karakter" heeft. Ik heb die panelen dus uitgezaagd, en het rietwerk wordt vervangen door PE-mesh. Je kan hier het onderdeel zien dat onder de zetel moet komen. Eén helft is al uitgezaagd voor de foto (ondertussen zijn beide helften er al uit en is het onderdeel terdege opgekuist), en ik geef een impressie mee van hoe het uiteindelijk zal uitzien. Daarna kwamen de zijpanelen voor de zetels aan de beurt. Links zie je hoe ik door middel van ijzerdraad van 0,4mm de bovenste armsteuntjes heb vervangen. Het rechteronderdeel ligt er in originele staat naast ter vergelijking.
|
||||
|
||||
De tank werd afgewerkt. Die kreeg de vuldoppen en ontluchtingskraantjes gemonteerd. Later komen er aan de onderkant nog de aansluitingen voor de beide benzineleidingen bij.
De motor kreeg ook een eerste extra detail. Ik heb een gleuf gefreesd in de behuizing van de overbrenging. Dan heb ik een alustrip aan de behuizing bevestigd, met 2 openingetjes waaraan een kabel moet worden bevestigd. Ik vond het belangrijk genoeg om dit onderdeel toe te voegen, want het is ... de rem! ![]()
|
||||
|
||||
Helaba, als je sinkmarks wegschuurt, moet je zo ook helemaal wegschuren eh
![]() |
|
||||
|
||||
Dominique, ik versta pefect waarom dat je de rieten toestanden wilt nabouwen met gaas. Het lijkt me de juiste keuze. Maar, het gaas doet het riet op schaal lijken, maar de rest van de kaders zijn dat nu niet meer, gezien de dikte van de plastic. Is het geen optie om deze stukken of veel dunner te schuren, of door ze gewoon na de bouwen in veel dunner plastic card?
Ge zijt nu toch aan't scratchen. ![]() Het ontluchtingskraantje vind ik de meest geniale toevoeging uit deze update! |
|
||||
|
||||
We gaan onze Dominique een nieuwe nickname moeten geven, wat vinden jullie van "King off Scratch"
![]()
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|