![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik krijg zelfs virussen van via mail van mijn eigen e-mail adres. Dan heb ik nog een adres bij Skynet, dat is gekend door 6 personen. Nog nooit reclame ofzo op gekregen en de laatste week elke dag 10 virussen :-s
|
|
||||
|
||||
heb enkel last van deze virussen op mijn skynet adres, op de andere adressen komen deze niet binnen. Ligt de fout bij belgacom-skynet of ergens anders??
|
||||
|
||||
Op mijn yahoo-adres is het ook al virus wat de klok slaat. Soms zit er nog eens één enkel zinnig mailke tussen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() maar het idee klopt wel ..... Het virus in kwestie zoekt volledig je pc af naar emailadressen (alle mails in je outlook (express), adresboek, ....) en verspreidt zichzelf dan naar alle emailadressen die hij gevonden heeft .... enige realistische optie bestaat op server-side scannen op alle mailservers .... zo dringt een virus normaal gezien nooit door tot bij de eindgebruiker
|
||||
|
||||
Quote:
zie symantec punt 5 en 6 http://securityresponse.symantec.com....sober@mm.html 5. Creates the file, %System%\Macromed\Help\Media.dll. 6. Retrieves email addresses from local files and stores them in the Media.dll.file. |
|
||||
|
||||
Volgens dommel.com bevat mijn mail volgend virus: I-Worm.Sober\r, maar norton vind niks. En norton is up-to-date.
Iemand enig idee? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Ik ken nog veel mensen die elke dag mails krijgen.
Zelf ook een 10-tal per dag sinds dees week ![]() |
|
||||
|
||||
mja ik krijg nu zelfs mails zogezegd van mijn eigen met virussen...
|
||||
|
||||
Quote:
ff volgen ![]() - persoon X is infected met het Sober-virus - Het sober-virus scant persoon X zijn PC op zoek naar mailadressen - het vindt het emailadres van Persoon Y - Het virus verzendt vanop de PC van persoon X een mail (met het mailadres van Persoon Y) naar een Persoon Z. - De mailserver van Persoon Z stuurt een onnodige waarschuwing naar persoon X In dit verhaaltje ben jij Persoon Y en dommel.com Persoon Z ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Om zeker te zijn dat je het virus niet hebt, of om het te verwijderen kan je volgende tool downloaden van symantec : http://securityresponse.symantec.com.../FixSober.exe. Als je dit programma laat lopen, krijg je nadien een rapportje of je geïnfecteerd was of niet en uit welke files het virus verwijderd is. Regsitry settings worden ook verwijderd.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|