|
|
||||
|
||||
Hoe komt dat daar zoveel onderdelen in ontbreken? Via ebay gekocht ofwat? En die pipo heeft er de helft uitgehaald??
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Het zou ook kunnen dat ik zelf een aantal onderdelen kwijtgespeeld heb in die 10 jaar, bij het bekijken van de doos, maar dat zou me toch verwonderen hoor. In elk geval heb ik gisteren op Ebay eindelijk eens geluk gehad: * de kerel waar ik de SWB voor 88 euro gekocht heb vroeg me of de 15 euro verzendingskosten niet te hoog waren, en als dat zo was, mocht ik nog van de koop afzien omdat hij een andere koper had; * tegelijkertijd won ik een andere SWB voor "slechts" 55 euro zodat ik die eerste laten schieten heb, * bovendien heb ik ook nog een curbside GTO voor 34 euro kunnen kopen én een GTO-competition voor 77 euro. Allemaal identieke chassis en banden, dus ik kan voorlopig voort. |
|
|||
|
|||
Quote:
Kweet niet of ik je kan helpen... maar ik heb een 250 SWB Competizione van Esci liggen, waar ik toch geen motorblok van nodig heb (lees... het wordt een slotcar), als je daar iets mee kan doen, mag je die gerust hebben! Bandjes incluis evt! Tis een ander merk, maar met jouw bouwskills moet je de motor mss kunnen aanpassen hé! Dees klein fotooke van de doos gevonden: G. Last edited by MFahrer; 01-10-2007 at 10:44. |
|
||||
|
||||
Hee... dat zou best wel eens kunnen passen mits wat aanpassingswerk. Als je hem kan missen, graag!
|
|
||||
|
||||
Fuck, nu moet ik ook op zoek naar een 4-cylinder... (insiders)
|
|
|||
|
|||
Quote:
Als er nog mensen zijn die dergelijke (voor ons onzichtbare) onderdelen missen, kan je het alleszins eens aan ons slotracers vragen hé! Als we een gelijkaardige auto liggen hebben, is de kans groot dat we het onderdeeltje wel kunnen missen! G. |
|
||||
|
||||
Euh ... let op uw taalgebruik captain! 'Verdoem' moogt ge zeggen, dat zegt ons koningshuis ook!
|
||||
|
||||
Stuur maar op; de verzendingskosten neem ik natuurlijk op mij. Laat maar weten wat het kost. Enneuh... bedankt!
|
|
||||
|
||||
Hoe? "ook"? De Ferrari is wel een 12-cylinder hoor
|
|
||||
|
||||
Als ge al motorblokken uit andere kits begint te pikken om er uw voordeel mee te doen, wel dan móet ik wel een 4-cylinder VTEC zien vast te krijgen, nietwaar...
@ Gunther, Neemt uwen tijd maar hoor, er is absoluuut geen haast bij. Ik zou zelfs durven suggeren om te wachten tot op een meeting. Stel dat het kleinnood bij de Post verloren zou gaan... |
|
||||
|
||||
Nadat de laklagen meer dan een week de tijd gekregen hebben om te drogen, was vandaag de dag aangebroken om alles de polishen voor de extra glans.
Dus heb ik de ganse body lichtjes opgeschuurd met micromesh pads (nr 3600) en water. Daarna heb ik alles eerst een polish beurt gegeven met Tamiya polish compound "fine" (de blauwe dop) en tenslotte met Tamiya polish compound "finish" (de witte dop). Wat mij betreft is de glans nu precies zoals ik hem wou hebben. Daarna heb ik er de Scuderia Ferrari decals op aangebracht, die ik nu voldoende lang ga laten drogen vooraleer ik een eerste mistlaag vernis ga op aanbrengen. Ik denk dat ik na de mistlaag zal kunnen volstaan met één wet coat, omdat de vernis niet moet dienen om nog meer glans te creëren, maar wel om de lak en de decals te beschermen tegen manipulaties naderhand, zoals het bekleden van de ruitrubbers met chroomfolie, en het inkleuren van de paneellijnen. Ondertussen had ik ook het chassis al volledig ontdaan van alle bramen, wat geen sinecure is aangezien alle chassis-onderdelen in metaal zijn, en dan bedoel ik niet white metal (wat nog gemakkelijk schuurt) maar wel degelijk gietijzer! De week waarin ik dus de lak laten drogen heb heb ik bijna helemaal kunnen opvullen met schuurwerken! Ik heb de voornaamste onderdelen dan gemonteerd aan het chassis, en er een grijze primerlaag aan gegeven. Vervolgens heb ik alles gespoten in matzwart. De detailschilderwerken zijn nu aan de beurt, maar eigenlijk zou ik liefst eerst de andere Gunze kits in handen hebben zodat ik de banden op de wielen kan zetten en de wielen aan het chassis kan kleven. Hier komen in elk geval de foto's. |
|
||||
|
||||
Mooie glans heb je daar Guy!
Tom |
|
||||
|
||||
|
|||