De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-02-2007, 21:40
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Astra-fan View Post
Ik zal ook aanwezig zijn, maar ik ben eigenlijk nog nooit naar een rally gaan zien. Dit wil ik echter niet missen.

Liggen de proeven eigenlijk dicht bijeen? Of moeten er serieuze afstanden afgelegd worden?

En is het een probleem om in de buurt van de proeven te parkeren?
Kijk eens op deze link, daar staan de "spektakelpunten" van de organisatie.
http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_3_1_FR.asp

Meestal zal daar dan wel een hoop volk zijn, maar ga een half uurtje voor de officiele starttijd naar je plek. Parkeren valt dan meestal nog mee, zet je wagen alvast klaar om terug weg te rijden. Scheelt je tijd en moeite als je terug weg wil. Een kwartiertje wandelen moet je meestal erbij nemen. Probeer een plekje iets hogerop te vinden, zodat je overzicht op meerdere bochten krijgt. Het is veiliger en die éne haarspeldbocht waar duizend man staat zal wel leuk zijn, maar meestal rijden de piloten daar ook langzamer. Het echte verschil merk je in de vlotte bochtencombi's.
Om je te verplaatsen, kan je best een goede wegenkaart meenemen en niet de kortste weg van 1 proef naar een andere rijden. Iedereen doet dat. Beter is wat omweg te maken, je vermijdt file's en opgejaagde "rallyliefhebbers" die absoluut alle kp's willen zien.

Veel plezier...
Reply With Quote
Old 07-02-2007, 23:00
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

wie gaat er zaterdag naar ginder?
wil ook wel gaan
Old 07-02-2007, 23:41
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
wie gaat er zaterdag naar ginder?
wil ook wel gaan
Wie wil er niet gaan ?
Nee ik ga niet , kga gaan karten in poperinge , karting van shakedown zal ook wel spektakel zijn
Old 08-02-2007, 15:21
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Je kan toch onmogelijk alle proeven zien? Welke proeven zijn echt de moeite en moet je zeker gezien hebben?
Reply With Quote
Old 08-02-2007, 16:53
rallybiet rallybiet is offline
De Paddock Rookie

Ik ben op post zaterdag. Eindelijk Ragnotti nog eens aan het werk zien. Kan bijna niet meer wachten.
Reply With Quote
Old 09-02-2007, 23:24
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Pfffff , in plaats van een laagje sneeuw word het een wolkje met regen boven ons morgen in en rond Spa

(http://www.weeronline.nl/cgi-bin/cit...5cf5c6879dbe0b)

Ik ben zo goed als gepakt voor een dagje koude in Spa én prachtige passages van the good old rally cars...
Old 10-02-2007, 21:30
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Halfweg wedstrijd staat Duez aan de leiding met de Porsche voor Timmers en Van de Wauwer.

Enkele foto's: http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_5_2_FR.asp

Wij zijn wegens omstandigheden niet kunnen gaan.
Old 11-02-2007, 07:00
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
Halfweg wedstrijd staat Duez aan de leiding met de Porsche voor Timmers en Van de Wauwer.
Eindstand:

1. Duez
2. Timmers
3. Munster

Bouche, 'Vande' en Snijers werden tijdens een controle op een verbindingsetappe door de Politie betrapt op overdreven snelheid en mochten hun rijbewijs afgeven. Op een weg waar 50 km/u de maximum toegelaten snelheid is, haalden ze alle drie snelheden die boven de 100 km/u lagen... Bijgevolg betekende dit ook het einde van de rally voor hen...
Reply With Quote
Old 11-02-2007, 14:41
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Eindstand:

1. Duez
2. Timmers
3. Munster

Bouche, 'Vande' en Snijers werden tijdens een controle op een verbindingsetappe door de Politie betrapt op overdreven snelheid en mochten hun rijbewijs afgeven. Op een weg waar 50 km/u de maximum toegelaten snelheid is, haalden ze alle drie snelheden die boven de 100 km/u lagen... Bijgevolg betekende dit ook het einde van de rally voor hen...
Ze staan toch in de einduitslag??
Old 11-02-2007, 15:23
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
Ze staan toch in de einduitslag??

Klopt, ze staan alle drie in de einduitslag. Maar de einduitslag is gebaseerd op het 'regularity' principe, zijnde: rekening houdend met de tijd EN de strafpunten. Ook al reed je dus maar één RT, dan nog stond je in de einduitslag . Wat betreft de wagens van Bouche en Vande Wauwer zat de co-piloot nog eventjes aan het stuur, maar het kwaad was natuurlijk al geschied: de strafpunten stonden er reeds, de rijbewijzen van de piloten waren al ingetrokken... Geen van hen heeft de laatste RT's volbracht tot op het podium. In het geval van Snijers: de 'Lange' zijn wagen stond al lang voor de laatste RT's op de aanhangwagen. Hij stond ook 'te voet'...

In de klasse '70 km/u moyenne' haalden 17 deelnemers de finish/het podium, al staan alle 28 deelnemers geklasseerd. 11 van hen haalden effectief de finish niet, drie van hen (Snijers, Bouche en 'Vande') wegens de gekende reden dus...

'Moyenne'... in feite een lachertje. De heren deelnemers (vvoral in de klasse '70' dan) streden met het mes tussen de tanden, alsof hun leven er van af hing. En om alles netjes volgens het RT principe te laten verlopen werd er net voor de chronometrage wel eventjes halt gehouden, indien nodig, om de opgelegde tijden zoveel mogelijk te respecteren.

Het is een kunst op zich: racen op het scherp van de snee (toch in de klasse '70') en dan net voor de 'pointage' op de rem gaan staan .

Het was overigens een prachtige belevenis om vele van die oude wagens (en hun rijders) nog eens in actie te zien. Enige kommer en kwel (zoals bij zovele rally's): supporters (zo noemen ze zichzelf toch) die alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen en zelf willen bepalen wat al dan niet een verboden zone is. Net als bij de Rally du Condroz 2006 was de publieke opkomst massaal, en waren vele 'supporters' al minstens evenzo brutaal . Het betreft misschien amper 10 à 15% van het totale supportersaantal, maar zij mogen 100% van zogenaamde 'onveiligheid' op hun rekening schrijven. De commissarissen deden een prima job (mag ook wel eens gezegd worden), maar aan die 10 of 15% idioten kunnen zij ook niks veranderen. Sommige commissarissen deden zelfs het quasi onmogelijke om alles veilig te houden, niettegenstaande de vele scheldwoorden die ze op hun nek kregen van onverlaten. Voor de commissarissen: een medaille ! Voor het stelletje/de stelletjes onverlaten:
Reply With Quote
Old 12-02-2007, 00:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Klopt, ze staan alle drie in de einduitslag. Maar de einduitslag is gebaseerd op het 'regularity' principe, zijnde: rekening houdend met de tijd EN de strafpunten. Ook al reed je dus maar één RT, dan nog stond je in de einduitslag . Wat betreft de wagens van Bouche en Vande Wauwer zat de co-piloot nog eventjes aan het stuur, maar het kwaad was natuurlijk al geschied: de strafpunten stonden er reeds, de rijbewijzen van de piloten waren al ingetrokken... Geen van hen heeft de laatste RT's volbracht tot op het podium. In het geval van Snijers: de 'Lange' zijn wagen stond al lang voor de laatste RT's op de aanhangwagen. Hij stond ook 'te voet'...

In de klasse '70 km/u moyenne' haalden 17 deelnemers de finish/het podium, al staan alle 28 deelnemers geklasseerd. 11 van hen haalden effectief de finish niet, drie van hen (Snijers, Bouche en 'Vande') wegens de gekende reden dus...

'Moyenne'... in feite een lachertje. De heren deelnemers (vvoral in de klasse '70' dan) streden met het mes tussen de tanden, alsof hun leven er van af hing. En om alles netjes volgens het RT principe te laten verlopen werd er net voor de chronometrage wel eventjes halt gehouden, indien nodig, om de opgelegde tijden zoveel mogelijk te respecteren.

Het is een kunst op zich: racen op het scherp van de snee (toch in de klasse '70') en dan net voor de 'pointage' op de rem gaan staan .

Het was overigens een prachtige belevenis om vele van die oude wagens (en hun rijders) nog eens in actie te zien. Enige kommer en kwel (zoals bij zovele rally's): supporters (zo noemen ze zichzelf toch) die alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen en zelf willen bepalen wat al dan niet een verboden zone is. Net als bij de Rally du Condroz 2006 was de publieke opkomst massaal, en waren vele 'supporters' al minstens evenzo brutaal . Het betreft misschien amper 10 à 15% van het totale supportersaantal, maar zij mogen 100% van zogenaamde 'onveiligheid' op hun rekening schrijven. De commissarissen deden een prima job (mag ook wel eens gezegd worden), maar aan die 10 of 15% idioten kunnen zij ook niks veranderen. Sommige commissarissen deden zelfs het quasi onmogelijke om alles veilig te houden, niettegenstaande de vele scheldwoorden die ze op hun nek kregen van onverlaten. Voor de commissarissen: een medaille ! Voor het stelletje/de stelletjes onverlaten:
Er klopt iets niet in dit betoog. Ofwel is het een regularity (bol/pijl) en gaat iedereen gewoon staan waar hij wil, vermits de openbare weg nog altijd van iedereen is, en ofwel is het een rally, waar iedereen niet kan gaan staan waar hij wil, vermits klassementsproeven. Me dunkt dat de organisatoren - geen slecht woord over dit soort van wedstrijden - met 2 soorten gewichten werken hier. Alles wordt georganiseerd alsof het een rally is, maar - wellicht om de centen, weet ik veel - gebeurd alles onder het mom van een regularity.

Ik zou wel eens willen weten wie er voor gaat opdraaien als er eentje van de baan gaat en het publiek induikt.
Reply With Quote
Old 12-02-2007, 00:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Alles wordt georganiseerd alsof het een rally is, maar - wellicht om de centen, weet ik veel - gebeurd alles onder het mom van een regularity.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Pierre Delettre zoiets zou doen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-02-2007, 00:58
Kaze's Avatar
Kaze Kaze is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Alles wordt georganiseerd alsof het een rally is, maar - wellicht om de centen, weet ik veel - gebeurd alles onder het mom van een regularity.

Ik zou wel eens willen weten wie er voor gaat opdraaien als er eentje van de baan gaat en het publiek induikt.
voor mij mag het georganiseerd worden zoals het in de legend gebeurt.
geen ingangsgeld..dus allicht ook geen verzekering.
elkeen staat waar die wil.. dus ook zelf verantwoordelijk (we zijn allen oud genoeg)

voordeel van het RT principe : racing by night
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 00:35
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular

precies niet veel reactie ,ik ben ook geweest,en van die massa volk toch nie veel gezien,heb verschillende specials gedaan
had toch verwacht dat ze wat sneller reden,heb vele van die autos en piloten in de jaren 70 zien rijden op clementine en da is toch wa tegengevallen,rijden op safe nu,en die klasse onder 50 gem dat heeft helemaal nieks meer met rally te maken ,zoals het vroeger was
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 15:03
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Wat verwacht je dan? Het was een regelmatigsheidsrally dus de laatste seconden moesten ze ook niet zoeken. Waar ik stond kwamen ze wel goed door en ik heb er van genoten.

Quote:
Originally Posted by Eygmar View Post
die klasse onder 50 gem dat heeft helemaal nieks meer met rally te maken ,zoals het vroeger was
Rally's in de jaren 60 en begin jaren 70 waren zo. Die mannen gaven 's nachts ook nog spektakel, maar niemand verplicht jou om te blijven staan.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules