De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-08-2009, 17:45
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Jakke.be View Post
En dan nog iets. Als je 'boenk boenk' muziek wil horen, moet je maar een discotheek gaan. Wij stonden aan de Jacky-Ickx chicane als de code 60 werd gegeven. En die brave man maar info geven door zijn micro. Wij konden echter niks horen/verstaan. Het duurde tot de takelwagen de pit binnenreed eer we doorhadden wat er was gebeurd... En ondertussen: boenk boenk baf baf klets klets...

Het zit me hoog.

J.
Ik denk dat je toch zal moeten leren leven met het "festival"-kantje van de 24h. Het is dat dat er voor zorgt dat er nog een redelijke hoeveelheid afgezakt komt naar Zolder. Het was inderdaad een wat tegenvallende editie maar al beter dan dat SRO het in z'n eentje gedaan zou hebben. Laten we dit maar gauw vergeten en op naar 2010 voor een editie met een groter en gevarieerder startveld!

Over de wedstrijd zelf: Prospeed heeft zowat de perfecte wedstrijd achter de rug en dus verdiende winnaars! De wedstrijd was ook behoorlijk spannend aan de kop tot een stuk in de nacht. Verder valt het op dat nagenoeg elke wagen meer dan een uur in de pits gezeten heeft. Zowat niemand is gespaard gebleven van pech. Volgens mij voor een groot deel te danken aan de goede omstandigheden die uitnodigden tot het aanhouden van een behoorlijk hoog racetempo.
Old 23-08-2009, 20:06
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=GT2-R;251240] Laten we dit maar gauw vergeten en op naar 2010 voor een editie met een groter en gevarieerder startveld!

QUOTE]

En hoe gaan ze dat dan bewerkstelligen, dat groter en gevarieerder startveld?
Old 23-08-2009, 22:46
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Ik vondt wel dat ze dit jaar op circuit een loopje nemen met de veiligheid.
Bij start opstelling stonden de vips en andere mensenn al op de grid voor de wagens die zich een weg moesten banen door de massa.
En op het einde van de racestaken er een paar gekken het circuit over voor dat de race volledig afgelopen was ! Waar zijn ze in Zolder mee bezig !
Old 24-08-2009, 00:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Bij start opstelling stonden de vips en andere mensenn al op de grid voor de wagens die zich een weg moesten banen door de massa.
Meteen na het afvlaggen van de Euroseries 3000 mochten de mensen voorzien van een Zolder jaarkaart het circuit op. Ze moesten dus de pitlane oversteken.............terwijl de wagens naar hun plek reden vanuit de pitlane. Geen idee welke malloot dit jaar het draaiboek heeft gemaakt.

En dan deze foto, kijk er eens naar...........

Dat men een wagen moet wegtakelen op het circuit? Niks mis mee. Dat daar enkele marshals, 1 coureur en de mannen van de takeldienst bij betrokken zijn? Niks mee.

Echter, waarom staat Fred Bouvy (en nog enkele vage gasten) op het circuit? Het maakt geen reet uit of het code 60 is. Was het qua koers al gene vette, dan was het nog triester qua veiligheid. Het "management" hiervan lijkt wel op een sociale werkplaats. 20 man teveel en niet 1 die van wanten weet.

Dat autosport gevaarlijk kan zijn? We hebben zaterdag zeer veel geluk gehad. Tijdens een crash in de tweede race van de Euroseries 3000 was er een crash in de Bianchi. Dat komt wel vaker voor. Een van de (zware) brokstukken vloog wel zeer ver weg. Via de achterkant van de Delahaye-truck kwam dit tegen de heup van een vrouw aan. Gevolg, diepe snee en wat hechtingen. Wat als dit brokstuk een centimeter of 15 hoger was geweest? Of nog erger, tegen het hoofd? Een ongeval wat overal en altijd kan gebeuren. Niet circuit afhankelijk.

