|
|
||||
|
||||
De meeste Ferrari 308 GTB's zijn inderdaad langsachter uitgebouwd...
Gelukkig is er geen kalf verdronken... Dit wordt dus uitbreiden en verbreden. Dit ga ik doen met Milliput. Tijdens het observeren heb ik ook gezien dat de luchtgaten aan de zijkant niet netjes gegoten zijn. Die moeten dus wat bijgewerkt worden. Er komt dus wat meer werk bij kijken dan ik dacht. Maar das niet zo erg. Het kitje was zodanig eenvoudig dat het net wat te rap ging gaan... Eerste stap is nu om de referenties die ik heb goed na te kijken om te zien wat zoal moet veranderen. Iets wat ik al van plan was, maar de tijd kroop vooral in de Lancia Delta... Jullie horen hier binnenkort meer over als ik begin. Enkel het schuurwerk en de primerlagen zijn al gedaan...
|
||||
|
||||
Het is gezichtsbedrog owv. de banden, op onverhard zijn die brede sloffen nu eenmaal minder nuttig.
|
|
||||
|
||||
Klopt, de verbreding valt echt wel op als je even erbij stilstaat!
|
||||
|
||||
Er klopt trouwens iets niet op die foto (en het is niet de wagen zelf):
|
|
||||
|
||||
piloot en copiloot dragen geen helm... Was me ook al opgevallen...
|
||||
|
||||
Inderdaad, en toch staat die auto dwars en net op de plaats staat er een fotograaf.
|
|
||||
|
||||
Ongelooflijk maar waar, hier is een update van deze bolide !!
Niet zoveel gebeurd hoor... Toen ik de body bestudeerde om uit te bouwen langs achter, viel er me og wat op. De kofferlines ontbreken. Enkel aan de zijkanten kun je ze zien. Maar het stuk dat aansluit met de achterkant is er niet. Dus dat werd krassen (vandaar mijn post over de tool hiervoor, maar de koop is nog niet gebeurd). Hier het resultaat: De body ligt wel weer in de remolie. Reden hiervoor was de slechte hechting van de primerlaag van DupliColor. Die sprong er gewoon af en was niet strak genoeg. STraks nieuwe poging met eerst doorzichtige primer erover. Het valt me op dat ik dit vooral bij Revelldozen heb... Een andere soort plastic?? Allez, ik hoop alvast om vandaag de uitbouw te beginnen. Maar doe ik dat voor het primen of erna?? Grtzzz
|
||||
|
||||
Ik zou eerst alle uitbouw activiteiten afronden en dan primeren. Hierdoor weet je zeker dat je hechtingen met de plastiek niet verstoord worden door primer. De primer daarna zal je ook toelaten om schuurfouten enz. te achterhalen.
Good luck! |
|
||||
|
||||
Ik had al zo'n vermoeden. Ik had die werkwijze ook bij Luigi gevolgd en waarschijnlijk werd dat toen als tip gegeven... Het leek me ook het meest logische. Maar als weegschaal, tja... Thanks again !!
|
||||
|
||||
Laat de andere weegschaal u dan weer in balans brengen.
|
|
||||
|
||||
En de derde weegschaal keek, en zag dat het goed was
|
|
||||
|
||||
Vandaag eens goed de tijd genomen voor dit monstertje... Omdat ik wel vaker te rap durf te beginnen en dan pas foutjes of broodnodige veranderingen opmerk, heb ik eens op mijn gemakjes de foto's van de 308 GTB bekeken en vergeleken met het model. Enkele zaken vielen me op...
Er is dus meer werk aan dan alleen het verbreden. Achteraan bvb zijn veel aanpassingen nodig. Volg maar mee... - Geen nummerplaatuitsparing op de originele wagen - De bumper steekt zover niet uit en is vlakker - Naast de nummerplaat zijn geen symbolen van Ferrari (paardje) of 308 GTB terug te vinden - De verlichting voor de nummerplaat zit ergens anders - De uitlaten zijn enkelvoudig en dikker, ook gekromd Ik wist dus wat doen... De achterzijde werd dus "gecleand"... en aangepast zoals het moet: Dan begon de zware klus van het verbreden. Ik dacht dat ik beide kanten ging kunnen maken en dus begon ik met vol enthousiasme: twee gelijke bolletjes milliput. En voor de rest, volg het fotoverhaal...
|
||||
|
||||
Na twee uren dacht ik dat ik er was, maar toen bleek dat er een foutje zat onderaan bij de bumper. Dus dat moest aangepast worden. Jammer genoeg gaf dit als gevolg dat het tweede deel van de Milliput te hard was geworden. Nu ja, ik laat de verbreding eerst goed uitharden. Morgen of zo begin ik dan aan het tweede stuk. Let wel, op dit reeds gemaakt deel moet er nog een gleufje komen aan het voorste deel. Ik ben het dus niet vergeten maar wil de Milliput eerst wat harder laten worden. Het ziet er te breed uit maar volgens de berekeningen zou het moeten kloppen... Op het model springt het 0,5 cm uit dus in werkelijkheid is dat 12 cm... De verhoudingen kloppen dus ongeveer. Ik ben al tevreden maar we zijn pas halfweg... Alle commentaar, tips en kritiek zijn welkom !! Grtzzz
|
||||
|
||||
Awel Loeten, als ge dit na 2 uur werk al bereikt hebt ... chapeau! Ik zou het op een andere manier opgebouwd hebben (eerste een rechte boord met een filmrolletje en dan een putty erop zetten), maar blijkbaar is deze ook zeer effectief. Het moeilijke is om links en rechts gelijk te krijgen, maar daar bestaan ook weer trucks voor natuurlijk.
Te breed? I don't think so. Juist goed. 1 opmerking ...
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! Last edited by Gulfie; 28-10-2007 at 22:13. |
|
||||
|
||||
Thanks Gulfie. Ik twijfelde ook om het op jouw manier te doen. Maar aangezien ik nogal plastisch uit de voeten kan (remember Luigi en het feit dat ik in het onderwijs sta en lekker graag met klei speel...). Het zal inderdaad morgen een grote beproeving woden om het aan beide zijden gelijk te krijgen. Daarbij vraag ik me af of de Milliput wel stevig genoeg vastzit. Ik hoop het wel...
Op een andere site werd gemeld dat de neus ook anders is dan in de kit. Ofwel ziet die kerel beter dan ik, wat best kan want ik moet dringend nieuwe lenzen instoppen. Ofwel ziet hij iets wat er niet is... Ben benieuwd. Plus vraag ik me af of de voorste wielkassen ook wat verbreding nodig hebben. Het lijkt van niet, maar ik ga eens moeten dryfitten en vergelijken. De achterwielen zullen nu ook meer naar buiten moeten, dus das nog een extra aanpassing. Tenzij ik voor een versie met smallere wielen kies, ergens in Zweden of zo... Grtzzz
Rate This Thread | |
|
|