![]() |
|
|
|||
|
|||
Eerst zien, dan geloven. Het is trouwens allemaal nog redelijk ver weg (2009).
Men spreekt trouwens over een 5.5 V8 biturbo (afgeleid van Cayenne Turbo) om aan 950 pk te geraken (uit atmosferische V10 wordt dat anders zeer moeilijk). Het FIA/ACO reglement beperkt drukgevulde motoren tot 4 liter ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
De wagen die Porsche zou willen bouwen, zou een Veyron killer moeten worden. De wagen zou dus 950 pk moeten ontwikkelen om een top van 408 km/u te halen (2 km/u meer dan de Bugatti). Vandaar dat ik het allemaal maar onrealistisch vind dat dit de basis voor een nieuwe GT1 zou vormen
![]() |
|
||||
|
||||
Dat zou ik stom vinden van Porsche. De Veyron is toch maar een vreed stomme auto vind ik. Weegt veel te veel en is begrensd op 250km/u. Enkel in de aanwezigheid van mensen van Bugatti mag de begrenzer eraf gehaald worden. Ik zou het zeer raar vinden als Porsche aan deze toeren gaat gaan meedoen. Ik hoop met heel mijn hart dat ze hieraan niet gaan beginnen.
|
|||
|
|||
De Veyron is een technologische show case (W16 configuratie, quad turbo, versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen, run flat Michelin banden die meer dan 400 km/u aan kunnen, wijzigende aerodynamica, ...). Waar heb jij gelezen dat de wagen op 250 km/u begrensd is? Normaal is hij begrensd op 380 km/u en om in top snelheid mode te rijden moet je een aantal stappen ondernemen (2de sleutel, een aantal visuele checks, enz.).
Het veel te hoge gewicht en slechte aerodynamica zijn het gevolg van Ferdinand Piech: hij had bepaald dat vorm van de wagen niet mocht veranderen (met koelingsproblemen, te veel drag en handling problemen tot gevolg) en dat de motorconfiguratie een W16 quad turbo moest zijn die 1000 pk levert. Gewoon al het feit dat de Veyron met zijn enorm gewicht toch 0 - 100 - 0 mph in 9.90 sec doet (zie Triumph for Bugatti Veyron) is ongelooflijk. Een gevoelig lichtere wagen met beter aerodynamica moet dus in staat zijn om de Veyron te kloppen met minder vermogen. Volgens die berichtjes die Viper GTS-R*** hier geplaatst heeft, wil Porsche dus zo'n wagen bouwen. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Dit Porsche GT1 project is fantasie en totaal geen werkelijkheid.
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zonder restrictoren kan een Viper bvb ook aan 900 pk geraken.
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Heb daarstraks bij het uitladen van de teams voor de 24u gezien dat GPR z'n wandplaten beplakt zijn met stikkers van de Porsche Carrera GT. Ik vermoed dus dat ze nog steed werken aan het project
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Misschien niet 100% zeker. Als je het over Body Coach-reclame hebt, dat is een van de ondernemingen van papa Dumarey. Die met zijn 2 zonen de 24h zal rijden, bij GPR...
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Volgende foto gevonden op 10/10's site, zonder al te veel bijschrift...
Originele Foto of Photo Shop? ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|