Moraal van het verhaal? Probeer gevaarlijke situaties te vermijden op een circuit maar bepaalde organisaties/mensen op CZ zoeken ze het liefst op! Het is gewoon aftellen naar een dode, dit kan niet blijven goed gaan. Zoveel geluk bestaat niet.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-08-2009, 12:38
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Ik stond van woensdag op de camping en het enigste minpunt is dat, CZ verkeerd moment gekozen heeft om te reorganiseren. Zo heeft het tot vrijdag geduurd voor de douches en toilets goed gekuist werden. Maar buiten dat is alles goed verlopen.

De race zelf was wel te pruimen veel verschillende wagens, en toch een vrij hoog tempo van sommige teams.
Woensdag avond was er toch veel volk, donderdag was minder waarschijnlijk door het weer , Vrijdag stond de camping op vrij snel tempo vol en was de sfeer goed ,zaterdag was er toch redelijk wat volk vooral savonds en snachts,
Zondag was er toch minder volgens mij ook door het weer.
Over het algeem toch een goede 24h gehad.

En mensen die klagen over de randanimatie moeten echt verder kijken dan hun neus lang is. Niet iedereen is een die hard autosport fan , ik zelf probeer altijd zoveel mogelijk mensen mee te nemen. En zij kunnen de randanimatie wel hebben. Dus voor de gewone mens was het wel inorde mooie wagens en goede randanimatie. Waar ik zelf ook nog wel van genoten heb.

Over de aantal bezoekers heb ik mijn twijfels zo hebben ze mijn kaarten nooit gescand en dit is bij veel bezoekers gebeurt.

Ik zal er volgend jaar terug van woensdag aanwezig zijn. En hoop dat er dan meer wagens zijn. Het ziet ieder geval positief uit dus laten we beste hopen.

Over de veiligheid kan ik niet echt meepraten omdat ik geen marshal ofwat dan ook ben(Heb wel veel respect voor hun zonder hun was dit niet eens meer mogelijk).Voor de rest heb ik niets anders gezien dan andere jaren.Sommige op dit forum moeten echt eens verder kijken je bent niet alleen daar en er zullen altijd dingen zijn die je niet leuk vindt, en een ander weer wel.

Conclusie: voor de die hard autofan was het minder voor de gewone mens viel het nog wel mee.
Voormezelf ik heb me wel geamuseerd zowel als autosport fan als gewone mens.
Reply With Quote
Old 24-08-2009, 12:53
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Zelfs met de nodige voorzichtigheid is het idd. ook vaak riskant... het verhaal van Mark over de dame indachtig: ik stond zaterdag even foto's te nemen op het rechte stuk achter de pitlane aan één van de twee poorten (die waar er geen marshall post naast is). Tijdens de GT4 'werpt' een van de wagens opeens een vrij grote steen opzij, die klettert tegen een van de spijlen net naast me om terug weggekeild te worden tot bijna aan de overzijde van de baan. Als die mijzelf op mijn voorgevel had geraakt zou het ook een pijnlijke bedoening geweest zijn, om maar te zeggen dat een ongelukje snel gebeurd kan zijn.

Wat de randanimatie betreft, ben er een tweetal keer gaan kijken en in vergelijking met andere jaren leek het me daar erg rustig; anders moest je jezelf door een hoop mensen wringen waar het nu verre van dat was. Voor mij hoeft het ook niet echt hoor, maar er zullen idd. mensen zijn die dit wel weten te smaken.

Verder vond ik het nog wel meevallen gezien het beperkte deelnemersveld, dus we kunnen enkel hopen dat de heren van de organisatie en CZ zich aan hun engagement gaan houden om er volgend jaar weer te staan.

Last edited by JCE.72; 24-08-2009 at 12:54.
Reply With Quote
Old 24-08-2009, 19:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Na zo goed als geen coverage op de autosportwebsites is het in de geschreven pers ook huilen met de pet op. Check de links en dan weet je meteen ook hoeveel ruimte ze vandaag hadden in de gedrukte versies:

http://www.gva.be/nieuws/sport/motor...an-zolder.aspx
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...an-zolder.aspx

Heerlijk, zo'n nostalgische foto van een jaar of 10 terug!

http://www.demorgen.be/dm/nl/1004/Au...n-Zolder.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--e...n-Zolder.dhtml

Een alinea, de uitslag. Dat is alles! Hoe ga je deze exposure verkopen aan je sponsor? Ach het heeft ook een voordeel, bijna niemand weet dat deze editie heeft plaats gevonden. Kun je volgend jaar zeggen: Er is een nieuwe grote nationale koers op Zolder, daar moet je bij zijn als sponsor!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-08-2009, 19:32
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Na zo goed als geen coverage op de autosportwebsites is het in de geschreven pers ook huilen met de pet op. Check de links en dan weet je meteen ook hoeveel ruimte ze vandaag hadden in de gedrukte versies:

http://www.gva.be/nieuws/sport/motor...an-zolder.aspx
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...an-zolder.aspx

Heerlijk, zo'n nostalgische foto van een jaar of 10 terug!

http://www.demorgen.be/dm/nl/1004/Au...n-Zolder.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--e...n-Zolder.dhtml

Een alinea, de uitslag. Dat is alles! Hoe ga je deze exposure verkopen aan je sponsor? Ach het heeft ook een voordeel, bijna niemand weet dat deze editie heeft plaats gevonden. Kun je volgend jaar zeggen: Er is een nieuwe grote nationale koers op Zolder, daar moet je bij zijn als sponsor!
Mark open het belang eens in de winkel en die van vrijdag ook

Last edited by guntha; 24-08-2009 at 19:37.
Reply With Quote
Old 24-08-2009, 19:43
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Mark open het belang eens in de winkel en die van vrijdag ook
Inderdaad, hbvl heeft toch vrij veel coverage besteed in de gedrukte versie. De online versie heeft dan om de een of andere reden een hele oude foto staan.

Wat mij ofvalt is dat op de sporza site een reportage van sportweekend over Koen Wauters tijdens 24u te zien is, maar voor de rest alleen de uitslag. Zelfs hun eigen Sporza Lamborghini komt niet in beeld. Is er tijdens sportweekend op tv nog een verslag geweest?!
Old 24-08-2009, 23:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ach, den Vlaamschen Pers en den automobielkoers, het zal nooit wat worden. Volgens het papieren laatste nieuws was de GP F1 van Valencia zelfs gewoon die van Spanje, en werd die gereden op een circuit dat verdacht veel leek op dat van Barcelona.
Old 25-08-2009, 00:01
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

en intervieuwde vandaag een reporter van q-musiq onze Koen Wauters.
die reporter dacht dat komend weekend de 24u moest gereden worden, dat zegt al genoeg hoe goed die zich geinformeerd had echt wel grappig maarja
Reply With Quote
Old 28-08-2009, 15:08
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
En mensen die klagen over de randanimatie moeten echt verder kijken dan hun neus lang is. Niet iedereen is een die hard autosport fan , ik zelf probeer altijd zoveel mogelijk mensen mee te nemen. En zij kunnen de randanimatie wel hebben. Dus voor de gewone mens was het wel inorde mooie wagens en goede randanimatie. Waar ik zelf ook nog wel van genoten heb.
Ik durf wedden dat mijn neus langer is dan die van u. Ik ben dan ook al gewoon om hééél ver te moeten kijken. En als ik wil klagen dan klaag ik.
Ik had bij deze editie (owv het lage aantal deelnemers) de indruk dat de 'boenk boenk' belangrijker was dan de race zelf... En ik kan begrijpen dat 'randanimatie' er nu éénmaal bijhoort. Toch frustreert het me dat een code 60 wordt gegeven en dat ik van de man met micro niet kan horen wat er aan de hand is.

In 2008 ben ik thuisgebleven van de 24-uren. Ik vond het aantal deelnemers te zwak. Ik volgde de koers zo 'n beetje op dit forum en schreef toen dat ik in 2009 ZEKER zou gaan kijken, zelfs al zouden ze met de fiets rijden. Wel, ik ben gaan kijken. De eerste berichten waren lovend, wauw, wat een startveld ging men bij elkaar krijgen!! En dan was het zover, 27 deelnemers. Zoals in 2008. Ik weet dat de omstandigheden de laatste jaren ver van ideaal zijn maar ik vind dat er in de tegenwoordige autosport veel te veel aan 'bla bla' wordt gedaan...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules